Da ne bo le čakalnica ...
Prihodnji četrtek bo v šolske klopi sedla nova generacija učencev, ki bo številčno spet bistveno močnejša kot prejšnja. V novem šolskem letu se bo po podatkih ministrstva za izobraževanje, znanost in šport število učencev povečalo za več kot pet tisoč. Osnovno šolo bo obiskovalo 175.712 učencev, ki jih bodo razporedili v 8730 oddelkov. V lanskem šolskem letu je bilo v 8539 oddelkih 170.681 učencev. Prvič bo šolski prag letos prestopilo 22.293 učencev, kar je 715 več kot lani. Trend večanja generacij traja že nekaj časa in čeprav je to po eni strani v družbi, ki se stara, spodbudna novica, s sabo prinaša številne izzive, ki jim v šolah ta čas marsikdaj niso kos.
Tako so v združenju ravnateljev tudi letos pred začetkom novega šolskega leta ministrstvo opozorili na problem zagotavljanja podaljšanega bivanja v šolah. »Razmere so še slabše kot lani. Nerodno je, da rešitve iščemo šele zdaj, ko je vlak že skorajda odpeljal,« je bil v torek na konferenci na Brdu kritičen predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Gregor Pečan. Opozoril je, da bodo imeli prvega septembra, ko bodo v šolah spet učenci, v številnih šolah težave z organiziranjem podaljšanega bivanja, saj jim manjka učiteljev, zaposlitve pa brez soglasja ministrstva niso mogoče. Ministrstvo je od šol tudi zahtevalo, da jim pred začetkom novega šolskega leta posredujejo podatke, koliko učencev v času podaljšanega bivanja obiskuje druge oblike razširjenega programa, na primer interesne dejavnosti in krožke, čeprav gre za podatke, ki jih v večini šol zberejo šele do konca septembra. V mnogih šolah so se zato znašli v nemogočem položaju.
Pri ministrstvu so napovedali, da bodo težave s podaljšanim bivanjem v tem šolskem letu reševali z vsako šolo posebej, obenem pa bodo iskali sistemske rešitve, ki bodo sprejemljive za vse. Tudi v združenju ravnateljev se strinjajo, da je vsem v interesu, da se vzpostavi nov koncept podaljšanega bivanja in se mu vrne prava vsebina. Dodeljevanje ur podaljšanega bivanja v zadnjih letih je namreč pripeljalo do tega, da v šolah ne morejo kakovostno izvajati podaljšanega bivanja in je to postalo le čakalnica, v kateri učenci prehajajo iz ene skupine v drugo, od enega učitelja do drugega, in starši pogosto niti ne vedo, v kateri učilnici naj iščejo otroka, ko pridejo ponj v šolo. Zato je še kako potreben kakovostni preskok, za katerega so se dogovorili na Brdu, da bodo v prihodnjem šolskem letu lahko vsem učencem zagotovili podaljšano bivanje, ki bo pomenilo tudi kakovostno preživljanje časa, ne le čakanje na to, da se starši vrnejo iz službe.