Zmanjševali bodo ogljični odtis
Približno 15 tisoč dijakov, vključenih v kampanjo Pozor(!)ni za okolje, se bo letos pomerilo v tekmovanju, v okviru katerega bodo iskali načine za zmanjšanje ogljičnega odtisa.
Kranj – Kampanja Pozor(!)ni za okolje, katere osnovni namen je osveščanje mladih o odgovornem ravnanju z okoljem, se nadaljuje že peto leto zapored. V letošnjem šolskem letu bo združila 63 partnerskih organizacij, od tega 35 srednjih šol iz vse Slovenije. Medtem ko je bila osrednja tema prejšnjih let predvsem pravilno in dosledno ločevanje odpadkov ter učinkovito ravnanje z vodo in energijo, je letos glavna tema zmanjševanje ogljičnega odtisa.
Pobudnik kampanje je družba Goodyear Dunlop Sava Tires, v kateri so zadovoljni nad odzivom številnih partnerjev, ki so se ponovno pridružili kampanji. Pomen projekta so med drugim prepoznali tudi na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter ministrstvu za okolje in prostor. »To le še potrjuje dejstvo, da ima kampanja pomembne učinke in je aktualna glede okoljske politike tudi na vladni ravni,« je na prvem dogodku letošnje kampanje v prostorih partnerske šole Šolskega centra Kranj poudaril Matej Zavrl iz Goodyear Dunlop Sava Tires. K nadaljevanju kampanje, je dodal, jih spodbujajo tudi rezultati vsakoletne ankete o odnosu dijakov do okolja. Po štirih letih se je delež v kampanji sodelujočih dijakov, ki ne ločujejo odpadkov, s petnajstih odstotkov znižal na osem. Pozitivne učinke kampanje opažajo tudi v šolah. »Šolski center Kranj v kampanji sodeluje že peto leto zapored. Spremembe na bolje so najbolj opazne pri ločevanju odpadkov, poleg tega pa so dijaki vedno bolj osveščeni in pazijo na količino porabe vode, bolj preudarni so pri količini hrane, ki jo zavržejo, bolj vestno ugašajo luči,« je razložila Branka Jarc Kovačič, koordinatorica projekta na Strokovni gimnaziji in Srednji šoli za elektrotehniko in računalništvo Šolskega centra Kranj, kjer so lani najbolj učinkovito uresničevali EKOnačrt.