Poti do poklica niso vedno ravne
Na Strokovni tehniški gimnaziji Šolskega centra (ŠC) Kranj so v sklopu četrtega dogodka iniciative Inženirke in inženirji bomo! v Bitki talentov dijaki pokazali svoje inovacije, na okrogli mizi pa so z gosti spregovorili o tem, kako uspešno izbrati karierno pot.
»Napake so del življenja, poskušajte pa jih ne ponavljati.«
Kranj – Strokovna tehniška gimnazija ŠC Kranj je že četrto leto gostila dogodek Inženirke in inženirji bomo!, ki ga je ravnateljica Lidija Goljat Prelogar označila za festival mladosti, vedoželjnosti, inovativnosti in podjetnosti. »Delati z mladimi je izziv, tako soustvarjamo našo prihodnost – in ta je zelo svetla. V to prihodnost je vredno vlagati.« Dogodek so v celoti pripravili dijaki sami, pri čemer so sodelovali večinoma dijaki prvih letnikov, je ponosna Lidija Goljat Prelogar. Za uvod so dijaki David Carrota, Lana in Tara Radočaj Novosel, Miha in Luka Šlibar, Urh Šarlija in Samo Fras v okviru Bitke talentov prikazali svoje inovacije, sledila pa je okrogla miza na temo uspešne izbire karierne poti.
Svoje izkušnje pri načrtovanju in izbiranju karierne poti so zbranim dijakom predstavili: direktorica službe podporni informacijski sistemi v informatiki Zavarovalnice Triglav Polona Kus, letalska mehaničarka v podjetju Adria Tehnika in nominiranka za inženirko leta 2022 Rosana Kolar, direktor tovarne v podjetju Knauf Insulation Blaž Radej, vodja inovacij v podjetju Iskratel Gregor Smolej in direktor podjetja Genis Janko Štefančič.
»Ne bojte se delati napak«
Blaž Radej jim je zaupal, da ga je k odločitvi za elektrotehniko že v osnovni šoli napeljala želja, da bi si sam izdelal alarm, s katerim bi nadzoroval vstop v svojo sobo. Najboljši nasvet, ki ga je dobil v življenju, pa je bil po njegovih besedah ta, naj bo ponižen in se uči. Svetoval jim je še, naj se ne bojijo delati niti napak, ker so del pridobivanja izkušenj. »Napake so del življenja, poskušajte pa jih ne ponavljati.«
Polona Kus je priznala, da jo je vedno zanimalo veliko stvari in še danes se ji zdi pomembna interdisciplinarnost.
Tudi Janka Štefančiča je na gimnaziji zanimalo ogromno stvari, in čeprav se je na koncu odločil za študij računalništva, je še v tretjem letniku na prvo mesto postavljal študij medicine. »V času, ko sem sam obiskoval srednjo šolo, je bilo treba vložiti veliko več časa, da si prišel do informacij, podatkov. Za 'plonkanje' nismo imeli telefonov, ampak so obstajale druge metode,« se je pošalil.
Rosana Kolar je dijakom zaupala, da se je že v šestem razredu osnovne šole odločila, da želi biti letalska mehaničarka, potem pa je iskala poti, kako priti do tega poklica. Danes se ukvarja z vzdrževanjem civilnih letal. »Če je v drugih poklicih zaželeno, da razmišljaš zunaj okvirjev, je pri nas povsem obratno, treba je striktno slediti navodilom.«
Gregor Smolej pa je poudaril, da sam ni tako enostavno prišel do odločitve, kaj bi rad počel v življenju. »Vedel sem le, da mora biti povezano s tehniko.« Predvsem se mu zdi pomembno, da znamo izkoristiti svoje spretnosti.
Ob koncu okrogle mize so ugotavljali, da vse poti do poklicev niso ravne in da se tudi uspešni posamezniki soočajo s padci.