Rast hipnih plačil
Takojšnja plačila omogočajo hipno nakazilo na drug račun ne glede na to, kdaj ga opravimo. Ob uporabi aplikacije pa je vse, kar potrebujemo, telefonska številka imetnika računa.
Flik ima danes več kot 320 tisoč uporabnikov, ki dnevno opravijo več kot 7500 transakcij.
Ljubljana – Živimo v času, ko se informacije pretakajo v trenutku. Ko pošljemo SMS ali elektronsko pošto, jo naslovnik lahko prebere že v naslednji sekundi. Zato je morda predvsem mlajšim uporabnikom bank težko razumeti, zakaj pri plačilnem prometu lahko traja tudi nekaj ur – oziroma če transakcijo opravimo ob koncu tedna, do začetka delovnega tedna – da oseba, ki smo ji denar nakazali, tega prejme.
To spreminjajo takojšnja plačila, ki omogočajo denimo, da prijatelju nakažemo določeno vsoto, ta pa znesek lahko že naslednji hip s svojo bančno kartico dvigne na bankomatu ali z njo plača kosilo. Tovrstna plačila postajajo vse bolj priljubljena, ko je treba denimo razdeliti račun v restavraciji, zbrati sredstva za rojstnodnevno darilo ali pa morda nakazati žepnino otrokom …
Enostavna uporaba
Takojšnja plačila sicer v Sloveniji niso novost. Omogoča jih vseevropska infrastruktura za izvrševanje takojšnjih plačil, Banka Slovenije pa komercialnim bankam vstop v shemo omogoča že od konca novembra 2018, od lanskega novembra dalje pa morajo vse banke, torej tudi te, ki delujejo v Sloveniji, to storitev omogočati svojim uporabnikom.
Dandanes so uporabnikom na voljo številne sodobne bančne poti, digitalne denarnice, kot sta Valu ali mBills, pa tudi digitalne banke, kot je denimo nemška N26. Za slovenske uporabnike pa je verjetno najboljša izbira uporaba aplikacije Flik, nacionalne sheme takojšnjih plačil, ki jo podpirajo vse banke in hranilnice, ki delujejo pri nas in ki tudi jamčijo za varnost uporabe.
Aplikacijo prenesemo na svoj pametni telefon, povežemo svoj transakcijski račun s kontaktnimi podatki, torej telefonsko številko ali elektronskim naslovom, in že lahko nakažemo denar komitentu katerekoli banke pri nas, pri čemer je dovolj že to, da vemo njegov kontaktni podatek, npr. telefonsko številko, ki jo izberemo kar iz imenika svojega telefona. Vnesemo znesek in po želji napišemo še kratko sporočilo (npr. namen plačila) in v nekaj sekundah je nakazilo že na uporabnikovem računu. S Flikom lahko ustvarimo tudi zahtevek za plačilo, v nekaterih trgovinah, ki omogočajo plačevanje z aplikacijo, pa lahko zgolj z uporabo aplikacije in brez plačilne kartice plačamo kupljeno blago.
Storitev pridobiva priljubljenost
Takojšnja plačila pri nas za zdaj predstavljajo le majhen delež vseh opravljenih transakcij, kar 99,5 odstotka vseh je bilo denimo v lanskem letu opravljenih v sistemih za plačila SEPA in za kartična plačila. A kot kažejo podatki Banke Slovenije, predvsem od lanske jeseni, torej približno od uvedbe obveznosti ponujanja takojšnjih plačil za banke, tudi tovrstno plačevanje dobiva pospešek.
Šele junija lani je denimo vrednost vseh izvedenih transakcij takojšnih plačil presegla petdeset milijonov evrov, oktobra je prebila mejo 250 milijonov, decembra pa je že presegla štiristo milijonov evrov. Skladno se je povečevalo tudi število opravljenih transakcij, ki je decembra preseglo milijon. Čeprav denimo Flik omogoča izvrševanje plačil do višine 15 tisoč evrov, pa statistika kaže, da se največ takojšnjih plačil uporablja za majhne zneske. V lanskem letu je povprečna vrednost takojšnjega plačila znašala 289 evrov.
Kot so nam sporočili z Bankarta, podjetja, ki se ukvarja z razvijanjem sodobnih plačilnih instrumentov in kjer je nastal tudi Flik, ima aplikacija trenutno približno 322 tisoč uporabnikov. Točno število je še nekoliko višje, saj za dve banki nimajo zbranih podatkov. Od februarja 2020, ko so prve slovenske banke omogočile Flik, je bilo skupno izvedenih več kot dva milijona transakcij. Uporabniki trenutno dnevno v povprečju izvedejo več kot 7.500 transakcij, število pa nenehno raste.