Povezujejo lokalne ponudnike
V podjetju Optifarm s sedežem v Radovljici so razvili aplikacijo, ki na enem mestu povezuje vse deležnike na trgu kratkih prehranskih verig in omogoča enostaven pregled lokalnih ponudnikov in njihovih izdelkov.
Radovljica – Začetna ideja podjetja Optifarm je bila usmerjena v veleprodajo, kjer bi zagotavljali lokalno hrano javnim zavodom, kot so šole, vrtci, bolnišnice. »Kmalu smo spoznali, da je ta vrsta poslovanja vezana na že obstoječe logistične partnerje, katerih želje niso šle v smeri digitalizacije,« je pojasnil direktor podjetja Gaber Terseglav, po izobrazbi univerzitetni diplomant računalništva in informatike. Kasneje so se usmerili v maloprodajni trg in h končnemu kupcu ter razvili drugo različico sistema, katerega ključna komponenta je mobilna aplikacija, imenovana Optifarm Smart. »Ideja je vzklila kot posledica razočaranja nad ponudbo v vrtcu, kjer so trdili, da je lokalno obarvana, a dejansko je bil obrok pripravljen z izdelki tujega porekla, ki nimajo zveze z lokalnostjo, kratkimi prehranjenimi verigami in svežo hrano,« je pojasnil.
Z aplikacijo, ki je uporabniku na voljo brezplačno, Optifarm na enem mestu povezujejo lokalne ponudnike in pridelovalce, ki ponujajo produkte, pridelane in predelane v Sloveniji. »Lokalni ponudniki so zelo razpršeni, zaradi česar nimajo moči pri pogajanju z večjimi sistemi. Mi jim damo možnost, da ob povezani ponudbi zavzamejo pomembnejši položaj na maloprodajnem trgu,« je poudaril Terseglav. Aplikacijo so prvič predstavili aprila leto 2020, kmalu po pojavu epidemije covida-19, ki je pospešila njen razvoj, sprva so namreč načrtovali, da bi jo izdali šele septembra.
Kupcu prihranijo čas in vožnjo
V podjetju, kjer pokrivajo celotno naročilno verigo, torej vse od naročila do dostave, podpirajo koncept kratkih prehrambnih verig, s čimer udejanjajo tudi strategijo »od vil do vilic«. »Kupcu smo omogočili prihranek časa in vožnje od kmetije do kmetije s tem, da smo ponudbo zbrali na enem mestu v obliki virtualne tržnice. Naša želja je, da vsak kupec dobi svoje naročilo ob kratki dostavni poti in da ponudbo oblikujemo tako široko, da bo kupec dobil vse, kar dnevno potrebuje,« je povedal in pojasnil, da mreža vključuje sadjarje, čebelarje, ponudnike zelenjave, sira, mlečnih izdelkov, slaščic, pridružili so se jim tudi vinarji. »Načrtujemo razvoj spletne trgovine, s čimer bo ponudba vidna tudi na spletu in ne le na mobilni aplikaciji,« je še dodal.
Digitalizacija prodajne ponudbe
V sodelovanju z Razvojno agencijo Zgornje Gorenjske so lani v obdobju od aprila do novembra na področju sedmih občin Zgornje Gorenjske izvedli projekt, kjer so širili zavedanje o pomenu lokalne samopreskrbe in seznanjali lokalne ponudnike z možnostjo digitalizacije njihove prodajne ponudbe. V okviru projekta je bilo dodanih 21 ponudnikov na Optifarmovo platformo in tako danes vzdržujejo že blizu petdeset ponudnikov iz cele Slovenije. Letos želijo projekt izvesti tudi v drugih slovenskih regijah in razširiti področje delovanja s ciljem združevati vsaj dvesto ponudnikov.
Med najinovativnejšimi podjetji
Podjetje Optifarm je bilo lani v Digitalnem središču Slovenije izbrano kot eno izmed petih najbolj inovativnih slovenskih podjetij, ki so bila vključena v gospodarsko delegacijo na mednarodnem sejmu Dubaj Expo 2020. Bili so zmagovalci meseca Pametna mesta in skupnosti. »Predstavili smo načrte in vizijo tujim partnerjem in navezali nekaj stikov za nadaljnje prodajne priložnosti. V Dubaju smo srečali tudi delegacijo slovenskih občin, ki smo jo seznanili s svojim projektom,« je še povedal Terseglav in dodal, da njihova ideja danes dobiva dodatne dimenzije potencialnega povezovanja z drugimi panogami, kot sta mobilnost in turizem. »Želimo biti del sistema, ki bo razvijal rešitve za pametno družbo,« je sklenil.