
Odprli Festival alpskega cvetja
V Bohinju so s podelitvijo znakov Bohinjsko slavnostno odprli deveti Mednarodni festival alpskega cvetja.
Bohinjska Bistrica – V soboto se je s podelitvijo znakov Bohinjsko/From Bohinj, ki združujejo izdelke bohinjske domače obrti in kulinarike, odprl deveti Mednarodni festival alpskega cvetja. Pred tem so v avli Doma Joža Ažmana odprli tudi fotografsko razstavo Cvetje in vojna, in sicer ob stoti obletnici pričetka soške fronte, ki se je s prestopom Italije na stran antantnih sil začela ravno pred stoletjem, 23. maja 1915.
Kot je poudaril avtor fotografske razstave Peter Strgar, je prva svetovna vojna pustila svoje sledi tudi na cvetju, tako je mogoče v Ukancu najti številne rastline, ki so jih s krmo za konje prinesli s Krasa. Letošnji mednarodni festival alpskega cvetja se bo odvijal predvsem v znamenju stoletnica začetka soške fronte ter v znamenju znamke Bohinjsko/From Bohinj. Znake Bohinjsko so podelili 34 ponudnikom s 171 izdelki, 82 pridelki, 58 rokodelskimi izdelki in 31 izbranimi hišnimi specialitetami. Kot je ob odprtju festivala poudaril bohinjski župan Franc Kramar, je bila vztrajnost pri nadaljevanju projekta Mednarodnega festivala alpskega cvetja prava odločitev: »To cvetje našemu kraju daje podobo raja, to cvetje ne raste vsepovsod, temveč v Bohinju. Veliko dvomov in pomislekov je bilo, ampak vztrajamo in bomo še naprej, saj je v to vloženega veliko truda. V Občini Bohinj smo prepričani, da je ta festival dober za Bohinj, zato smo ga in ga bomo še naprej podpirali.« Kot je še dodal Kramar, je nadgradnja festivala z znamko Bohinjsko velik korak naprej, saj Bohinj z vzpostavitvijo te znamke orje ledino na področju zaščite lokalnih značilnosti, posebnosti, izdelkov in pridelkov, ki zaznamujejo Bohinj in njegovo turistično ponudbo: »Smo prvi v Sloveniji s takšno znamko na takšnem nivoju in pri tem je vredno vztrajati. Čeprav je to že deveti festival, smo še vedno na začetku, in verjamem, da se bo Festival alpskega cvetja obdržal in našel svoje mesto med najpomembnejšimi festivali,« zaključuje Kramar. Kot je dodal še direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, je projekt vzpostavitve znamke Bohinjsko trajal tri leta in se bo nadaljeval še naprej. »Ta blagovna znamka naj pove obiskovalcem, da Bohinjci znamo in zmoremo voditi bohinjski turizem, povezovati lokalne ponudnike in spodbudi Bohinjce, zato vabim Bohinjke in Bohinjce, naj se projektu pridružijo.«