
O izzivih in novostih pred novim šolskim letom
Na konferenci ravnateljev vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki jo je v torek na Brdu pripravil republiški zavod za šolstvo, so spregovorili o sistemskih novostih na področju vzgoje in izobraževanja ter prihodnjih izzivih v šolstvu.
Brdo pri Kranju – Konferenca je bila namenjena predstavitvi bistvenih novosti v vzgoji in izobraževanju, usmeritvam na področju pedagoškega vodenja za novo šolsko leto ter razpravi o vsebinskih spremembah v izvedbenem kurikulu za vse ravni izobraževanja. Konference se je udeležilo okrog 440 ravnateljev in predstavnikov strokovnih institucij s področja izobraževanja.
»Mislim, da je slovenski šolski prostor pripravljen na začetek šolskega leta,« je uvodoma ocenil direktor zavoda za šolstvo Vinko Logaj. Kljub temu so se na konferenci dotaknili tudi nekaterih perečih zadev, med drugim so poudarili potrebo po rekonceptualizaciji razširjenega programa v povezavi s podaljšanim bivanjem. Kljub temu da je novo šolsko leto tik pred vrati, ostaja nerešeno vprašanje zagotavljanja učiteljev in sredstev za podaljšano bivanje. Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič je obljubila, da bodo težave v posameznih šolah reševali individualno. V preteklem letu, je še poudarila ministrica, so skušali predvsem »umiriti« šolski prostor, saj je za njimi obdobje, v katerem so odpirali številne teme, od nacionalnega preverjanja znanja do učbeniške politike, uvajanja drugega tujega jezika, zagotavljanja varnega in spodbudnega učnega okolja ter izobraževanja priseljencev. Spomnila je še, da je bil sprejet zakon o izvajanju mednarodnih programov, večjemu številu otrok pa so zagotovili subvencionirano prehrano. »Na področju poklicnega izobraževanja nadaljujemo z vajeništvom, s katerim se vsi strinjajo, a treba bo še skupaj doreči, kako in na kakšen način se bo izvajalo.« Za sofinanciranje projektov iz evropskih sredstev je po njenih besedah na voljo deset milijonov evrov. »Največ sredstev bomo namenili za ključna področja – opolnomočenje učitelja, odprta in inovativna učna okolja ter krepitev kakovosti na vseh ravneh.«
Med aktualnimi izzivi je ministrica omenila prehod otrok iz vrtca v šolo, vključevanje otrok priseljencev in okrepitev poklicnega izobraževanja z vajeništvom. Na ministrstvu se ukvarjajo tudi z vprašanjem delovnega časa učitelja, poleg tega poteka usklajevanje predloga sprememb zakona na področju financiranja javnega in zasebnega šolstva. Ob tem je ministrica poudarila, da mora biti kakovostno javno šolstvo prvi steber razvoja slovenske družbe. Glede imenovanja ravnateljev pa bodo poskušali najti skupni imenovalec številnih različnih predlogov. »Želimo zagotoviti avtonomno vodenje, a v dobrobit vseh deležnikov v učnem okolju.« Ob tem se je zbranim zahvalila za doslej izkazano zaupanje, saj le tako lahko skupaj gradijo šolski prostor.