Komentar: Ničelna toleranca

Primerov, ko se niti ne zavedamo ali pa tiho sami toleriramo zavajanje potrošnikov, je ogromno. Še nekaj let nazaj so nizkocenovni letalski prevozniki vozovnice ponujali tudi za evro, kupci pa so morali doplačati za takse in letališke pristojbine. To danes ni več mogoče, saj je šlo za zavajanje potrošnikov. Sedaj ti prevozniki skušajo prodati vse, kar se prodati da, tudi če te storitve na samo potovanje sploh ne vplivajo.

Lep primer, našli smo ga na spletu, je zavajanje o lastnostih izdelka, natančneje toaletnega papirja: v velikem trgovskem centru so z akcijo vabili k nakupu trislojnega papirja po smešno nizki ceni. Na koncu se je izkazalo, da papir ni bil niti dvoslojni. Nekatera neumna, ne toliko zavajajoča oglaševanja, so postala šale. Tako je veliki slovenski trgovec z velikim oglasom na določen dan ponujal izdelek v akciji: tortilje za nič odstotkov ceneje.

Marsikdo je že videl oglas za zapestnice, ki naj bi obvarovale pred visokim krvnim tlakom. Že s kapljico krvi znajo nekateri tudi ugotoviti, za kateri šport je nadarjen vaš otrok. Na čem slonijo te trditve? Če ni dokazov, gre za prevaro. Enako tudi pri 'zdravilih' proti plešavosti.

Tudi obljubljanje nagrade podjetij, po katero mora potrošnik na vnaprej določeno mesto. Ponavadi v gostilnah ta podjetja predstavijo ponudbo in kupcu toliko časa ne izdajo nagrade, dokler ne opravi nakupa. Prevara, ki jo pozna skoraj vsak, je klic mojstru, na primer vodovodarju. Ta najprej ponudi, da bo opravil delo za določeno ceno, na koncu je račun nekajkrat višji. Ker potrošnik zavrne plačilo, mojster zapre dovod vode. Ne sme!

Pred leti je diskontni trgovec z agresivnim oglaševanjem v Sloveniji odpiral trgovine, ob vsakem odprtju pa vabil tudi z zelo nizkimi cenami televizorjev, računalnikov … Če vnaprej ve, da glede na ceno in obseg oglaševanja ne bo zadovoljil večine kupcev, gre za zavajanje.

Evropska unija je določila, da povprečni potrošnik, to je tisti, ki je razumno obveščen, pozoren in pazljiv, ne sme biti zaveden. Kadar oglaševalsko sporočilo obsega posebne ponudbe, kot so popusti, premije, nagrade, darila in podobno, morajo biti le-ti jasno prepoznavni, pogoji za njihovo pridobitev pa dostopni in jasni ter nedvoumno navedeni. Izpuščanje informacij oziroma če so te podane nejasno, nerazumljivo ali dvoumno, je zavajajoče.

Kolikokrat ste vi ugotovili, da so vas naplahtali? Ste ukrepali? Ne bodite preveč tolerantni, saj do vas ni nihče. Za vaš denar gre. Ukrepajte!

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 6. november 2012 / 07:00

Fotoreportaža: Poplave v Poljanah

 

Objavljeno na isti dan


Splošno / četrtek, 28. junij 2007 / 07:00

XXL očala

Sončna očala so vzeta iz šestdesetih in so ogromna. Ponudba je dovolj široka, od oglatih do ovalnih oblik, od plastičnih do kovinskih okvirjev. Vsekakor pa priporočam takšna s kakovostnimi...

Gospodarstvo / četrtek, 28. junij 2007 / 07:00

Popis nepremičnin se tudi na Gorenjskem zaključuje

Kljub podaljšanim rokom se bo terenski del popisa nepremičnin ponekod v Sloveniji zavlekel v jesen. Na Gorenjskem naj bi zaključili konec julija.

Gospodarstvo / četrtek, 28. junij 2007 / 07:00

Odprt trg električne energije in plina

Maribor - Kot smo že poročali, se s prvim julijem v Sloveniji odpira trg električne energije in tudi zemeljskega plina, kar pomeni, da bodo poslej gospodinjstva lahko izbirala sv...

Gospodarstvo / četrtek, 28. junij 2007 / 07:00

Sočna paša na Veliki planini

Zaradi tople pomladi so kmetje živino na planino letos prignali zgodaj, kot že dolgo ne.

Zanimivosti / četrtek, 28. junij 2007 / 07:00

Anketa: Semenj v Kokri

V vasi Kokra so prejšnjo nedeljo pripravili prijetno vaško prireditev Semenj v Kokri, ki spominja na nekdanje običaje ob žegnanju. Srečanje je priložnost za druženje ljudi, razkropljenih po najdaljši...