Razstava vojnega plakata
V Muzeju Tomaža Godca v Bohinjski Bistrici so v četrtek odprli razstavo Vojni plakat (1941–1945).
Bohinjska Bistrica – Razstavo je lani poleti pripravil kustos Gornjesavskega muzeja Aljaž Pogačnik in je bila prvič v razširjeni različici na ogled v Kosovi graščini. Razstava vojnega plakata iz depojev Gornjesavskega muzeja pa tokrat gostuje v Muzeju Tomaža Godca. Pregledna razstava Vojni plakat (1941-1945) predstavlja glavnino bogate muzejske zbirke plakatov Gornjesavskega muzeja Jesenice, pomeni del sistematičnega prizadevanja muzealcev, da bi prikazali in ovrednotili vse svoje pomembnejše zbirke. Razstava, ki je zasnovana na izboru ohranjenih in dosegljivih plakatov z ideološko propagandno vsebino, po eni strani osvetljuje zgodovinsko ozadje nastanka posameznih zvrsti tega družbenega medija, po drugi pa razvoj, obseg, predvsem pa likovno raznovrstnost plakatov kot avtorsko oblikovanih izdelkov uporabne grafike na Gorenjskem med letoma 1941 in 1945.
Aljaž Pogačnik je zbranim pripravil tudi krajše predavanje o vojnem plakatu. Med drugim je povedal, da so v družbeno-sociološkem pogledu plakati produkt časa in prostora; najhitreje in najaktivneje reagirajo na tekoče dogajanje in spremembe v družbenopolitičnem življenju. Plakate lahko razumemo tudi kot pokazatelje gospodarske, politične in kulturne dejavnosti, saj se iz njih razbere vse trenutno dogajanje. »Snovalci plakatov so se kmalu zavedali, da morajo predstaviti glavno misel svojega naročnika jasno, prepoznavno, učinkovito, kar bodo dosegli predvsem z izvirnostjo. Plakati so še danes zasnovani tako, da nase opozorijo najprej s sliko in šele nato nekje v ozadju z besedilom, ki celotno sporočilo osmisli, ga konkretizira,« je še povedal Pogačnik.