Iskali podjetniške ideje in rešitve
V Poletni šoli inovativnosti in podjetništva za !N junake, ki je v preteklih štirih dneh potekala v kranjskem Iskratelu, so otroci na zabaven in igriv način razvijali kreativnost, ekipnega duha in podjetništvo.
Kreativnost, inovativnost in podjetniške kompetence so lastnosti, ki se gradijo ter razvijajo od otroških let dalje, česar se zelo dobro zavedajo v Iskratelu, zato so v svoje akcije inovativnosti vključili tudi otroke. "Verjamemo, da je treba prirojeno otroško radovednost spodbujati in ohranjati, saj se le tako kasneje prelije v kreativnost in inovativnost, ki pa sta ključni za uspešno vključitev na trg dela, obenem pa tudi za samo gospodarstvo," je pojasnila organizatorka Poletne šole inovativnosti in podjetništva za !N junake Jelica Lazarević Lajovic, direktorica sektorja za kadre in korporativno komuniciranje v Iskratelu, in dodala: "Otroci so podvrženi poplavi informacij, zaradi česar sami ne iščejo rešitev, saj odgovore zelo enostavno in hitro pridobijo. Naš cilj pa je, da razmišljajo drugače, rešitve iščejo sami ter jih na svojstven način vključijo v delovanje."
S tem namenom so za otroke zaposlenih, stare od 6 do 12 let, pripravili omenjeno poletno šolo oziroma počitniško varstvo, kjer so skozi delavnice krepili njihovo domišljijo. Delavnice je v Iskratelovi tako imenovani brain-storming sobi Iskrilnica vodila mentorica Urška Jež, s pomočjo Martina Jarca in psičke Žuže. "Otroke smo aktivno vključili v sam proces delavnic, saj smo jih spodbujali, da podajajo ideje in želje, se med seboj povezujejo, sodelujejo in soodločajo," je pojasnila Ježeva in dodala, da so skozi igro spoznavali temelje in proces podjetništva – od tega, kako pridemo do ideje, do tega, kako jo prodamo. "Vsak otrok je dobil nalogo, da razmisli, kakšno podjetje bi imel in kako bi ga ustanovil. Pridobivali so tudi odzive s trga oziroma pri svojih starših, na koncu pa svojo podjetniško idejo še predstavili," je pojasnila Ježeva. Med drugim so otroke ozaveščali tudi o pomenu ekologije in skrbi za okolje s tem, da so jih spodbujali k opazovanju vrste ter količine odpadkov, ki jih na dnevni ravni ustvarijo, ter k razmisleku, kaj bi se dalo z njimi narediti in ali imajo podjetniški potencial.
Otroci so nam zaupali, kako razumejo kreativnost in podjetništvo. "Kreativnost pomeni, da ustvariš nekaj, česar drugi še niso, in ne ponavljaš za njimi. Naučila sem se še, da je pomembno sodelovati z vsemi, tudi z mlajšimi, ne le z vrstniki," je dejala dvanajstletna Ema Burger in dodala: "Rada bi imela svoje kozmetično podjetje, a preden ga bom ustvarila, bom morala vprašati kupce, ali se jim moji izdelki zdijo zanimivi in ali bi jih kupili." Desetletni Žan Lajovic pa je spoznal, da prav nobena ideja ni neumna, saj podjetništvo nima omejitev in omogoča domišljiji prosto pot.