Zlorabe tahografov vse pogostejše
Skoraj šestdeset odstotkov prevoznikov, ki so lani na slovenskih cestah kršili pravila glede dovoljenih časov vožnje, odmorov in obveznih počitkov, je bilo iz drugih držav Evropske unije.
Kranj – Od 3544 voznikov tovornjakov in avtobusov, nad katerimi je lani Finančna uprava Republike Slovenije (Furs) izvedla nadzor, jih je kar 2429 kršilo pravila glede dovoljenih časov vožnje, odmorov ter obveznih počitkov in pravilnost delovanja snemalnih naprav (tahografov).
Le 31 odstotkov vseh kontroliranih prevozov je bilo brezhibnih. Kršiteljem so izrekli 3247 glob v skupnem znesku 6,2 milijona evrov.
Številna prikrivanja
Uslužbenci mobilnih oddelkov Fursa so lani na slovenskih cestah ustavili 3544 tovornjakov in avtobusov in ob tem opravili nadzor nad 110.614 delovnimi dnevi voznikov.
Ugotovili so 4747 kršitev, od tega 486 primerov najhujših kršitev in goljufij, ki so jih prevozniki izvedli s pomočjo naprav in pripomočkov za manipuliranje s tahografom, kot sta uporabi magneta in elektronske naprave. Kot so pojasnili, gre pri teh kršitvah najpogosteje za prikrivanje dejavnosti in aktivnosti vožnje, počitkov, odmorov, zlorabo tahografa oziroma ponarejanje, zatajitev ali uničenje podatkov, tahografskega vložka ali voznikove kartice.
Spretni kršitelji so zlasti tujci iz EU
Največ kršitev so odkrili pri prevoznikih iz drugih držav članic EU (59 odstotkov), ki jim sledijo tuji prevozniki iz tretjih držav (26 odstotkov) in domači prevozniki s sedežem v Sloveniji (15 odstotkov).
Odkrili in zasegli so tudi 105 sofisticiranih elektronskih naprav za manipuliranje tahografa, ki so bile vgrajene v vozila in krmiljene s pomočjo prikritih stikal, daljincev in spominskih USB-ključev.
Poleg izreka glob so uslužbenci Fursa kršiteljem v 81 primerih začasno odvzeli vozniško dovoljenje, v 264 primerih so začasno odvzeli prometno dovoljenje, odredili do 231 izrednih pregledov zapisovalne opreme v pooblaščeni delavnici in odvzeli 115 voznikovih kartic, ker so jih uporabljali drugi vozniki.
Pojavljajo se nove oblike naprav
Na Fursu so še poudarili, da so manipulacije s tahografi čedalje bolj pogoste in sofisticirane. Pojavljajo se namreč vedno nove oblike naprav, ki omogočajo nepravilno delovanje tahografov, prevozniki pa jih nameščajo na skrita mesta, zato je njihovo odkrivanje zelo kompleksno in zahteva specifična znanja ter poglobljen pristop.