Primerjava cen ni možna
Na odprto pismo ljubljanske Snage sta se kritično odzvala tako komendski župan kot podjetje Publicus, ki v Komendi trenutno izvaja vse storitve na področju odpadkov. Primerjava cen ni možna, opozarjajo.
Komenda – Komendski župan Stanislav Poglajen je presenečen in začuden nad odprtim pismom, v katerem je ljubljanska Snaga nedavno komendskim občinskim svetnikom očitala, da pri obravnavi projekta Regijskega centra za ravnanje z odpadki RCERO Ljubljana oz. odloka o koncesiji za obdelavo in odlaganje mešanih komunalnih odpadkov niso odločali o interesih občanov Komende, pač pa o interesih podjetja Publicus.
Po županovem mnenju so navedbe Snage žaljive zanj ter člane in članice občinskega sveta. Kje se bodo v prihodnje obdelovali mešani komunalni odpadki in odlagali njihovi ostanki, bodo v dobro občanov Komende občinski svetniki odločali v predpisanem postopku, do končne odločitve pa bodo pridobili še dodatna pojasnila in strokovna mnenja, poudarja. Glede navedb o trikrat višjih cenah Publicusa Poglajen opozarja, da primerjava ni izvedljiva, saj Snaga v svojih izračunih ni navedla, katere storitve so sploh zajete v njihovi ceni. Tako med drugim niso znani podatki o frekvenci odvoza, o stroških in frekvencah odvoza kosovnega odpadka in z ekoloških otokov, o stroških zbirnega centra, koncesijski dajatvi ...
V Publicusu, ki trenutno v občini Komendi izvaja vse storitve na področju odpadkov, pa so prepričani, da ima odprto pismo Snage izključno namen diskreditacije resnega konkurenta pri izvajanju obdelave in odlaganja mešanih komunalnih odpadkov, hkrati pa tudi poskus discipliniranja občinskih svetnikov. »V odprtem pismu je Snaga primerjala dva različna sistema obračunavanja storitev, ki medsebojno nista primerljiva,« ob tem opozarja Slavko Hrženjak, direktor Publicusa, in dodaja, da iz predstavljenega lahko izlušči, da Publicus nudi višji standard storitev ter da ena oseba pri njih plačuje manjši strošek za odpadke kot pri Snagi. Kot opozarja, Publicus kot večina komunalnih podjetij storitve ravnanja z odpadki zaračunava po logiki, da odpadke povzročajo osebe, in ne posode in kvadratni metri bivališča, kakršen je sistem obračunavanja v Snagi, ki je za Hrženjaka celo nekorekten in nepravičen sistem.
V Publicusu še navajajo, da tudi oni gradijo objekt za mehansko in biološko obdelavo mešanih komunalnih odpadkov na Mali Mežakli, s katerim želijo vsem občinam, v katerih imajo koncesijo, zagotoviti dejavnost ravnanja z odpadki v skladu z novo zakonodajo, ki začne veljati 1. januarja. Kljub novi investiciji, ki jo v celoti financirajo sami, bo znesek na mesečni fakturi za občane Komende ostal nespremenjen, enako pa ne morejo trditi, če bo obdelavo in odlaganje mešanih odpadkov izvajala Snaga, navajajo v Publicusu. Kot so še razložili, so bili glavni pomisleki članov občinskega sveta v Komendi glede pristopa k RCERO Ljubljana vezani na tridesetletno koncesijo, ki bi jo morale podeliti Snagi, in na izjavo predstavnika Snage, da bodo morali občani Komende zagotavljati oz. plačevati takšne količine odpadkov, kot so bile dogovorjene leta 2009, česar pa danes zaradi učinkovitega ločevanja odpadkov ni več možno zagotoviti. To po mnenju Hrženjaka pomeni, da bodo morali Komendčani v RCERO Ljubljana plačevati neobstoječe količine mešanih komunalnih odpadkov po principu 'prazno za polno'.