
Vse več rednih spletnih kupcev
Število tistih, ki redno nakupujejo na spletu, se je tudi v lanskem letu povečalo.
Ljubljana – Trend spletnega nakupovanja se je tudi v minulem letu nadaljeval, ugotavlja raziskava Shopper's Mind 2021, ki jo izvaja konzorcij partnerjev Valicon, iPROM in Ceneje.si. Kot kaže raziskava, je povprečna vrednost spletnega nakupa znašala sto evrov, največ nakupov pa so Slovenci opravili v kategorijah moda, dom in vrt ter elektronika. Približno 73 odstotkov Slovencev opravi štiri spletne nakupe letno, slaba polovica jih na spletu nakupuje redno, torej na mesečni ravni, pri čemer najpogosteje uporabljajo pametni telefon in plačilne kartice. Kot je povedal Matjaž Robinšak iz Valicona, sicer bolj kot število kupcev narašča frekvenca nakupov pri osebah, ki že kupujejo na spletu V zadnjih dveh letih je namreč število intenzivnih in rednih nakupovalcev zraslo za osem odstotnih točk. Porast spletnega nakupovanja analitiki pripisujejo spremenjenim razmeram v družbi, ki jih je v veliki meri že predlani spodbudila pandemija covida-19, zagon pa se je ohranil tudi v lanskem letu.
Na podobne trende kažejo tudi podatki Statističnega urada. V prvem četrtletju minulega leta je po podatkih urada na spletu nakupovalo 59 odstotkov oseb med 16. in 74. letom starosti. Od tega jih je 40 odstotkov opravilo enega ali dva nakupa, ocenjena vrednost spletnih nakupov pa je največkrat znašala od 100 do 299 evrov. Delež spletnih kupcev je v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta narasel v večini starostnih skupin.
Največ jih je na spletu nakupovalo oblačila, čevlje ali dodatke, veliko pa je bilo tudi nakupov izdelkov za vrt in športne opreme. Precej se je povečal tudi delež tistih, ki so na spletu oddali naročilo za dostavo hrane, prav tako pa raste število tistih, ki so na spletu kupili različne digitalne izdelke ali storitve, denimo filme, glasbo, igre, aplikacije ...
Zanimivo pa je tudi, da je polovica kupcev nakupovala pri spletnih trgovcih iz drugih držav EU, tretjina pa pri prodajalcih iz tretjih držav.