Vlada za prostorsko načrtovanje priključka
Priprava državnega prostorskega načrta za avtocestni priključek Kranj sever naj se začne, je sklenila vlada. Z njim bi prometno razbremenili avtocestni priključek Kranj vzhod in vpadnice v Kranj.
Z izgradnjo priključka Kranj sever bi za kar trideset odstotkov razbremenili promet od priključka Kranj vzhod proti Kranju.
Kranj – V Mestni občini Kranj pozdravljajo odločitev vlade, ki je minuli četrtek sprejela sklep o izvedbi državnega prostorskega načrtovanja za avtocestni priključek Kranj sever. Gre za nadaljevanje postopka izdelave dokumentacije, potem ko je ministrstvo za infrastrukturo maja 2020 izdalo soglasje k projektu, s čimer se je odzvalo na pobudo kranjske občine z leta 2019 naprej, njena prizadevanja z nov avtocestni priključek pa so jeseni 2021 podprle še občine Škofja Loka, Šenčur, Naklo, Cerklje, Preddvor in Jezersko.
Velik korak za Kranj
»To je res velik korak za Mestno občino Kranj in njeno prometno razbremenitev,« je dejal kranjski župan Matjaž Rakovec. »Po več desetletjih nam je uspelo s številnimi argumenti prepričati državo in Družbo za avtoceste v RS, da ta priključek kot tretja največja občina nujno potrebujemo in da bo za relativno ugoden vložek pomembno razbremenil nevarni priključek Kranj vzhod in tudi promet v Kranju,« je poudaril.
Na MOK so navedli, da bi z izgradnjo priključka Kranj sever za kar trideset odstotkov razbremenili promet od priključka Kranj vzhod proti Kranju, ki je eden od prometno najbolj obremenjenih odsekov v Sloveniji. Pomembno bi se razbremenil tudi promet na glavnih vpadnicah v Kranju, na Cesti Staneta Žagarja na primer kar za šestnajst odstotkov. »Glede na obstoječe stanje bo izgradnja dodatnega priključka prinesla ekonomske in prometno-varnostne koristi, četudi bi zgradili le priključek Kranj sever. Večje koristi pa se pričakujejo v kombinaciji z ostalimi načrtovanimi ukrepi v pristojnosti države: rekonstrukcijo obeh krakov državne ceste v štiripasovnico, in sicer od krožišča Primskovo do Supernove ter od krožišča Primskovo do krožišča v Šenčurju, gradnjo novega odseka državne ceste na relaciji Britof–Hotemaže in izgradnjo severne obvoznice Kranja,« so razložili na MOK.
Če bodo vse aktivnosti prostorskega načrtovanja v nadaljevanju potekale po načrtih, pri Darsu ocenjujejo, da bi bil državni prostorski načrt za nov avtocestni priključek lahko sprejet v letu 2025. Nato sledijo podrobnejše projektiranje in pridobivanje dokumentacije, odkupi zemljišč, pridobitev gradbenega dovoljenja in gradnja.