Predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar / Foto: Gorazd Kavčič

Razvijajo motor za e-skiro

V konzorciju devetih podjetij iz šestih držav, ki razvija inovativni e-skiro, sodeluje tudi železnikarski Domel z razvojem elektromotorja. Projekt, vreden skoraj dva milijona evrov, financira Evropska unija.

Železniki – Domel iz Železnikov se po e-vozilih in e-kolesih podaja tudi v svet e-skirojev. Sodeluje namreč v konzorciju devetih podjetij iz Slovenije, Italije, Francije, Nemčije, Švedske in Belgije, ki je z inovativnim projektom e-skiroja Dreem zmagal na evropskem razpisu Horizon 2020 pod okriljem programa Gradimo nizko ogljično, klimatsko odporno prihodnost: Zelena vozila. Celoten projekt je vreden 1,9 milijona evrov, Domel pa bo od tega dobil približno 250 tisoč evrov za razvoj koncepta motorja, za kar je v mednarodnem konzorciju, ki ga vodi italijansko podjetje Punch, zadolžen skupaj s podjetjem Elaphe. Prav ljubljansko podjetje, ki deluje na področju inovacij in razvoja elektromotorjev za direktni pogon električnih vozil, je Domel tudi povabilo v konzorcij.

»Namen projekta je dokončati in preizkusiti koncept varnega in modularnega električnega kickscooterja za osebno urbano in primestno mobilnost. Predstavlja dve glavni ravni inovacij: na strani vozila z razvojem novih funkcij glede modularnosti, zložljivosti in izboljšane varnosti; na sistemski strani bo konzorcij preučil in predstavil nove poslovne modele, ki bodo koristili vsem zainteresiranim,« je povedal pomočnik direktorja razvoja in raziskav v Domelu Boris Benedičič. »Domel skupaj z Elaphe razvija nov inovativen koncept elektromotorja, vgrajen v prednje kolo skiroja. Motor bo pri enaki zmogljivosti in učinkovitosti lažji od klasičnih elektromotorjev. Gre za inovativen brezkrtačni motor z visokim izkoristkom, inovativno konstrukcijo in tehnologijo, ki omogoča dolgo življenjsko dobo, tiho delovanje motorja in visoko snovno učinkovitost,« je pojasnil.

Predstavljena ideja e-skiroja temelji predvsem na reševanju izziva varnosti uporabnikov z inovativnimi tehničnimi rešitvami in tudi na prilagodljivosti različnim poslovnim modelom, je razložil Benedičič. S tehničnega vidika je glavni poudarek na varnosti uporabnika. E-skiro bo imel tri kolesa, ki mu dajejo stabilnost. Vanj bo vgrajena trenutno edina napihljiva čelada na trgu, skladna s standardom CE EN1078, ki absorbira udarce. Del e-skiroja bo tudi radarski senzor, tako da bo možno dodati zvočna opozorila, če se bo skiro približeval oviri, predmetu ali pešcu. E-skiro bo poleg tega zložljiv in lahek, imel bo izmenljivo baterijo in zmogljiv pogon. S poslovnega vidika pa je cilj projekta razumeti vedenje uporabnikov in konfiguracijo mest, da bi tako rešili trenutne probleme in ovire, ki jih e-skiroji predstavljajo v mestih. Narejeni bodo modeli voznih parkov za izmenjavo e-skirojev, ki bodo prilagojeni organizacijam z velikim številom potencialnih uporabnikov, kot so mesta, podjetja, univerze ...

Domel je lani prejel zlato priznanje Gospodarske zbornice Slovenije za inovativen pogon za e-kolo. Kot je pojasnil predsednik uprave Domel Holdinga Matjaž Čemažar, imajo od trga električnih koles velika pričakovanja, hkrati pa se zavedajo, da so vstopni stroški zelo visoki. »Glede na naše zmožnosti vstopamo na ta hitro rastoči trg po korakih, na začetku s partnerji, vendar z dolgoročno vizijo, da postanemo prepoznaven proizvajalec pogonov za električna kolesa. Dosežene kompetence in inovativnost prikazanega izdelka so dobro izhodišče za nadaljevanje razvoja in pridobivanje novih priložnosti,« je povedal Čemažar. Kot je dodal, je za Domel zelo pomembna priložnost področje elektrifikacije avtomobilov, saj njihovi električni motorji že poganjajo vodne črpalke različnih hladilnih sistemov v električnih vozilih od hlajenja glavnega pogona do hlajenja baterijskega sklopa. Prav tako proizvajajo že četrto generacijo elektromotorja, ki poganja kompresor klimatske naprave električnih vozil.

Leto 2020 so v Domelu zaradi odličnega poslovanja v zadnjih mesecih končali s stoodstotno realiziranim planom, Skupina Domel pa je dosegla prihodke v višini 150 milijonov evrov. »S poslovnim rezultatom smo kljub turbulentnim razmeram na trgu zadovoljni, saj smo se približali rezultatu preteklega leta. Za leto 2021 načrtujemo rast prihodkov za osem odstotkov, kar je v negotovih razmerah zaradi covida-19 ambiciozen načrt, ki temelji tako na rasti obstoječih produktov kakor tudi na račun novih projektov, s katerimi vstopamo na nove trge,« je še dejal Čemažar.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / sreda, 4. december 2013 / 12:51

Odpirali so nova obzorja

V Škofji Loki se je končala tretja konferenca Aktivni starejši za Evropo.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:54

Pripravljajo Briljantino

Po izjemno uspešnem muzikalu Mamma Mia! se je njegova produkcijska ekipa že lotila novega projekta. Gre za svetovno znani muzikal Briljantina, sta pred dnevi na novinarski konferenci v ljubljanskih...

Tržič / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:43

Tatjana Blaži dobila največ glasov

Tržič – Občinski svetniki so na novembrski seji podali mnenje k imenovanju ravnateljice Vrtca Tržič. Med tremi kandidatkami, ki so svetnikom predstavile svoj program, je največ njihovih glasov prej...

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:42

OMV z dvema vrstama dizelskega goriva

Kranj – OMV Slovenija od petka, 1. decembra, dalje ponuja na petnajstih bencinskih servisih ob slovenskem cestnem križu dve vrsti dizelskega goriva – poleg običajnega še zimski dizel, ki zagotavlja...

Kultura / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:40

Ljubezen do drugačnosti

V državnem zboru so prejšnji petek podelili nagrade drugega mednarodnega fotografskega salona Ljubezen do drugačnosti.

Gospodarstvo / ponedeljek, 11. december 2017 / 17:39

Primanjkuje jim hlodovine

Slovenski žagarji, združeni v Slovensko lesno združenje Sloles, so pred zimo ostali brez dobav lesa iz državnih gozdov. Za to krivijo družbo Slovenski državni gozdovi (SiDG), kjer pa očitke ostro zavr...