Vsak račun bo potrdila finančna uprava
Z uvedbo davčnih blagajn bo finančna uprava potrdila vsak izdani račun. Predvideno je dveletno prehodno obdobje. Kupec bo izdani račun moral vzeti, sicer mu grozi globa.
Gospodarska zbornica Slovenije podpira uvedbo davčnih blagajn, hkrati pa od države zahteva ukrepe za znižanje davčnih bremen pa tudi vsaj delno pokritje stroškov, ki bodo nastali ob uvedbi blagajn.
V kmetijsko gozdarski zbornici se jim še posebej sporno zdi to, da bo uvedba davčnih blagajn nesorazmerno administrativno in finančno obremenila nekatere kmetijske, gozdarske in dopolnilne dejavnosti na kmetijah, ki se praviloma opravljajo v manjšem obsegu. Predlagajo, da bi opravljanje teh dejavnosti do določenega obsega letnega prometa ali povprečnega dnevnega števila izdanih računov izvzeli iz obveznega potrjevanja računov. Za te primere bi po mnenju zbornice zadoščalo izdajanje računov iz vezane knjige računov.
Zveza potrošnikov Slovenije poziva vlado, da iz zakona umakne določbo, ki predvideva kaznovanje potrošnikov v višini od 40 do 400 evrov v primeru, če ne bodo hranil računa za izdelek ali storitev do konca garancijske dobe in ga na zahtevo ne bodo predložili pooblaščeni osebi davčnega organa.
Kranj – Vlada je na četrtkovi seji določila predlog zakona o davčnem potrjevanju računov, ki pri gotovinskem poslovanju predvideva uvedbo davčnih blagajn in postopek potrjevanja računov pri finančni upravi (Furs). Davčne blagajne zavezancev bodo preko spleta povezane s centralnim infomacijskim sistemom finančne uprave, ki bo potrdila račun ter shranila podatke o računih. Na ta način naj bi izboljšali nadzor nad gotovinskim poslovanjem, omejili sivo ekonomijo in zmanjšali možnosti davčne utaje.
Zakon naj bi po obravnavi v državnem zboru začel veljati dan po objavi v uradnem listu, samo izvajanje postopka potrjevanja in izdajanja računov bo možno že od 1. decembra letos dalje, obvezno pa bo od 2. januarja 2016. Predvideno je tudi dveletno prehodno obdobje, do konca leta 2017, v katerem se bodo zavezanci lahko sami odločili, ali bodo za izdajo računov uporabili elektronsko napravo, povezano s centralnim informacijskim sistemom Fursa, ali vezano knjigo računov. Če se bodo odločili za vezano knjigo, bodo podatke o računu morali poslati davčnemu organu najkasneje v petih delovnih dneh. V istem poslovnem prostoru ne bo možna kombinacija izdajanja računov iz vezane knjige in s pomočjo elektronske naprave, mogoče pa bo v poslovnem prostoru uporabiti elektronsko napravo, na terenu pa vezano knjigo.
Davčne blagajne bodo po poteku dveletnega prehodnega obdobja, torej od 1. januarja 2018 dalje, obvezne za vse, ki izdajajo račune pri gotovinskem poslovanju. Če se bo davčna blagajna pokvarila ali ne bo delovala zaradi izpada električne energije, bo obvezna uporaba vezane knjige računov, podatke o računih pa bo treba sporočiti davčnemu organu v dveh delovnih dneh. V primeru, da zavezanec zaradi izpada internetne povezave ali iz drugih razlogov ne bo mogel vzpostaviti povezave z informacijskim sistemom, bo račun izdal brez povezave s Fursom, vendar pa bo moral potrditi račun takoj, ko bo povezava vzpostavljena. Če bo zavezanec izdajal račune na območju, kjer ni možna internetna povezava, bo to moral dokazati Fursu s potrdilom agencije za komunikacijska omrežja in storitve in za izdajo računov uporabljati vezano knjigo računov. Zavezancem, ki izdajo le manjše število računov, bo Furs omogočil izdajanje računov s pomočjo aplikacije na portalu eDavki. Postopek potrjevanja računa na Fursu bo trajal manj kot dve sekundi. Vsak račun bo moral vsebovati tudi podatek o poslovnem prostoru, kjer je bil izdan, in podatek o delavcu (davčna številka), ki je račun izdal. Kupec bo moral hraniti račun neposredno po odhodu iz poslovnega prostora in ga na zahtevo predložiti pooblaščeni osebi davčnega organa.