Spremembe pri obdavčitvi vozil
Po zakonu, ki ga mora po vladni obravnavi potrditi še državni zbor, bo davek na motorna vozila odvisen od okoljskih dejavnikov.
Kranj – Vlada je na četrtkovi seji sprejela predlog prenovljenega zakona o davku na motorna vozila, s katerim želi vplivati na ravnanje kupcev in jih spodbujati k nakupu okolju prijaznejših in čistejših vozil ter motornih vozil na alternativne vire, kot sta električna energija in utekočinjeni naftni plin.
Predlagani zakon odpravlja dodatni davek na motorna vozila – tako imenovani luksuzni davek, s katerim so doslej obdavčevali osebna vozila nad 2500 kubičnih centimetrov ter motorna kolesa, trikolesa in štirikolesa s prostornino nad 1000 »kubikov«. Številni kupci so se namreč na tako obdavčitev, ki je v nekaterih primerih skupno z vsemi davki predstavljala tudi polovico prodajne cene vozila, odzvali tako, da so vozila registrirali v tujini in se tako izognili visokim davkom.
Zakon tako uvaja enotni davek za vsa vozila, pri tem pa davčna osnova ne bo več odvisna od prodajne cene vozila, ampak od okoljskih dejavnikov. Pri določitvi davka na osebna motorna vozila bodo upoštevali vrsto goriva, izpust ogljikovega dioksida in emisijski standard Euro. Pri novih vozilih bodo že upoštevali novo, strožjo metodo merjenja izpusta ogljikovega dioksida, pri rabljenih vozilih, ki nimajo podatkov o ogljikovem dioksidu po novi metodi merjenja, pa bodo k izpustu, izmerjenemu po stari metodi, prišteli 20- ali 22-odstotni pribitek. Vozila z večjim izpustom ogljikovega dioksida in nižjim emisijskim standardom Euro bodo tako bolj obdavčena kot tista z manjšim izpustom in višjim emisijskim standardom.
Pomembna zakonska novost je odprava administrativnih ovir in poenostavitev postopkov, med drugim tudi uporaba e-davkov priv vlaganju napovedi za odmero davka in avtomatična izmenjava podatkov med finančno upravo in evidenco registriranih motornih vozil.