
Proti Lučinam podirali rekorde
Na gorsko-hitrostni dirki Lučine se je ob štiri kilometre dolgi progi znova zbralo veliko gledalcev, ki so imeli kaj videti. Postavljen je bil tudi nov rekord proge. V hudem obračunu z dosedanjim rekorderjem Italijanom Federicom Liberjem je od Todraža proti Lučinam najhitreje drvel Čeh Vaclav Janik.
Lučine – Ljubitelji avtomobilističnega športa so pretekli konec tedna prišli na svoj račun tudi na Gorenjskem. V Poljanski dolini je na progi od Todraža proti Lučinam potekala izjemno zanimiva in napeta gorsko-hitrostna dirka. V programu je bilo šest voženj: v soboto tri za trening, v nedeljo še tri na dirki, na kateri je nastopilo osemdeset voznikov. Padel je tako absolutni rekord proge kot tudi najboljši čas med turnimi vozili. Novi rekorder in zmagovalec dirke je Čeh Vaclav Janik.
Gledalci so videli pravi festival rekordov. Dirkači s formulami in prototipi so bili zares izjemni, boj za zmago in rekord pa je bil češko-italijanski. Potekal je med branilcem lanske zmage in rekorderjem Italijanom Federicom Liberjem (lani je postavil čas 2:03,98) in Čehom Vaclavom Janikom. Slednji je rekordno odpeljal že v prvi vožnji, Liber je za njim rekord še izboljšal, Janik pa je nato rekordna časa postavil tudi v drugi in tretji vožnji, ko se mu je ura ustavila pri 2 minutah, eni sekundi in 30 stotinkah. Janik je na najzanimivejši dirki doslej dosegel tudi skupno zmago pred Liberjem, tretji je bil še en Čeh, Petr Trnka. Najvišje uvrščeni Slovenec na dirki je bil na osmem mestu Vladimir Stankovič.
Na progi so bili različni avtomobili, od »fičkov« in jugov do starodobnikov ter formul in prototipov. Proga je zanimiva, kar potrjujejo tudi besede slovenske legende Milana Bubniča, ki je z lancio delto osvojil skupno 12. mesto in bil najboljši v državnem prvenstvu. »Proga je na začetku malce izzivalna, ker je hitra, tudi nevarna, potem pride šikana pri hišah v Brebovnici, nato pa zavoji, ki so atraktivni tudi za gledalce, ki na tej dirki najbolj uživajo, saj največ vidijo: spremljajo nas lahko tudi po kilometer, vidijo pospeševanje, zaviranje, hitrost. Proga je spektakularna,« je pojasnil voznik iz Pivke, ki smo ga vprašali še, kako se poleg voženj za trening še pripravlja na dirko in ali ga kaj mika sesti v formulo. »Vožnje za trening so praktično edina priložnost za preizkus proge. Gre pa naprej tudi tehnika s simulatorji in si lahko pomagaš tudi na ta način, da osvežiš spomin o dirki, naklonu, višini. Je pa tako, da kar vidiš, slišiš, gledaš, je eno, ko si na progi, je pa drugo. Kar se tiče formul, pa me vse, kjer nisi pod streho, ne zanima. Sem se peljal z njo, a na dirkališču, ne na takšni progi. V »kletki« se počutim varnejšega,« je odgovoril. V formuli in prototipih pa že devetnajst let uživa Vladimir Stankovič, ki pravi: »Je povsem drug občutek kot dirkati v zaprtem avtomobilu.« So pa formule najbolj privlačne za gledalce in seveda tudi najhitrejše. Letos je bil del proge na novo asfaltiran, tako da so številni napovedovali rekord. Liber, ki ga je postavil lani, je bil pred prvo vožnjo za trening še previden: »Res je nov asfalt, a treba bo videti, kakšen bo oprijem. Upam seveda na nov rekord in na zmago.« Kljub drugemu mestu je bil po koncu nasmejan. V Lučine rad pride. »Tukaj sem prvič zmagal in vse mi je zelo všeč: od proge do ljudi. Organizatorji se zelo potrudijo za vsako malenkost, še plastenke vode imajo znak dirke. Počutim se, kot bi bil doma,« pravi mladi voznik, ki sedi v dirkalniku, ki stane, kot je razkril, šestdeset tisoč evrov.
Rekord Švicarja med turnimi vozili
Med najbolj razočaranimi je bil mladi Švicar Ronnie Bratschi, ki je na sobotnem treningu postavil prvi rekord preteklega konca tedna. S časom 2 minuti 13 sekund in 17 stotink je zboljšal mejnik med turnimi vozili, ki ga je postavil lani. Na dirki mu ni šlo po načrtih in je zaradi težav z dirkalnikom odstopil. Po sobotnem delu tekmovanja je dejal, da mora na dirkalnik še posebno paziti, saj ga konec tedna čaka pomembna dirka doma. Z rekordom je bil zadovoljen, si pa želi še več konkurence. Ko je po rekordni vožnji parkiral svoj avto v Lučinah, je takoj preveril pnevmatike, zavore in motor. Pnevmatike so imele petdeset stopinj, na startu, je pojasnil, jih imajo okrog dvajset. »To je normalno za takšno dolžino,« je povedal.
Prireditev je bila tudi dobrodelna z akcijo Podarimo dirkaški nasmeh otrokom, za katero so sredstva zbirali s 'taksi vožnjami' s predvozniki, del sredstev za šolski sklad Osnovne šole Poljane pa bo namenjenih tudi iz vstopnin ter donacij. Med predvozniki je bil tudi Aljoša Novak, letos najboljši gorenjski tekmovalec v reliju: »Danes nisem v konkurenci, temveč v vlogi voznika taksi voženj, katerih izkupiček gre v dobrodelne namene. Vse vožnje, skupaj v dveh dneh to pomeni 36 voženj, smo razprodali. Prišel sem zaradi dobrega namena in zaradi treninga. Čez dva tedna imamo naslednjo dirko za državno prvenstvo in to mi bo manjši trening.« Zanimalo nas je še, zakaj se le redki, ki vozijo reli, odločijo za nastop na gorsko-hitrostnih dirkah. »Bi bil konkurenčen, vendar se časovno in finančno ne izide tekmovati v reliju in na gorsko-hitrostnih dirkah,« je pojasnil.
Organizatorji iz AMD Zvezda, ki jim pomagajo številni domačini, so bili zadovoljni: »Že lansko dirko smo dirko ocenili z visokimi ocenami in presežniki. Letos lahko rečemo, da tako napete borbe za najvišja mesta v Lučinah še ni bilo. Nekateri so jo označili za pravi 'festival rekordov', ki ga bo v prihodnje kar težko ponoviti.«