Preiskovalci so za ogled kraja strmoglavljenja avstrijskega letala potrebovali dva dni. / Foto: Simon Šubic

Avstrijski pilot strmoglavil tik pred ciljem

Razbitine letala, ki je v četrtek zvečer strmoglavilo pri Mengšu, so po odredbi preiskovalca letalskih nesreč in incidentov v soboto prepeljali v objekt ministrstva za obrambo, kjer poteka njihov podroben pregled. Vzrok za nesrečo bo morda znan čez mesec dni.

Mengeš – Policija tudi včeraj sredi dneva še ni imela potrditve identitete avstrijskega pilota, ki je v četrtek zvečer umrl v strmoglavljenju štirisedežnega potniškega letala blizu Pristave pri Mengšu. Nekateri mediji so sicer že navedli, da naj bi šlo za 62-letnega Avstrijca. Preiskava strmoglavljenja letala sicer poteka tudi v sodelovanju z avstrijskimi varnostnimi organi, ki zlasti pomagajo pri pridobivanju dokumentacije o letalu in pilotu, je včeraj pojasnila Nataša Pučko, predstavnica za odnose z javnostmi Policijske uprave Ljubljana. Preiskovalec letalskih nesreč z ministrstva za promet in infrastrukturo si je sicer skupaj s kriminalisti kraj nesreče v gozdu pod Mengeško kočo ogledoval vse do sobote, nakar so mengeški gasilci razbitine letala pod budnim očesom preiskovalcev pobrali in odpeljali v objekt ministrstva za obrambo, kjer jih sedaj podrobneje pregledujejo. Vzrok za letalsko nesrečo tako še ni znan, prvi rezultati pa bodo morda znani v mesecu dni.

Trenutkov pred strmo­glav­ljenjem letala se še vedno dobro spominja Stanislav Šimenc iz Pristave: »Okoli 19. ure sem nad hišo dvakrat slišal nenavadno glasen hrup letala, ki je vmes nekajkrat pojenjal, kot bi nekdo z letalom izvajal lupinge. Bilo mi je čudno, da bi to delal nad Mengeško kočo, saj je bila že tema in gosta megla. Potem mi je žena prišla povedat, da je v gozdu nekaj močno počilo.«

Kmalu zatem je tudi Šimenc prejel poziv iz Prostovoljnega gasilskega društva Mengeš, katerega član je po lastnih besedah že 60 let, da se je na njihovem območju zrušilo letalo. Vsa družina se je tedaj odpravila v gozd, istočasno so z iskanjem začeli tudi gasilci. »Razbitine sta našli hčerka Tadeja in vnukinja Lara. Letalo se je najprej zaletelo v smreko, kabina in motor pa sta ležala nižje v kotanji. Našli so tudi truplo pilota, blizu je bil tudi njegov pes, ki tudi ni preživel strmoglavljenja,« je še povedal Šimenc, ki je nato še dolgo v noč policiste, reševalce in pogrebno službo usmerjal po temačnem in strmem gozdnatem pobočju.

Šimenčeve besede potrjujejo tudi navedbe našega vira, da je letalo, preden je v Kontroli zračnega prometa izginilo z radarskega zaslona, močno pospešilo. Kljub temu se pilotu očitno ni uspelo izogniti vrhovom smrek na Marin hribu. Trčenje je moralo biti silovito, saj so razbitine ležale po strmem gozdnem pobočju v razdalji približno sto metrov, lažji letalski deli in oblačila so obviseli na drevju, kabina s pilotom je padla na tla nekje na polovici poti, najdlje pa je odneslo motor.

Policijska uprava Ljubljana je sicer dan po nesreči sporočila, da jih je kontrola zračnega prometa v četrtek okoli 19. ure obvestila, da je nekje na območju Mengša strmoglavilo letalo. Na kraj so takoj napotili več gasilskih društev in policiste, v iskanje pa so se zatem vključili še gorski reševalci in vodniki reševalnih psov. Po približno dveh urah so v gozdu v bližini Pristave našli razbitine letala, ki so vsepovprek ležale na razdalji približno sto metrov, v njihovi bližini pa so našli tudi truplo avstrijskega pilota. Policisti so zavarovali širše območje najdbe razbitin letala in že ponoči začeli z ogledom, ki so ga proti jutru prekinili in z delom nadaljevali v petek in soboto. Strmoglavilo je manjše štirisedežno potniško letalo Piper Aircraft, ki je z Dunaja letelo na brniško letališče. Nekaj pred 19. uro, ko je priletel do Mengša, je pilot kontroli zračnega prometa sporočil, da ima težave, in prosil za pomoč, nato pa strmoglavil na strmem gozdnatem območju, so še pojasnili na PU Ljubljana.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / torek, 8. december 2009 / 07:00

Volkswagen Polo je Evropski avto leta 2010

Devetinpetdeset avtomobilskih novinarjev iz triindvajsetih držav je za evropski avto leta 2010 razglasilo Volkswagnov Polo. Zmagovalec je za seboj pustil šest drugih tekmecev, ki so se uvrstili v...

Objavljeno na isti dan


Nasveti / četrtek, 30. junij 2016 / 18:16

Skutno-čokoladna pita in pudingove kocke

Sladici, ki ju lahko hitro pripravimo.

Izleti GG / četrtek, 30. junij 2016 / 17:56

Od Štefana do Štefana

Tudi tako bi lahko poimenovali Glasovo kolesarjenje ob Donavi, ki smo ga začeli in končali pri katedrali svetega Štefana. Le da je bila ena v Passauu, druga pa na Dunaju.

Mularija / četrtek, 30. junij 2016 / 17:52

Širno polje domišljije

Osemletna Katarina Langus je avtorica zgodbic, pesmi in ilustracij, zbranih v knjigi z naslovom Širno polje domišljije. Učiteljica Mateja Marčun je v Katarini prepoznala izjemen talent, Osnovna šola K...

Razvedrilo / četrtek, 30. junij 2016 / 17:51

Vox Arsana prvič v Tržiču

Dan pred državnim praznikom je v okviru Tržiških poletnih prireditev pod pokroviteljstvom Občine Tržič na vrtu Tržiškega muzeja nastopil vokalni kvartet Vox Arsana z instrumentalnim triom in džezovsko...

Nasveti / četrtek, 30. junij 2016 / 17:44

O srečnem zakonu, II.

Potem ko smo si priznali, da zakonsko zadovoljstvo ni stvar sreče, ki pride ali ne pride, in ko si upamo prositi za naklonjenost in pozornost, si moramo priznati, da je za dober odnos treb...