Pogodbena pošta v Selcih
Odgovor na pismo Franca Benedika Pogodbena pošta v Selcih, ki je bilo v Gorenjskem glasu objavljeno 6. junija 2014.
V Pošti Slovenije cenimo in razumemo prizadevanja Franca Benedika za ohranitev poslovanja pošte Selca v dosedanji obliki v največji možni meri. Kljub našemu skupnemu interesu, da kraju ponudimo poštne storitve na način, ki bo krajanom najbolj ustrezal in zadovoljil pričakovanja lokalne skupnosti, moramo v Pošti Slovenije slediti tudi aktualnim strateškim smernicam, ki do določene mere narekujejo spremembo procesov dela, jih racionalizirajo in s tem cenijo poslovanje. Obseg storitev se je v Pošti Slovenije v zadnjih treh letih znižal za 15,5 odstotka, v zadnjih petih letih že kar za 21 odstotkov (univerzalna storitev – 38 odstotkov, druge poštne storitve – 12 odstotkov, denarne storitve – 30 odstotkov, druge storitve – 40 odstotkov). Trend zniževanja storitev je tudi pri drugih evropskih poštnih operaterjih in nekateri med njimi imajo v zadnjih desetih letih že 60-odstoten padec klasičnega poštnega prometa, pri čemer so letne stopnje zniževanja celo deset odstotkov in več. Razlog je uporaba e-poslovanja in obsežni varčevalni ukrepi, ki so odgovor na gospodarsko krizo, katera prehod na e-poslovanje in uporabniške navade potrošnikov še pospešuje in jih trajno spreminja.
Pošta Slovenije je zaradi spremenjenih gospodarskih in tržnih razmer, v katerih posluje zadnjih nekaj let, reorganizacijo in optimizacijo mreže poštnih enot začela že leta 2009. V sklopu tega predstavljajo pogodbene pošte nov korak k učinkovitejšemu, predvsem pa konkurenčnejšemu poslovanju Pošte Slovenije. Gre za odgovor na upadanje števila določenih poštnih storitev (predvsem klasičnih poštnih pošiljk) ter liberalizacijo trga poštnih storitev, na podlagi katere je bila 31. decembra 2010 odpravljena izključna pravica Pošte Slovenije za izvajanje rezerviranih poštnih storitev. Hkrati Pošta Slovenije ugotavlja, da ji tudi po najbolj optimističnih scenarijih uvajanja novih storitev ne bo v celoti uspelo zagotoviti ustreznega ekonomskega pokritja najmanjših pošt niti na kratki in niti na dolgi rok.
Pogodbena pošta bo v splošnem opravljala najpogostejše storitve, ki jih sicer opravlja trenutno stalna pošta Selca. Uporabnikom poštnih storitev bo v okviru pogodbene pošte na voljo kompleten nabor univerzalne poštne storitve, plačilni promet, vplačila in izplačila iz osebnih računov PBS, izročitev pošiljk, ki jih pismonoši ne bodo mogli dostaviti, ter prodaja znamk, embalaže, kuvert in dopisnic.
Pogodbeni partner, podjetje Mlinotest, d. d., je bil za izvajalca izbran prek javnega razpisa, v skladu z objavljenimi merili. Pogodbena pošta izpolnjuje predpisane pogoje, na že podane pripombe predstavnikov lokalne skupnosti pa je izbrani izvajalec zagotovil urejen poseben prostor, kjer se bodo opravljale poštne storitve, s čimer bo zagotovljena diskretnost strankam.
Zaradi preoblikovanja stalne pošte v pogodbeno se kakovost in zanesljivost izvajanja univerzalne poštne storitve v kraju ne bo poslabšala. Predvsem se bo povečala dostopnost poštnih storitev za uporabnike, saj bo pogodbena pošta načeloma odprta dalj časa, kot je odprta trenutno stalna pošta. Poudariti moramo, da sta tako Krajevna skupnost Selca kot Občina Železniki izdali negativno mnenje glede preoblikovanja stalne pošte Selca v pogodbeno pošto. Pošta Slovenije je negativno mnenje lokalne skupnosti skupaj z analizo stanja izvajanja univerzalne poštne storitve predložila Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS), ki je podala soglasje k preoblikovanju stalne pošte v pogodbeno.
Prizadevali si bomo, da bo poslovanje pogodbene pošte ob upoštevanju minimalnih strateških smernic Pošte Slovenije v prihodnje potekalo v skladu s pričakovanji in v zadovoljstvo uporabnikov, pogodbenikov in Pošte Slovenije.
Barbara Galičič Drakslar,
direktorica PE Pošte Slovenije v Kranju