
Avstrijski pilot strmoglavil tik pred ciljem
Razbitine letala, ki je v četrtek zvečer strmoglavilo pri Mengšu, so po odredbi preiskovalca letalskih nesreč in incidentov v soboto prepeljali v objekt ministrstva za obrambo, kjer poteka njihov podroben pregled. Vzrok za nesrečo bo morda znan čez mesec dni.
Mengeš – Policija tudi včeraj sredi dneva še ni imela potrditve identitete avstrijskega pilota, ki je v četrtek zvečer umrl v strmoglavljenju štirisedežnega potniškega letala blizu Pristave pri Mengšu. Nekateri mediji so sicer že navedli, da naj bi šlo za 62-letnega Avstrijca. Preiskava strmoglavljenja letala sicer poteka tudi v sodelovanju z avstrijskimi varnostnimi organi, ki zlasti pomagajo pri pridobivanju dokumentacije o letalu in pilotu, je včeraj pojasnila Nataša Pučko, predstavnica za odnose z javnostmi Policijske uprave Ljubljana. Preiskovalec letalskih nesreč z ministrstva za promet in infrastrukturo si je sicer skupaj s kriminalisti kraj nesreče v gozdu pod Mengeško kočo ogledoval vse do sobote, nakar so mengeški gasilci razbitine letala pod budnim očesom preiskovalcev pobrali in odpeljali v objekt ministrstva za obrambo, kjer jih sedaj podrobneje pregledujejo. Vzrok za letalsko nesrečo tako še ni znan, prvi rezultati pa bodo morda znani v mesecu dni.
Trenutkov pred strmoglavljenjem letala se še vedno dobro spominja Stanislav Šimenc iz Pristave: »Okoli 19. ure sem nad hišo dvakrat slišal nenavadno glasen hrup letala, ki je vmes nekajkrat pojenjal, kot bi nekdo z letalom izvajal lupinge. Bilo mi je čudno, da bi to delal nad Mengeško kočo, saj je bila že tema in gosta megla. Potem mi je žena prišla povedat, da je v gozdu nekaj močno počilo.«
Kmalu zatem je tudi Šimenc prejel poziv iz Prostovoljnega gasilskega društva Mengeš, katerega član je po lastnih besedah že 60 let, da se je na njihovem območju zrušilo letalo. Vsa družina se je tedaj odpravila v gozd, istočasno so z iskanjem začeli tudi gasilci. »Razbitine sta našli hčerka Tadeja in vnukinja Lara. Letalo se je najprej zaletelo v smreko, kabina in motor pa sta ležala nižje v kotanji. Našli so tudi truplo pilota, blizu je bil tudi njegov pes, ki tudi ni preživel strmoglavljenja,« je še povedal Šimenc, ki je nato še dolgo v noč policiste, reševalce in pogrebno službo usmerjal po temačnem in strmem gozdnatem pobočju.
Šimenčeve besede potrjujejo tudi navedbe našega vira, da je letalo, preden je v Kontroli zračnega prometa izginilo z radarskega zaslona, močno pospešilo. Kljub temu se pilotu očitno ni uspelo izogniti vrhovom smrek na Marin hribu. Trčenje je moralo biti silovito, saj so razbitine ležale po strmem gozdnem pobočju v razdalji približno sto metrov, lažji letalski deli in oblačila so obviseli na drevju, kabina s pilotom je padla na tla nekje na polovici poti, najdlje pa je odneslo motor.
Policijska uprava Ljubljana je sicer dan po nesreči sporočila, da jih je kontrola zračnega prometa v četrtek okoli 19. ure obvestila, da je nekje na območju Mengša strmoglavilo letalo. Na kraj so takoj napotili več gasilskih društev in policiste, v iskanje pa so se zatem vključili še gorski reševalci in vodniki reševalnih psov. Po približno dveh urah so v gozdu v bližini Pristave našli razbitine letala, ki so vsepovprek ležale na razdalji približno sto metrov, v njihovi bližini pa so našli tudi truplo avstrijskega pilota. Policisti so zavarovali širše območje najdbe razbitin letala in že ponoči začeli z ogledom, ki so ga proti jutru prekinili in z delom nadaljevali v petek in soboto. Strmoglavilo je manjše štirisedežno potniško letalo Piper Aircraft, ki je z Dunaja letelo na brniško letališče. Nekaj pred 19. uro, ko je priletel do Mengša, je pilot kontroli zračnega prometa sporočil, da ima težave, in prosil za pomoč, nato pa strmoglavil na strmem gozdnatem območju, so še pojasnili na PU Ljubljana.