Lani izguba, letos že bolje
Alples iz Železnikov je lani zaradi težav dveh nemških kupcev posloval negativno, letos pa naj bi bil poslovni rezultat znova pozitiven.
Železniki – Podjetje Alples je lani ob 13,1 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje ustvarilo 610 tisoč evrov izgube iz poslovanja, čista izguba pa je znašala 780 tisoč evrov, je razvidno iz letnega poročila podjetja, objavljenega na spletnih straneh Agencije RS za javnopravne evidence in storitve. »Smolo smo imeli s kupcema iz Nemčije, kjer je prvi prenehal z delovanjem, drugi pa je končal v stečaju,« je glavni vzrok za negativno poslovanje v poročilu pojasnil direktor Alplesa Franc Zupanc. Dodal je, da je bilo znova treba optimizirati vse stroške in prestrukturirati del podjetja, tako da poslovni načrt za letos že kaže pozitiven rezultat. Lani so postavili tudi dobre temelje za poslovanje v prihodnosti z najpomembnejšim poslovnim partnerjem. Pohištveno podjetje iz Železnikov je sicer v zadnjih desetih letih šele drugič poslovalo z izgubo (v rdečih številkah so končali tudi leto 2011), leta 2014 pa so, denimo, imeli 232 tisoč evrov dobička.
Lanski prihodki so bili za dva odstotka nižji v primerjavi z letom 2014, podjetje pa je 55 odstotkov izdelkov prodalo na domačem trgu in 45 odstotkov na tujih trgih. »Rast prodaje beležimo predvsem pri prodaji kuhinj in vgradnih omar, kjer se prilagajamo željam kupcev, kar nam daje prednost pred konkurenco,« v poročilu navaja Zupanc ter dodaja, da na teh dveh segmentih vidijo rast in razvoj podjetja tudi v prihodnje.
»Vsako leto se predvsem skozi globalne pohištvene trgovske verige povečuje ponudba tujih blagovnih znamk, kjer je nizka cena ključna pri promociji in prodaji pohištva. Alples vztraja pri prodaji pohištva pod lastno blagovno znamko, kar nam omogoča ustvarjati prepoznavnost in višjo dodano vrednost. Za zapolnitev kapacitet določeno število artiklov proizvajamo pod tujo blagovno znamko. V prodajne programe uvajamo tudi nove poslovne modele. V letu 2015 smo opremili 2400 študentskih sob v Zagrebu. S konkuriranjem na razpisih za opremo objektov pa intenzivno nadaljujemo tudi v letos. Lani smo razvili tudi program demontažnih kuhinj Smart v drugem cenovnem razredu s kratkim dobavnim rokom. Za opremo drugih prostorov v stanovanju smo tržišču ponudili večnamenski pohištveni program Center,« še pojasnjuje Zupanc.
Podjetje je preteklo leto končalo s 193 zaposlenimi, ima pa še osem zaposlenih v razvojnem centru RC31, ki je bil ustanovljen z namenom povezovanja in nadgradnje razvojno-raziskovalnih dejavnosti na področju slovenske lesne industrije.