Aprila o novi prometni ureditvi
Izdelan je predlog prometne ureditve za večjo varnost cestnega prometa na širšem območju Spodnjega trga in Poljanske ceste. Javnosti ga bodo predstavili aprila. Do konca meseca tudi prvi ukrepi.
Škofja Loka – Marca je občina Škofja Loka na podlagi sklepa vlade o prenosu dela državne medobčinske ceste postala upravljavka dela te bivše regionalne ceste v skupni dolžini dobre tri kilometre od krožnega križišča Zminec do križišča Stari Petrol. V zvezi s tem so pripravili predlog prometne ureditve in ukrepov za večjo varnost cestnega prometa na širšem območju Spodnjega trga in Poljanske ceste. Predlog je utemeljen na elaboratu licenciranega presojevalca varnosti cest ob upoštevanju aktualne zakonodaje in prometnih pravilih ter ob sodelovanju in upoštevanju pobud javnosti, predvsem prebivalcev širšega vplivnega območja Spodnjega trga in Poljanske ceste.
Slednji so na javni predstavitvi (takrat še) osnutka novega prometnega režima tega ocenili zelo kritično in zahtevali konkretne ukrepe, ki bodo izboljšali prometno varnost in njihovo kakovost življenja ob prej zelo prometni cesti, kjer se promet ni umiril tako, kot so pričakovali.
Kot pravijo na občini, želijo s predlogom nove prometne ureditve in uvedbo navedenih trajnostnih prometno-varnostnih ukrepov zagotoviti optimalno prometno varnost prebivalcev in hkrati dostopnost v staro mestno jedro. »Nova prometna ureditev tako prinaša: znatno omejitev tranzita in hitrosti vozil, prepoved tovornega tranzita, uvedbo cone 30 s fizičnimi omejitvami hitrosti (grbine, zoženja, svetlobna signalizacija) in uvedbo souporabe voznega pasu (t. i. sharrow), ki vpliva na varnost v cestnem prometu in spodbuja varno kolesarjenje. Pomembni elementi elaborata so tudi ukrepi za varnejše vodenje pešcev,« naštevajo na občini, kjer poudarjajo, da so predvideni ukrepi posredno usmerjeni tudi k boljšim bivalnim pogojem prebivalcev Spodnjega trga in Poljanske ceste, usklajeni z nadaljnjimi koraki na področju celostne urbanistične ureditve mestnega središča Škofje Loke ter hkratno oživitvijo starega mestnega jedra. Obljubljajo tudi, da bo ob vzpostavitvi sprejetih prometnih ukrepov na območju Spodnjega trga in Poljanske ceste vzpostavljen poostren nadzor nad upoštevanjem omejitev hitrosti. To so namreč marca na javni predstavitvi prebivalci tudi odločno zahtevali. Izdelan predlog prometne ureditve bodo javnosti predstavili v kratkem, že aprila pa bo realizirana prva faza predvidenih ukrepov.