Naval električnih koles
Pravkar končani največji svetovni kolesarski sejem v Friedrischafnu v Nemčiji je pokazal, da bomo v prihodnje kolesarili s pomočjo elektrike.
Friedrichshafen Eurobike 2013 – Sejem vseh kolesarskih sejmov na svetu je podlegel trendu Nemcev in Nizozemcev. Prav ti dve državi najbolj spodbujata razvoj električnih koles. Razumljivo za Nizozemce, nekoliko manj za Nemce oziroma, da se takoj popravim, Nemci so v električnih kolesih videli ogromno tržno nišo. Ni bilo težko najti kolesarjev, ki so naklonjeni elektrificirani pomoči pri poganjanju pedal. Osredotočili so se na mestne kolesarje, tiste, ki kolesa uporabljajo za prevoz na delovno mesto, v šolo ali zgolj zaradi praktičnosti v tistih mestih, kjer je avtomobil čisto odvečna nadloga. Nizozemci so kolesarski narod zgolj zaradi »ravne« lege svojih krajev. Tam so kolesa transportno sredstvo in končno je prišla doba, ko bo laže premagovati razdalje. Tam je vse na dvokolesih in že od nekdaj koles ne uporabljajo (samo) za rekreacijo, ampak za prevozno sredstvo. In ker je človek neustavljiv, ko gre za napredek, je električna mestna kolesa nadgradil tudi s kolesi za športno rekreacijo, tako da je bilo letos na Eurobiku mogoče videti tako specialke kot tudi gorska kolesa, ki jih poganja elektrika. Letošnji sejem torej zaznamuje vse več e-koles, ki so prirejena za prevoz otrok in večjih tovorov. Pričakuje se, da bodo dolgoročno električni dvokolesniki zasedli kar 15 odstotkov trga. Mi pravimo, da bo ta delež še večji!
Izumrtje 26-palčnih koles
Takšna so vsa gorska kolesa, ki smo jih poznali do lanskega leta. 26-palčna gredo na smetišče zgodovine, prihajajo oz. so že tu pa 27,5- in 29-palična kolesa na sto in en način. O tem smo že pisali v Gorenjskem glasu, nismo pa vedeli, da bo prihodnost tako hitro tu. Skoraj noben proizvajalec v letu 2014 v prodajnem katalogu ne bo imel 26-palčnih, standardnih koles. Kaj to pomeni za nas, uporabnike? Nič. Naslednjič, ko bomo kupovali gorsko kolo, bomo morali izbirati med takimi, ki imajo veliko večja kolesa, kot smo vajeni, ker takih, kot so bila »nekoč«, sploh ne bo več mogoče kupiti. Do takrat pa se vozimo s tem, kar imamo, torej s 26-palčnimi, in uživajmo naprej, kajti razlike v kakovosti vožnje so tako minimalne, da moramo biti resnično strokovnjaki, da bi jih opazili. Proizvajalci in trgovci so se pač nekaj morali spomniti, da se prodaja in potrošnja povečata.
Urbano kolesarjenje
Urbano je In! Proizvajalci koles in opreme so ustvarili pravi "lifestyle". Zložljiva kolesa za v službo so že tako izpopolnjena, da so postala stalnica v vseh večjih evropskih in svetovnih mestih. Poleg tega se množično pojavljajo zelo lično izdelana, skoraj unikatna kolesa, ki so namenjena vsakemu posamezniku posebej. Tem kolesom pravijo, da bodo (tako kot nekoč) šla iz roda v rod oz. samo kupovala se bodo in nič prodajala. Ogromen poudarek pa je bil opazen tudi na kolesarskih oblačilih. Danes oz. jutri, če kolesarite na delovno mesto ali na faks, se vam ne bo potrebno več preoblačiti iz kolesarskih v "delovne obleke".