Poznajo le krizo vremena
»Ne občutimo posledic gospodarske krize, edina kriza, ki jo poznamo, je kriza vremena,« pravi Anton Cvek, skupaj z ženo Marijo solastnik podjetja, ki se ukvarja z vrtnarstvom, urejanjem vrtov in okolice, namakanjem in trgovino.
MT Cvek je družinsko podjetje s sedmimi zaposlenimi. V njem sta poleg Antona in Marije zaposlena dva od štirih otrok – sin Klemen, ki je direktor, in hči Mateja ter tudi Klemenova partnerka Kaja.
MT Cvek praznuje letos dvajsetletnico delovanja. Jubilej bodo proslavili delovno.
Ilovka – »Oba z ženo sva bila zaposlena v Merkurju, ona kot trgovka, jaz kot komercialist. Bila sva zadovoljna, a hotela sva doseči nekaj več. Leta 1995 sva pustila službo in se podala na samostojno podjetniško pot. Najprej sva razmišljala, da bi gojila zdravilna zelišča ali se ukvarjala z rejo polžev, na koncu sva se odločila – za rože. Že leto prej sva na zemljišču ob hiši postavila 50 kvadratnih metrov velik rastlinjak, v katerem so nama rože že prvo leto dobro uspele. To naju je spodbudilo. Pridobivala sva informacije, se izobraževala,« se podjetniških začetkov spominja Anton Cvek, ki je skupaj z ženo Marijo leta 1995 ustanovil in registriral podjetje MT Cvek. Podjetje se je na začetku ukvarjalo z gojenjem rezanega in balkonskega cvetja ter enoletnic in dvoletnic, že po dveh letih je pridelovalne površine povečalo z začetnih 50 na 750 kvadratnih metrov. Prvih deset let je zaznamoval predvsem razvoj vrtnarije, v tisti čas sodi tudi odprtje dveh cvetličarn – ene na Primskovem in druge v Ljubljani. »Ko sva ugotovila, da se v cvetličarstu na znajdeva najbolje, sva v letu 2004 obe cvetličarni zaprla in se naslednje leto lotila velike naložbe in na Ilovki zgradila nov vrtni center, ki obsega 1200 kvadratnih metrov notranjih in 1300 »kvadratov« zunanjih površin. V notranjosti vzgajamo balkonsko cvetje, enoletnice za parke in grobove pa tudi krizanteme, mačehe, božične zvezde, trobentice in ciklame, na zunanjih površinah pa trajnice, drevesa in grmovnice,« je dejal Anton in poudaril, da se je v novem centru spremenil tudi način vzgoje, s tem pa se je še izboljšala kakovost. Večino tega, kar vzgojijo, prodajo doma na Ilovki, zadnja leta pa oskrbujejo tudi cvetličarne, večinoma na Gorenjskem.
Ko so jih kupci začeli spraševati, ali tudi urejajo in namakajo vrtove, so jim, podjetniško iznajdljivi, hitro odgovorili. V letu 2005 so začeli ponujati tudi urejanje okolice in prostora, dve leti kasneje so ponudbo razširili z zunanjim pohištvom, urbano opremo in zunanjimi napravami za fitnes. Začeli so sodelovati z enim vodilnih evropskih podjetij na področju namakalnih sistemov in opreme za zalivanje in namakanje in podpisali pogodbo za zastopanje nemškega izdelovalca aluminijastih vrtnih obrob in opor na slovenskem trgu. Pred petimi leti so v poslovni coni v Šenčurju odprli trgovino za namakalne sisteme in opremo za urejanje okolja, ki so jo dve leti kasneje preselili v večje prostore v poslovnem centru IBI-ja v Kranju. V prihodnje maloprodaje ne bodo širili, ampak predvsem veleprodajo izdelkov za namakanje, želijo pa se še bolj vključiti v urejanje večjih javnih površin. Prek poslovnih partnerjev so prisotni že tudi na hrvaškem in srbskem trgu.
In kako v podjetju občutijo posledice gospodarske krize? »Ko se je pojavila kriza, smo začeli vlagati v objekte, stroje, opremo in znanje, začeli smo širiti dejavnost ... Krizo smo začutili kot poslovno priložnost, od leta 2010 dalje nam skupni promet raste. Edina kriza, ki jo občutimo predvsem v vrtnarstvu, je kriza vremena. Če je slabo vreme, ljudje manj kupujejo. V sušnih obdobjih je zlasti veliko povpraševanje po namakalnih sistemih – zadnje čase tudi na Gorenjskem, kjer pogosti vetrovi hitro izsušijo površino,« je dejal Anton in dodal, da imajo letos dela dovolj in da jih tudi za vnaprej ne skrbi. »Smo majhni in prilagodljivi. Ne gre nam za to, da bi na hitro zaslužili, ampak delamo na dolgi rok.«