Skozi predor Karavanke na eno minuto
Po novem težke tovornjake in avtobuse skozi predor Karavanke spuščajo postopno. Prevozniki novemu sistemu nasprotujejo. Tovornjaki se bodo kopičili na voznem pasu avtoceste, opozarjajo.
Jesenice – V predoru Karavanke je Družba za avtoceste RS (DARS), ki upravlja slovenski del predora Karavanke, v sredo zjutraj uvedla ukrep postopnega spuščanja tovornjakov in avtobusov. Tovorna vozila nad 7,5 tone in avtobuse tako po novem v predor spuščajo postopno, v smeri Avstrije jih pred cestninsko postajo Hrušica preusmerjajo na parkirišče cestninske ploščadi, kjer so s prometno signalizacijo vodeni do dozirnega semaforja na izvozu s parkirišča. Semafor nato vozila v enominutnih časovnih intervalih spušča na cestninsko postajo in v predor. »Namen sistema je povečanje prometne varnosti v predoru, kar pomeni, da bomo z nadziranim številom navedenih vozil v predoru omogočili višjo raven prometne varnosti in zmanjšali tveganja za nastanek večjih nesreč v predoru,« so pojasnili na DARS. ASFINAG, ki upravlja avstrijsko stran predora Karavanke, je tak sistem uvedel že lani.
A slovenski avtoprevozniki novemu sistemu nasprotujejo. Kot nam je povedal eden večjih gorenjskih prevoznikov Sašo Bizjak iz podjetja SIGR Bizjak z Jesenic, bo novi sistem povzročil kopičenje tovornjakov in avtobusov na voznem pasu avtoceste, saj na parkirišču ni dovolj prostora. S tem se bo prometna varnost le še poslabšala, je dejal. Prevozniki so zato že zahtevali odlog uvedbe novega sistema vsaj na slovenski strani predora.
Povprečno se skozi predor Karavanke dnevno pelje 8155 vozil, od tega nekaj več kot tisoč tovornjakov, težjih od sedem ton, ter avtobusov.