Po tragedijah številne kritike
Po zadnjih tragedijah na slovenskih cestah se je plaz kritik vsul na Agencijo za varnost cestnega prometa, kjer so že pripravili 18 natančno razdelanih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti.
Kranj – Čeprav je Slovenija pred mesecem dni s strani Evropskega sveta za varnost prometa prejela najvišjo nagrado »Road Safety Performance Index (PIN) award« za izrazit napredek pri zmanjševanju števila smrtnih žrtev na cestah v obdobju med letoma 2001 in 2014, pa v Zavodu Varna pot po zadnjih prometnih tragedijah na slovenskih cestah (dobronamerno) opozarjajo na neodgovoren odnos pristojnih do varnosti cestnega prometa, ki je po mnenju zavoda Slovenijo pahnil v zadnjih dneh za nekaj let nazaj. Tudi v Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) so po zadnjih tragičnih nesrečah ocenili, »da je potrebno alarmirati odgovorne v državi in seveda vse udeležence v cestnem prometu k višji stopnji zbranosti in upoštevanju cestnoprometnih predpisov«. V Sloveniji je sicer samo od 18. junija do 14. julija v prometnih nesrečah umrlo 19 oseb, v enakem obdobju lani pa dve. Število smrtnih žrtev se je do nedelje povzpelo že na 65, kar je 12 več kot lani.
»V preteklih osmih letih smo posamezniki in bližnji poškodovanih ter umrlih v prometnih nesrečah skozi številne aktivnosti Zavoda Varna pot opozorili na hude posledice in trpljenja, ki jih je s sistemskim in celovitim delovanjem moč preprečiti,« navajajo v Zavodu Varna pot. Pristojni ministri so po njihovem mnenju s številnimi zakonskimi ukrepi, preventivnimi aktivnostmi, s povezovanjem in podporo vladnih in nevladnih organizacij, ustanovitvijo agencije za varnost prometa in izdelavo nacionalnega programa varnosti cestnega prometa sicer dokazali, da mislijo resno. »Za razliko od predhodnih praznih besed in obljub smo v Sloveniji pričeli s konkretnimi koraki, ki so obrodili konkretne uspehe. Žal jih je zasenčila huda afera s ponarejenimi vozniškimi dovoljenji in potrdili v preteklem letu, ki je jasno nakazala, da je mlad sistem še kako ranljiv in zaupan v vodenje in upravljanje ljudem, ki niso kos poslanstvu. Nekonsistentnost, neodgovornost in nerazumevanje celovitega področja dela pa se izkazuje v zadnjih izjavah odgovornih v agenciji za varnost prometa, ki zgolj nemočno pojasnjujejo nešteto razlogov neučinkovitosti, nezmožnosti vplivanja na varnost, neizvajanje in nedoseganje ciljev Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa, ki jim je zaupano v upravljanje,« so kritični.
V zavodu menijo, da odgovorni (Agencija za varnost cestnega prometa) niso zasledovali ciljev Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa in tudi niso opravljali svojega poslanstva in dela. »Težko bomo svoj sistemski neuspeh opravičevali in utemeljevali tujim strokovnjakom, kjer se v državah z višjo in sistemsko stabilno prometno varnostjo tudi srečujejo z razpršenimi pojavi in vzroki nesreč,« razmišljajo v Zavodu Varna pot. »V primerih, kot smo jim priča v zadnjem obdobju, kjer se število posledic ne zmanjšuje, temveč povišuje, upravičeno pričakujemo, da Agencija za varnost cestnega prometa preveri izvajanje aktivnosti in ugotovi, kateri ukrepi niso pravilni, kateri ne delujejo dovolj dobro ali preprosto ne učinkujejo na eni strani in seveda na drugi, kaj je treba narediti in dodatno angažirati, da bo sistem deloval učinkovito,« pa poudarjajo v AMZS.
V Agenciji za varnost cestnega prometa odgovarjajo, da so glede na zadnje kritike že pripravili celovito analizo dogodkov o prometni varnosti v letošnjem letu ter podrobno analizo posebej za mesec julij, s katero so takoj seznanili ministra za infrastrukturo. Ob tem je bil pripravljen tudi konkreten načrt ukrepov in aktivnosti za zajezitev slabšega stanja varnosti cestnega prometa, ki vsebuje več kot 18 nujnih kratkoročnih ukrepov za večjo varnost na cestah. »Posebej gre izpostaviti ukrepe, kot so, da prometna varnost postane prioriteta vlade, nujen sklic sestanka vseh resornih ministrov, ki se jih dotika posredno ali neposredno prometna varnost, sprejem operativnega načrta Resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa – Obdobni načrt za zagotavljanje varnosti cestnega prometa za leto 2015 in 2016 in druge nujne ukrepe,« so sporočili.