Zdrahe taksistov na letališču
Lanska odločba agencije za varstvo konkurence je še podžgala spore med taksisti zaradi prevoza potnikov z brniškega letališča. Problematiko bo pristojno ministrstvo uredilo s spremembo zakonodaje.
Brnik – Prejšnji teden je minilo natanko leto dni, odkar je Javna agencija RS za varstvo konkurence na svoji spletni strani objavila odločbo, s katero je Aerodromu Ljubljana in tamkajšnjemu Taxi društvu naložila, da popolnoma sprostita trg taksi prevozov na letališču, na parkiriščih pred terminalom pa dopustita neomejeno parkiranje vsem taksistom. Dotlej je namreč veljalo, da so letališki potniki sicer lahko najemali tudi druge taksiste, vendar pa »zunanji« taksisti niso imeli možnosti parkiranja na parkiriščih neposredno pred terminalom, ki so bila rezervirana izključno za člane letališkega Taxi društva. In če v Aerodromu Ljubljana ugotavljajo, da so tudi s tako ureditvijo na letališču dopuščali konkurenco med taksisti in hkrati vzpostavili prepotreben red, so se v zadnjem letu odnosi med letališkimi in zunanjimi taksisti zaostrili, občasno morajo zaradi prepirov posredovati celo policisti. Kranjski taksisti namreč trdijo, da si člani Taxi društva še vedno prilaščajo parkirna mesta pred potniškim terminalom.
»Glavni problem je, da parkirna mesta pred terminalom še vedno ostajajo privilegij članov Taxi društva in nanje ne spustijo nobenega drugega taksista, četudi smo Občini Cerklje plačali takso za izvajanje taksi službe na njenem območju, kamor sodi tudi brniško letališče. To se nezakonito dogaja že več let, sedaj pa smo taksisti iz Kranja odločeni, da takšno prakso končno prekinemo. Zaradi tega smo deležni tudi groženj, med nami pred očmi potnikov prihaja do neželenih konfliktov,« je za Gorenjski glas povedala ekipa kranjskih taksistov. »Potnike lahko neovirano vozimo povsod po Gorenjskem, le na Brniku nam delo onemogočajo. Žal se potem dogaja, da na letališču, ki za številne potnike predstavlja prvi stik s Slovenijo, turiste pričakamo sprti taksisti,« so še dejali.
V Aerodromu Ljubljana so pojasnili, da so se v preteklosti na letališču dogajale številne nepravilnosti pri izvajanju taksi služb, zato so pred leti sami spodbudili taksiste, da se samoorganizirajo v društvo, v katerega se je vključilo več taksistov, ki so se medsebojno nadzorovali in tako preprečevali, da bi prihajalo do nesprejemljivih odklonov. »Sedaj pred terminalom lahko čakajo in parkirajo vsi. Ta rešitev je slaba, ker je pred terminalom pogosto nered, ki nam ni v ponos, odvzeta pa nam je bila možnost, da bi stanje uredili,« so še dejali.
Po mnenju cerkljanskega župana Franca Čebulja bi morali število taksistov na letališču omejiti: »Občini je takso plačalo 51 taksistov, po mojem mnenju pa bi jih na letališču zadoščalo največ trideset.« Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da bodo problematiko uredili v Zakonu o prevozih v cestnem prometu, po katerem bo za izvajanje avto-taksi dejavnosti po novem pristojna občina. »Potem ne bo več možnosti za tovrstno ravnanje članov Taxi društva na Aerodromu Ljubljana. Zakon bo predvidoma v marcu šel v zakonodajni postopek,« so napovedali.