Dajanje napitnine s kartico
»Plačevanja s kartico je vedno več. V času pred epidemijo je bilo v našem lokalu s kartico izvedenih le okrog dvajset odstotkov plačil, zdaj gremo že proti štiridesetim odstotkom,« pravi kranjski gostinec Aleš Piskernik.
»Odziv strank je dober. Približno polovica jih ta sistem dajanja napitnin že pozna, polovica ne. Mi jim stvar predstavimo, povemo, da imajo možnost na ta način pustiti napitnino. Od nikogar pa nič ne zahtevamo, tu gre izključno za odločitev posameznika.«
Kranj, Kranjska Gora – Čas epidemije covida-19 je spremenil marsikaj, med drugim tudi navade pri načinu plačevanja. Če smo pred nekaj leti v denarnici mnogokrat še imeli gotovino, jo imamo zdaj vedno redkeje. Tako tudi evra za kavo nimamo več v drobižnici; natakarju raje ponudimo kartico. Pa bi vseeno radi pustili tistih deset ali dvajset centov napitnine. Tako se dajanje napitnine pri plačevanju s kartico vedno bolj uveljavlja.
»Z enim izmed slovenskih ponudnikov tovrstnih storitev Elly POS smo začeli sodelovati decembra lani. Velikokrat k nam pridejo gostje iz tujine in oni so večkrat rekli, da bi ob kartičnem plačilu radi pustili napitnino. V tujini je ta navada že dobro uveljavljena,« pove Piskernik. »Odziv strank je dober. Približno polovica jih ta sistem dajanja napitnin že pozna, polovica ne. Mi jim stvar predstavimo, povemo, da imajo možnost na ta način pustiti napitnino, od nikogar pa nič ne zahtevamo, tu gre izključno za odločitev posameznika.«
Gostje lahko na zaslonu POS-terminala izberejo eno od možnosti, s katero določijo, koliko napitnine v odstotkih želijo pustiti. »Lahko se seveda odločijo tudi, da izberejo 'brez napitnine'. Sicer imamo v dobrem mesecu dobre izkušnje, je pa res, da smo začeli decembra, ko so ljudje običajno bolj radodarni,« se nasmehne Piskernik. Zanimalo me je, kako do izplačanih napitnin pridejo natakarji. »Pri nas smo se z internim aktom podjetja odločili, da enkrat na leto. Drugače pa se lahko izplačuje mesečno, tedensko, dnevno, kakorkoli se podjetje odloči. Za zdaj izplačilo ostaja neobdavčeno.«
Da gostje sedaj pogosteje puščajo napitnino, nam je povedal tudi eden izmed kranjskogorskih gostincev. »Nakazilo napitnine s kartico je bilo sicer možno že prej, vendar na izrecno zahtevo gosta. Novi program pa avtomatsko gosta povpraša glede napitnine in ga tako neposredno postavi pred izbiro o plačilu in višini napitnine. Program deluje tako, da se nakazana napitnina po šifrah vsakega posameznega natakarja sešteva. Vsak natakar tako ob koncu delovnega dne iz blagajne vzame napitnino v obliki gotovine, nato se napitnina deli med osebje po ključu, ki je odvisen od posameznega gostinskega obrata.«
Kot nam je povedal vodja prodaje pri sistemu Elly POS Vadim Mancević, je na Gorenjskem vedno več povpraševanja po tovrstnih storitvah. »Odzivi so pozitivni, lahko povem, da niti ena stranka še ni vrnila našega POS, razen v primeru zaprtja lokala, s.p.-ja ali covidnih točk za testiranje. Če se osredotočim na gostince, poudarjajo enostavnost uporabe, predvsem modula napitnin.« Na ta način sicer v Kranju zagotavljata plačilo oziroma dajanje napitnin denimo tudi Beer Pub in Bazen Bar & BBQ.