Kamniški sokovi v Hiltonu
Podjetje Nektar Natura, ki se ukvarja s proizvodnjo sokov in točilnih naprav za točenje sokov, svoje kupce išče v državah, ki imajo velik turistični potencial, zaradi česar so na geopolitična nihanja v turizmu precej občutljivi, a svoje trge kljub temu vztrajno širijo.
Kamnik – Letos so s svojo ponudbo uspešno prodrli na trge Nemčije, Portugalske in Madžarske, s čimer so prisotni že v osemnajstih državah – od Kanarskih otokov, Švedske, Poljske, Češke in vse do Turčije. Začeli so predvsem v Sredozemlju, kjer je močan tako imenovani počitniški turizem, zdaj pa se uspešno pomikajo tudi proti severu, kjer so z njihovega vidika trgi stabilnejši.
»Naši glavni kupci so hotelske verige, restavracije, šole in catering. Največjo nevarnost vidimo v geopolitičnih in valutnih tveganjih. Tega se zavedamo, zato zadnje čase razmišljamo manj tvegano,« pravi direktor podjetja Nektar Natura Tomaž Lah, eden od ustanoviteljev, ki so se tega posla lotili že leta 1995 (poleg njega smo v podjetju srečali tudi Roberta Bogataja, enega od soustanoviteljev, ki je vodja proizvodnje in razvoja sokov). Takrat so ustanovili podjetje Opoj sokovi, čez deset let so prevzeli podjetje Nektar, leta 2010 so zaradi vse bolj uspešne zgodbe v tujini in lažje prepoznavnosti ime preimenovali v Nektar Natura, dve leti za tem pa so svoje poslovne prostore z delom proizvodnje iz Zgornjih Jarš preselili na sedanjo lokacijo v Kamnik, kjer zaposlujejo že več kot sedemdeset sodelavcev. Še več kot toliko jih imajo v tujini in z 20- do 30-odstotno letno rastjo sodijo med uspešnejša podjetja pri nas.
V delni lasti imajo tudi bližnje sadovnjake, a se – kljub temu da proizvajajo sokove – s pridelavo sadja ne ukvarjajo, ker ga v Sloveniji ni dovolj. »Že zgoščeno sadje kupujemo na svetovnih trgih, in sicer tam, kjer je najboljše. Nato ga prepakiramo, zmešamo, dopolnimo ali glede na potrebe trga kako drugače pripravimo in kupcem ponudimo skupaj z svojimi točilnimi napravami. Pomaranče uvažamo iz Brazilije, jabolka so slovenska, ananas je indonezijski ... Najbolj priljubljen okus v svetu, kjer delujemo, je pomarančni sok. Vseh produktov pa imamo več kot 180 – za uspeh na vsakem od trgov se je treba prilagoditi, razviti svoje proizvode, ki ustrezajo lokalnemu okusu. Vsak okus razvijemo v veliko različnih vrst – od 100-odstotnega soka do soka s 15-odstotnim sadnim deležem, odvisno od potreb kupca in zahtev lokalnega trga,« še pravi Lah, ki tudi pove, da njihove sokove pijejo gostje v prestižnih hotelskih verigah, kot so Hilton, Kempinski, Sheraton in drugi. Vendar doda, da le znanje vseh zaposlenih, sodelovanje, njihov trud, zavzetost in veliko neprespanih noči vodi v uspeh. V podjetju imajo več oddelkov, ki neprestano iščejo primerne rešitve.
Zgradili bodo razvojni center
V Nektar Naturi ne skrivajo, da si želijo postati vodilni na svojem področju v Evropi. V prihodnje bodo še več pozornosti namenili razvoju, saj si želijo v Kamniku vzpostaviti razvojni center. »Že zdaj nenehno zaposlujemo, in sicer ljudi, ki imajo potrebna znanja za doseganje nadpovprečnih rezultatov. Od razvojnikov, ekonomistov, inženirjev in prodajnikov. Preprosta dela bodo v naslednjih dvajsetih letih opravljali roboti, zato je treba ozaveščati ljudi, da svoja izobraževanja in pričakovanja prilagodijo tem novim okoliščinam. Še vedno bodo večino odločitev sprejemali ljudje, ki bodo tudi primerno opremljeni z znanjem. Lokacija v Kamniku nam ustreza, a z občino moramo najti rešitev za lažjo dostopno cesto,« zaključi Lah, ki je nedavno postal tudi novi predsednik Podjetniškega kluba Kamnik. V tej funkciji bo največ pozornosti namenil še tesnejšemu sodelovanju kamniških podjetnikov ter pomoči mladim, za katere je prepričan, da k poslu lahko veliko prispevajo s kopico odličnih idej in pozitivne energije.