Vožnja v neugodnih razmerah
Včeraj je nastopilo obdobje obvezne uporabe zimske opreme. Ker so pnevmatike edine stične točke vozila z voziščem, moramo poskrbeti, da bodo vedno optimalne. Agencija za varnost prometa podaja uporabne napotke za varno vožnjo v jesenskih in zimskih razmerah.
Ljubljana – »Vidnost, previdnost, upoštevanje predpisov in cestnih razmer nam lahko zagotovijo varnejše poti, tudi v neugodnih vremenskih pogojih jeseni in pozimi,« poudarjajo na Agenciji za varnost prometa; in še: »Ker tem razmeram ne moremo izogniti, se je treba na spremenjene vozne okoliščine dobro in pravočasno pripraviti, prav tako pa je treba pripraviti tudi svoje vozilo in ga temeljito pregledati.«
Zimska oprema je obvezna med 15. novembrom in 15. marcem. Profil pnevmatik mora biti globok najmanj tri milimetre. Globino lahko preverimo z ustreznim merilnikom oziroma kovancem za en evro (njegov zlati rob je namreč širok tri milimetre) ali s pomočjo oznak, ki so na pnevmatiki. Smiselno jo je preverjati pogosteje, zlasti če je zima blaga, saj je pri višjih temperaturah tudi obraba večja. »Pospeševanje, zavijanje in zaviranje z vozilom je v veliki meri odvisno od oprijema pnevmatik z voziščem, zato vedno zagotovite, da so vaše pnevmatike v dobrem stanju ter pravilno napolnjene po priporočilih proizvajalca,« poudarjajo na agenciji.
Snežne verige zagotavljajo najboljši oprijem za ekstremne zimske razmere, kot je močno sneženje. Bodite pozorni na cestne odseke, označene s prometnim znakom Uporaba snežnih verig, kjer morate obvezno uporabiti snežne verige. Z nameščenimi verigami vozite največ petdeset kilometrov na uro, varnostno razdaljo je priporočljivo povečati. Poskrbite tudi za zadostno bočno razdaljo ob morebitnem prehitevanju pešca ali kolesarja.
Vožnja po spolzkem, poledenelem in zasneženem vozišču je lahko zelo zahtevna in od voznika terja veliko večjo osredotočenost na vožnjo. Ob tem je brezhibno delovanje zavor nujno za varno vožnjo, prižgani žarometi pa omogočajo večjo vidljivost in vidnost. Ko je vidljivost manjša od petdeset metrov, je največja dovoljena hitrost petdeset kilometrov na uro. Ob zmanjšani vidljivosti se praviloma uporabljajo zasenčeni žarometi ali meglenke. Tudi očiščena stekla omogočajo primerno vidljivost, zato je treba preveriti izrabljenost metlic brisalcev vetrobranskega stekla in jih po potrebi zamenjati. Obenem je smiselno preveriti, ali imamo v rezervoarju za vodo zimsko čistilo za stekla, ki preprečuje zmrzovanje ob uporabi.
Zaradi večje teže tovorna vozila in avtobusi potrebujejo daljši čas, da se ustavijo, vozniki pa morajo v tem letnem času posebno pozornost nameniti zagotovitvi tehnične ustreznosti teh vozil. Nujen je pregled strehe celotnega tovornega vozila ali avtobusa, saj s strehe padajoče snežne in ledene plošče lahko ogrožajo druge udeležence v prometu, zato jih je treba v celoti odstraniti. Priporoča se, da imajo zimske pnevmatike globlji profil od predpisanega in ustrezen tlak.
Ključnega pomena za vse udeležence v prometu je, da so dobro vidni in s tem tudi varnejši, kar v tem letnem času še posebno velja za pešce in kolesarje. »Uporaba različnih svetlobnih in odsevnih teles nam lahko v mraku, temi ali pogojih slabše vidljivosti reši življenje,« pravijo na agenciji in dodajajo: »Preverite informacije o stanju na cestah in se na pot odpravite pravočasno, da se izognete zastojem in vožnji v časovni stiski, saj nas ta lahko sili v tvegano vožnjo.«