Debitant proti izkušenim
Test: Audi Q7 4.2 FSI V8
Troboja treh nemških prestižnih avtomobilskih znamk nikakor noče biti konec, saj tekmujejo skoraj v vseh razredih. Najnovejša bitka se bije v razredu večjih športnih terencev, kamor je po BMW-ju in Mercedes-Benzu (končno) vstopil tudi Audi. Obotavljanje strategov iz Ingolstadta je po eni strani razumljivo, saj so želeli najprej spoznati vse prednosti in pomanjkljivosti tekmecev in zgraditi svoj adut na osnovi videnega. Neposrednih izkušenj doslej niso imeli, dolga leta pa že obvladujejo štirikolesne pogonske sklope. Za debitanta je audi Q7 pritegnil kar precejšnjo pozornost in število naročil je bilo kmalu večje, kot ga je pričakovala tovarna, mnogi so se nad njim navdušili že, ko so ga videli samo na fotografijah. Mišičaste poteze zunanjosti s privzdignjenim nosom, širokimi boki in skoraj kupejevskim zadkom, je morda oblikovana bolj po okusu ameriških kot evropskih kupcev, ampak na drugi strani Atlantika je tudi največ navdušenja nad tovrstnimi avtomobili, kar pa še ne pomeni, da ne naredi vtisa tudi na stari celini.
V notranjosti, ki je prostorsko precej podrejena zunanjosti in zato zadaj nekoliko utesnjena, je v osnovni izvedbi pet, v drugih pa sedem sedežev, pri čemer se zadnja vrsta pogrezne v dno, srednja pa se zloži tako, da nastane velik prostor za prtljago. Spredaj se sedi dovolj razkošno, medtem ko bi bil zadaj dobrodošel kakšen centimeter več. Armaturna plošča je v precejšnji meri »prerisana« iz modelov A6 in A8, to velja tudi za osrednji informacijski sistem za ukazovanje posameznim funkcijam, ki je med vsemi podobnimi »igračami« še najbolj razumski, čeprav ni povsem enostaven. Pred voznikovimi očmi so pregledni merilniki, osvetljeni v kombinaciji sive in rdeče barve, volanski obroč je primerno odebeljen in lahkoten kot pri manjšem avtomobilu, za nameček pa si je mogoče med dodatno opremo omisliti tudi sistem, ki voznika opozarja na prisotnost zadaj vozečega vozila v mrtvem kotu. Kar precej si je mogoče pomagati tudi z nadgradnjo tempomata, ki poskrbi za samodejno zaviranje pri dohitevanju spredaj vozečega vozila in ponovno pospeševanje, ko ovire ni več.
Naklonjenost ameriškim kupcem dokazuje tudi 4,2-litrski bencinski osemvaljnik s tehnologijo neposrednega vbrizgavanja goriva. Motor je (tako kot ves avtomobil) orjaški in se oglaša s polnokrvnim hrumenjem, ki je dobro zadušeno v potniški kabini. Več kot zadostna zaloga moči in navora zagotavlja, da je terenski Q7 lahko tudi športnik in na odprti cesti skoraj ni čutiti njegove velikosti ali okornosti, ki je sicer pogosto značilna za tovrstne avtomobile. Motor v kombinaciji s samodejnim menjalnikom deluje harmonično, pospeševanja so lahko za udobje potnikov skoraj preveč silovita, poraba goriva je le stežka nižja od 14 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Odveč je posebej omenjati, da je Q7 oborožen z Audijevim štirikolesnim pogonom quattro, zato se zna spopadati tudi s slabimi cestami in brezpotji, stopnja udobja in voznosti pa se še poveča z doplačilnim večstopenjskim zračnim vzmetenjem. Spisek dodatne opreme je seveda primerno dolg, skladno s tem naraščajo tudi cene, ki so primerne prestižnemu poreklu znamke.
Tehnični podatki:
Mere: d. 5,086 š. 1,983 v. 1,737 m, medosje 3,002 m
Prostornina prtljažnika: 330/2035 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 2366/2935 kg
Vrsta motorja: osemvaljni, bencinski, 32 V
Gibna prostornina: 4163 ccm
Največja moč pri v/min: 257 kW/350 KM pri 6800
Največji navor pri v/min: 440 pri 3500
Najvišja hitrost: 248 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 19,5/ 10,2/ 14,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.865.037 SIT (70.376 EUR)
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana