Kupci postali bolj zahtevni
Avtohiša Kavčič z Milj praznuje dvajsetletnico delovanja. Zahteve kupcev so se v tem času precej spremenile, še vedno pa avtomobil najraje kupijo v avtosalonu, ne po spletu, pravi Metka Kavčič.
Milje – V dneh, ko je francoski proizvajalec vozil Peugeot svojega slovenskega distributerja Peugeot Slovenija prodal švicarski skupini Emil Frey, v pooblaščenem prodajalcu in serviserju vozil te avtomobilske znamke Avtohiši Kavčič z Milj praznujejo dvajsetletnico delovanja. Leta 1995 sta jo ustanovila zakonca Rajko in Metka Kavčič, še danes pa delujejo kot družinsko podjetje. Medtem ko Rajko s sinom Klemenom skrbi za servisni oddelek, Metka in sin Aleš vodita prodajni oddelek, snaha Špela pa dela v administraciji.
»Mož Rajko, ki je po profesiji avtomehanik, si je pred dobrimi dvajsetimi leti zaželel vrnitve v avtomobilsko dejavnost. Med gradnjo lastne avtomehanične delavnice na Miljah v letih 1993 in 1994 je Peugeot ravno začel širiti svojo mrežo v Sloveniji, tako so stekli pogovori s tedanjim uvoznikom Avtohišo Claas. Leta 1995 smo ustanovili podjetje Avtohiša Kavčič in postali prvi pooblaščeni prodajalec in serviser vozil Peugeot na Gorenjskem,« se spominja Metka Kavčič. Prva leta so imeli tri zaposlene, danes jih je štirinajst. Zrasli so tudi prostorsko, saj je leta 2004 prvoten manjši objekt nadomestil nov sodoben objekt s skupno 2000 kvadratnih metrov notranjih in zunanjih površin.
»Za nas so bila najboljša leta za prodajo vozil v obdobju od 1999 do 2002, ko je Peugeot na trg lansiral izredno popularno 206. Tedaj smo na leto prodali blizu tristo avtomobilov, a ti časi so že minili. Tako kot vsi v avtomobilski industriji smo predvsem v letih 2008 in 2009 tudi mi močno čutili posledice gospodarske krize. Danes letno prodamo okoli dvesto novih in dvesto rabljenih vozil, v kar je treba vložiti tudi precej več truda kot v zlatih letih,« pravi Kavčičeva.
V dvajsetih letih so se precej spremenile tudi navade in zahteve kupcev vozil, ugotavlja sogovornica. »Stranka danes od prodajalcev avtomobilov pričakuje kompletno storitev. Poleg svetovanja pri nakupu vozila kupcu pomagamo tudi pri ureditvi financiranja in zavarovanja vozila,« razlaga. Kupci so danes precej bolj zahtevni in tudi bolj poučeni o avtomobilih, saj veliko informacij dobijo prek spleta, zato ob prvem obisku večinoma že vedo, kaj želijo kupiti. »Še vedno pa velja, da kupci nakup novega avtomobila želijo opraviti v avtosalonu, tudi če bi imeli možnost spletnega nakupa. Izbrano vozilo si želi kupec preizkusiti tudi na testni vožnji, da ugotovi, ali je avtomobil res primeren zanj.«
Minili so tudi časi, ko se je dobavni rok za novo vozilo lahko razpotegnil celo na eno leto. »Dobavni rok je sicer odvisen od izbire avtomobila, saj kupec lahko vozilo dobi v nekaj dneh in najdlje v treh mesecih. Enoletnih čakalnih vrst ne poznamo več, zadnjič pa smo jih doživeli okoli leta 2000, ko so zaradi velikega povpraševanja po 206-ki najbolj vztrajni bili pripravljeni čakati tudi tako dolgo,« se spominja Kavčičeva.
Uspešne prodaje vozil si danes ne moremo predstavljati brez kakovostnega servisiranja vozil. »Danes je zelo pomembno, da strankam zagotavljaš tudi dober in kompleten servis vozil. Vzdrževanje vozil pri pooblaščenem serviserju je ne nazadnje tudi pogoj za uveljavitev garancije,« pravi sogovornica.