
Pet avtošol oviralo konkurenco
Javna agencija za varstvo konkurence petim gorenjskim avtošolam očita, da so se kartelno dogovorile o minimalnih cenah ure vožnje motornih vozil kategorije B in tečaja cestnoprometnih predpisov.
Kranj – Javna agencija RS za varstvo konkurence (AVK) je minuli teden sporočila, da je pet gorenjskih avtošol zaradi kršenja prepovedi omejevalnih sporazumov na trgu storitev avtošol in njihove odgovorne osebe oglobila v skupnem znesku več kot 135 tisoč evrov, in sicer je avtošoli B&B izrekla globo 68.452 evrov, avtošoli Ekspres 15.752 evrov, Avtošoli ing. Humar 38.416 evrov, avtošoli Maksi 563 evrov in avtošoli Praktikum 11.863 evrov. Globe so odmerjene glede na letni promet posameznih avtošol. Kot je AVK še zapisala na svoji spletni strani, so odločbo o prekršku izdali že februarja, a ta še ni pravnomočna.
Iz obvestila AVK je moč razbrati, da je agencija že 22. aprila 2011 izdala upravno odločbo, s katero je ugotovila, da so pravne osebe B&B, Šola vožnje Ekspres, Avtošola ing. Humar Kranj, Avto šola Maksi in Praktikum kršile prepoved omejevalnih sporazumov. Na sestanku oktobra 2009 naj bi se namreč dogovorile o minimalni ceni za uro vožnje motornih vozil kategorije B in tečaja cestnoprometnih predpisov na območju Izpitnega centra Kranj ter nato določile in zaračunavale dogovorjene cene vse do izdaje omenjene upravne odločbe. Omenjene avtošole so sicer zoper odločbo o prekršku takoj vložile zahteve za sodno varstvo, o katerih na ljubljanskem okrajnem sodišču še niso odločili. Kršitev prepovedi omejevalnih sporazumov je sicer ena najhujših oblik kršitve pravil konkurence, saj gre za sporazumevanje oziroma usklajevanje podjetij pri cenovni politiki in tako za kartel, še opozarja agencija.
Direktor in lastnik avtošole B&B Brane Lotrič se čudi nenadni naglici pri obveščanju javnosti in, kot je navedel že v zahtevi za varstvo zakonitosti, zavrača kakršnokoli vpletenost v domnevni cenovni dogovor. »Cene, o katerih govori agencija za varstvo konkurence, so veljale od 1. januarja 2007 naprej, torej že pred očitanim dejanjem, pa tudi po njem in veljajo še danes, zato ne morejo biti posledica domnevnega dogovora. Če bi očitki veljali, potem bi morali dogovarjanje o cenah očitati prav vsem približno 150 avtošolam v Sloveniji,« pojasnjuje. Kot je še povedal, ga na domnevno spornem sestanku strokovnih vodij na Izpitnem centru Kranj 29. oktobra 2009 sploh ni bilo, niti se na njem ni glasovalo o omejitvenem sporazumu.