Bled zlorabili za promocijo
Zaradi fotomontaže Blejskega otoka s kitajskim templjem namesto cerkve, ki so jo objavili na oglasu kitajske nepremičninske družbe, se je blejski župan pritožil pri kitajskem veleposlaništvu.
Bled – Kitajska nepremičninska družba je na letaku, s katerim oglašujejo svoj projekt Diamond Bay, uporabila fotomontažo Blejskega otoka, na katerem je namesto cerkve njihov tempelj. Po besedah direktorice Turizma Bled Eve Štravs Podlogar se jim je sicer že večkrat zgodilo, da je kdo izkoristil podobo Bleda za svojo promocijo, a tokrat so šli po njenem predaleč. »V tem nepremičninskem oglasu so oblikovalci prestopili mejo svoje umetniške svobode, ko so spreminjali podobo otoka.« Zato se je tudi blejski župan Janez Fajfar pritožil tako pri kitajskem veleposlaništvu pri nas kot pri našem veleposlaništvu v Pekingu.
»Mislim, da ni nič narobe, če se pojavlja naša prava, ne potvorjena slika, vendar je prav, da zraven tudi jasno piše, da je to Bled v Sloveniji,« je v pismu naši veleposlanici v Pekingu poudaril Janez Fajfar, ki se mu ne zdi prav, da na tak način izkoriščajo podobo Bleda. V svojem odgovoru je veleposlanica Marija Adanja pojasnila, da so jih o zlorabi fotografije Bleda že obvestili, zato so se odločili, da bodo napisali protestno pismo podjetju, ki se promovira na ta način. »Očitno pa se Kitajci strinjajo s Prešernom, da gre za 'podobo raja' in upajo, da bo ta dobro prodajala njihove nepremičnine,« je še dejala Marija Adanja. Pomoč v zvezi s to zadevo so jim že obljubili tudi na kitajskem veleposlaništvu v Sloveniji, je pojasnil Fajfar. Pripravljeni so jim pomagati navezati stik z omenjeno kitajsko družbo, da bi od njih zahtevali popravek oglasa. Ob tem je Fajfar še pojasnil, da so ga razna kitajska podjetja že večkrat izsiljevala, naj zaščitijo ime Bleda. »A ne bomo plačevali za to, da nas ne bi kradli,« je odločen župan. Vse te grožnje, je dodal, je doslej poslal naprej kitajskemu veleposlaništvu v Sloveniji in očitno so jih uspeli utišati.
Evo Štravs Podlogar sicer ne čudi, da tujci večkrat izkoristijo lepote Bleda. »Celo v dežju Bled predstavlja izjemno fotogenično podobo. Vendar pa bi bilo lepo, če bi ob tem tudi Bledu kaj primaknili za promocijo,« je poudarila.