Mladi o okoljskih temah
Na Srednji ekonomski, storitveni in gradbeni šoli v Kranju so minulo sredo gostili državno tekmovanje za srednješolce v ekoznanju z naslovom Včeraj, danes, jutri. Dijaki so morali pokazati znanje s področja krožnega gospodarstva in odgovornega ravnanja s hrano.
Na državnem tekmovanju, ki se je odvijalo 14. leto po vrsti, se je pomerilo 272 dijakov iz 53 šol. Odgovarjali so na vprašanja iz treh izbranih okoljskih tem. Letos so pod naslovom Včeraj – danes – jutri razmišljali o krožnem gospodarstvu in odgovornem ravnanju s hrano ter izumih in odkritjih iz preteklosti, ki še vedno oblikujejo našo sedanjost in prihodnost, je pojasnil nacionalni koordinator mednarodnega programa Ekošola v Sloveniji Gregor Cerar. Te vsebine predstavljajo nadgradnjo šolskih vsebin, je še dejal in dodal, da na ta način želijo mlade ozaveščati o okoljskih temah in trajnostnem razvoju ter jih seznanjati z okoljskimi težavami, s katerimi se bodo srečevali v prihodnosti. Tudi zato ga veseli, da število sodelujočih dijakov iz leta v leto narašča.
Katere surovine in materiale lahko predelamo samo enkrat, katere pa tudi deset- in večkrat? Na kaj smo pozorni, ko kupujemo hrano in kaj bi dejansko morali upoštevati? Kako pridobivamo biogorivo? Katere iznajdbe in izumi v preteklosti so bistveni za naše življenje? To je le nekaj vprašanj, na katere so morali znati odgovoriti dijaki na tokratnem Ekokvizu za srednje šole, ki je eno izmed najbolj razširjenih tekmovanj o okoljskih temah, ki ga v okviru mednarodnega programa Ekošola organizirajo od leta 2003. Dijaki se najprej pomerijo na šolskem tekmovanju, trije z najvišjim številom točk v posamezni kategoriji pa se uvrstijo na državno tekmovanje. Šolsko tekmovanje so organizirali 13. decembra lani, na njem je sodelovalo kar 2620 dijakov. Letos so za Ekokviz za dijake izbrali tri interdisciplinarne teme, ki zahtevajo povezovanje znanja z različnih področij in ki kažejo na vplive našega delovanja tudi globalno. "Na tak način želimo predvsem ozaveščati mlade, kako velik učinek ima lahko že majhen ukrep. Želimo, da bodo svoje znanje uporabili pri svojem delu in da ga bodo prenesli tudi na vrstnike, starše in prijatelje," je še dodal Cerar.
Okoljsko vzgojo poskušajo v tokratni šoli gostiteljici vnašati tudi v redne izobraževalne vsebine in dijake ozaveščati prek številnih drugih dejavnosti na šoli. "Del tega so tudi razne zbiralne akcije, ki imajo včasih tudi humanitarno noto, kot recimo zbiranje odsluženih mobilnih telefonov, kjer so denar namenili za pomoč socialno ogroženim," je razložila ravnateljica srednje ekonomske, storitvene in gradbene šole Nada Šmid. Obenem dijake spodbujajo k ekonomičnemu ravnanju z energetskimi viri in pitno vodo. "V zadnjem času pa je v ospredju še skrb za naš šolski vrt in sadovnjak, v katerem smo posadili 12 sadik avtohtonih sadnih drevesnih vrst." Vsebine trajnostnega razvoja uvajajo tudi skozi odprti kurikulum, kot recimo trajnostna načela ekološke gradnje. Del tega so predstavili tudi v okviru spremljajočih dejavnosti na Ekokvizu. Dijaki s področja gradbeništva so izpeljali idejo, da iz pollitrskih odpadnih plastenk zgradijo vrtni rastlinjak oziroma "plastenjak", kot so ga poimenovali, ki ga bodo spomladi postavili na šolski vrt.