Alpetour je tudi lani posloval uspešno
Kranjsko podjetje Alpetour Potovalna agencija je lani ustvarilo 2,27 milijona evrov dobička iz poslovanja, Skupina Alpetour pa 3,4 milijona evrov.
Kranj – Lanski rezultati poslovanja družbe Alpetour Potovalna agencija potrjujejo, da bo skupina Arriva v lasti nemškega Deutsche Bahn z nameravanim nakupom kranjske družbe opravila dober posel. Dobri poslovni rezultati iz preteklih let so se namreč nadaljevali tudi v lanskem, ko so v podjetju, katerega glavna dejavnost je prevoz potnikov v linijskem prometu, kjer večina poslov temelji na sklenjenih koncesijskih pogodbah z državo in občinami, s 301 zaposlenim uspeli ohraniti položaj na trgu in ustvarili 2,27 milijona evrov čistega dobička iz poslovanja, kar je za 130 odstotkov več kot leta 2013 (988.597 evrov), je razvidno iz revidiranega in konsolidiranega letnega poročila, objavljenega na spletni strani Ljubljanske borze. »Glavni razlog za boljši poslovni izid so za štiri odstotke nižji stroški poslovanja, zlasti stroški porabljenega materiala, stroški goriva, storitev in drugi poslovni odhodki. Na prihodkovni strani pa imamo za dva odstotka večji prihodek zaradi šest odstotkov več prepeljanih potnikov in dva odstotka več prevoženih kilometrov ter večjih prihodkov iz naslova povračila dela trošarine od porabljenega goriva za komercialni namen,« je razložila direktorica podjetja Ivana Zupančič Gaber.
Skupina Alpetour je imela lani skoraj 32 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje in 3,2 milijona evrov dobička iz poslovanja. Največ, 16,9 milijona evrov prihodkov, je ustvarila matična družba Alpetour Potovalna agencija, odvisna družba Integral Avto Jesenice, ki največ posla opravi s prodajo vozil, je imela 9,5 milijona evrov prihodkov, v kamniškem podjetju KAM-BUS so ustvarili slabih 4,7 milijona evrov prihodkov, v Integralu Tržič pa 1,2 milijona evrov.
Zupančič Gabrova pri pogojih poslovanja, ki so lani najbolj zaznamovali glavno dejavnost Alpetourja Potovalne agencije, to je prevoz potnikov v javnem linijskem prometu, izpostavlja predvsem nov način subvencioniranja dijaških in študentskih vozovnic, s katerim je država zagotovila dijakom in študentom cenovno zelo ugoden prevoz od doma do kraja šolanja, prevoznikom pa ob siceršnjem znižanju cen bistveno boljši izkoristek prevoznih kapacitet. »Ukrep spremenjenega načina subvencioniranja s strani Ministrstva za infrastrukturo je povzročil velik preobrat na številu potnikov, saj se je le-to v letu 2014 glede na izhodiščno leto 2012, torej pred spremembo, povečalo za 34 odstotkov, glede na leto 2013 pa za šest odstotkov. Ministrstvo je tako doseglo enega od ciljev prometne politike, to je večja uporaba javnega prevoza in zmanjšanje uporabe osebnih vozil, prevozniki so izboljšali izkoristek svojih prevoznih kapacitet, dijaki in študenti pa imajo na tak način zagotovljen poceni prevoz,« je pojasnila.
V lanskem letu je kranjska družba dodatno posodobila svoj vozni park, saj je kupila 22 novih vozil, s čimer so povprečno starost voznega parka znižali pod sedem let. Med pomembnejše poslovne poteze sodi tudi lanski nakup 1509 kvadratnih metrov velikega zemljišča na Jesenicah, ki bo omogočalo širitev dejavnosti prodaje osebnih vozil v okviru družbe Integral Avto Jesenice.