Opozarjajo na dražitev bančnih storitev
V Zvezi potrošnikov Slovenije so letos zabeležili več kot trideset podražitev najpogostejših bančnih storitev.
Kranj – V zvezi potrošnikov redno pregledujejo cene bančnih storitev, ki jih potrošniki najpogosteje uporabljajo v okviru bančnega računa: tarife vodenja osebnega računa, uporabe elektronske banke, plačila univerzalnega plačilnega naloga (UPN) na bančnem okencu – z OCR vrstico in brez nje, plačila UPN prek elektronske banke, direktne obremenitve, dviga gotovine na bankomatu druge banke in letne članarine za kartice z odloženim plačilom. Skupno so letos zabeležili več kot trideset podražitev tovrstnih storitev. Januarja naj bi nekatere od teh storitev podražila Abanka Vipa, marca BKS Bank in SKB, maja NLB, Gorenjska banka, Hypo-Alpe-Adria Bank, Probanka in UniCredit banka Slovenije, julija pa Sparkasse, Gorenjska banka in Poštna banka Slovenije (PBS). Največ storitev, po šest s seznama zveze potrošnikov, so v tem času podražile SKB, Poštna banka Slovenije in Probanka, med podražitvami pa so glede višine izstopale Probanka (v postopku nadzorovane likvidacije), ki je plačilo UPN naloga z OCR vrstico na bančnem okencu podražila za skoraj 144 odstotkov in trajni nalog za nekaj manj kot 46 odstotkov. Banke so letos najpogosteje podražile nadomestilo za plačilo položnice na bančnem okencu, pogosto pa tudi vodenje osebnega računa, članarine za kreditno kartico in plačilo položnice prek elektronske banke.
V zvezi potrošnikov ob tem svetujejo potrošnikom, da naj glede cen storitev primerjajo banke med seboj in po potrebi zamenjajo banke. V spletnem primerjalniku, ki je objavljen na spletni strani zveze, lahko z vnosom podatkov ocenijo, kakšne prihranke si lahko obetajo z zamenjavo banke. Po oceni zveze potrošnikov je tako na letni ravni možno privarčevati sto evrov ali še več.