
Helikopter prispe hitreje
Letalska policijska enota z Brnika je v desetih mesecih s helikopterjem prepeljala že 280 oseb, ki so se znašle v težavah. Najzahtevnejše je reševanje v gorah, kjer morajo največkrat uporabiti vitel.
Zgornji Brnik - »Ko sem zaslišala helikopter nad seboj, sem začutila olajšanje. Vedela sem, da bom preživela,« je pred dnevi pojasnjevala 36-letna Ptujčanka Mojca Petrovič, ki se je avgusta letos zelo hudo poškodovala v steni Mojstrovke. Še danes je prepričana, da je preživela le zaradi takojšnje pomoči reševalcev, ki jih je do nje pripeljal policijski helikopter. »Pri plezanju v steni se mi je odkrušil velik kos skale in padla sem trideset metrov globoko. Pristala sem na skalni polici. Nogo sem imela obrnjeno nazaj, razumela sem, da gre za zlom medenice. Zelo težko sem dihala, zato sem vedela, da imam polomljena rebra. Zavedala sem se, da so mi štete minute, in po glavi mi je rojila le ena misel, da me ob tako resnih poškodbah lahko reši le helikopter. Če bi čakala na klasičen način reševanja, verjetno ne bi preživela,« je pripovedovala.
Reševanje sicer izkušene gornice Mojce Petrovič je bilo le eno od 58 reševanj, ki so ga posadke Letalske policijske enote (LPE) na brniškem letališču v gorah opravile v prvih desetih mesecih letošnjega leta. Skupno so sicer v pomoč poleteli 280-krat, saj poleg gorskega reševanja skrbijo tudi za prevoze helikopterske nujne medicinske pomoči (153 poletov), prevoze novorojenčkov v inkubatorjih (31 poletov) in medbolnišnične prevoze bolnikov (38-krat), je razložil pomočnik vodje LPE Robert Kralj. »Helikoptersko reševanje v gorah je med vsemi našimi nalogami najzahtevnejše. Okoli 70 odstotkov vseh gorskih reševanj opravimo v stenah s pomočjo vitla. Bistvene prednosti helikopterskega reševanja so v hitrosti intervencije, saj vsaka pridobljena minuta pomeni odstotek več možnosti za preživetje ponesrečenca. Helikopterski prevoz tudi skrajša čas oddaje poškodovanega v zdravstveno oskrbo, takšen transport pa je tudi najbolj obziren. Vse to terja veliko usposobljenost in medsebojno zaupanje vseh udeležencev reševanja,« je poudaril.
V Letalski policijski enoti je sicer 43 zaposlenih, med njimi 22 pilotov in 18 letalskih tehnikov, ki imajo na razpolago šest helikopterjev različnih tipov, kar predstavlja pri vzdrževanju in usposabljanju flote velik problem, je pojasnil vodja LPE Simon Vindiš in poudaril, da so naloge njihove enote poleg humanitarne tudi povsem policijske narave. Pri policijskih nalogah namreč helikopter nudi podporo enotam na terenu, naj gre za nadzor državne meje in prometa ali za podporo pri interventnih nalogah, na primer pri iskanju osumljenca kaznivega dejanja ali pri pogrešanih. V ta namen imajo tudi posebno opremo, med drugim tudi termovizijsko kamero, ki je nepogrešljiva predvsem pri policijskem delu v nočnem času. LPE ima sicer približno 300 aktivacij letno.