Za radovedne
V Osnovni šoli Orehek Kranj so v soboto gostili četrti Festival naše prihodnosti, namenjen nadarjenim in radovednim učencem.
Festivala se vsako leto udeleži več učencev, je zadovoljno ugotavljala ravnateljica Ivka Sodnik. Tokrat je sodelovalo 164 učencev druge in tretje triade iz 15 gorenjskih osnovnih šol. Zanje so pripravili kar 19 različnih delavnic, med katerimi so bile po besedah predsednice organizacijskega odbora festivala Anje Šmid Pustoslemšek najbolj obiskane delavnice z naravoslovno vsebino, na katerih so recimo spoznavali vulkane, delali zanimive naravoslovne poskuse in podobno.
Svoje delo v delavnicah so učenci na koncu predstavili v avli šole. Tako so po šoli med drugim odmevale besede tudi v angleškem in francoskem ter celo grškem in kitajskem jeziku. Francoski jezik so spoznavali na delavnici S pesmijo po Parizu, angleškega v okviru delavnice Fun-tastic English, grške fraze so spoznali na Potovanju po Grčiji, na delavnici Kitajska umetnost pa so se preizkusili še v kaligrafiji in izrezovanju prazničnih kitajskih vzorcev iz papirja. Posebno navdušenje je požel prikaz delovanja vulkana – otroci so najprej s pomočjo plastenke in časopisnega papirja izdelali vulkan in nato »pričarali« pravi vulkanski izbruh. Učenci so zelo uživali tudi v kulinarični delavnici, razvozlavanju zanimivih ugank in ob zanimivih naravoslovnih poskusih, kjer so med drugim izdelali »hodečo« hobotnico iz plastenke. Izdelali so še računalniško igrico, raketo in pručko ter pripravili radijsko oddajo. Na delavnici Naučimo se optimizma pa so se učili negativne misli spremeniti v pozitivne.
Namen festivala je po besedah Anje Šmid Pustoslemšek usposabljanje učencev za raziskovanje in aktivno umetniško udejstvovanje ter ustvarjanje. Obenem spoznavajo in usvajajo zahtevnejše standarde na različnih področjih v drugem in tretjem triletju. Na ta način spodbujajo še medpredmetno povezovanje in socialne stike med učitelji in učenci različnih šol, vzpostavlja pa se tudi mreža nadarjenih učencev in ustvarjalnih učiteljev Gorenjske.