Komentar: Ničelna toleranca

Primerov, ko se niti ne zavedamo ali pa tiho sami toleriramo zavajanje potrošnikov, je ogromno. Še nekaj let nazaj so nizkocenovni letalski prevozniki vozovnice ponujali tudi za evro, kupci pa so morali doplačati za takse in letališke pristojbine. To danes ni več mogoče, saj je šlo za zavajanje potrošnikov. Sedaj ti prevozniki skušajo prodati vse, kar se prodati da, tudi če te storitve na samo potovanje sploh ne vplivajo.

Lep primer, našli smo ga na spletu, je zavajanje o lastnostih izdelka, natančneje toaletnega papirja: v velikem trgovskem centru so z akcijo vabili k nakupu trislojnega papirja po smešno nizki ceni. Na koncu se je izkazalo, da papir ni bil niti dvoslojni. Nekatera neumna, ne toliko zavajajoča oglaševanja, so postala šale. Tako je veliki slovenski trgovec z velikim oglasom na določen dan ponujal izdelek v akciji: tortilje za nič odstotkov ceneje.

Marsikdo je že videl oglas za zapestnice, ki naj bi obvarovale pred visokim krvnim tlakom. Že s kapljico krvi znajo nekateri tudi ugotoviti, za kateri šport je nadarjen vaš otrok. Na čem slonijo te trditve? Če ni dokazov, gre za prevaro. Enako tudi pri 'zdravilih' proti plešavosti.

Tudi obljubljanje nagrade podjetij, po katero mora potrošnik na vnaprej določeno mesto. Ponavadi v gostilnah ta podjetja predstavijo ponudbo in kupcu toliko časa ne izdajo nagrade, dokler ne opravi nakupa. Prevara, ki jo pozna skoraj vsak, je klic mojstru, na primer vodovodarju. Ta najprej ponudi, da bo opravil delo za določeno ceno, na koncu je račun nekajkrat višji. Ker potrošnik zavrne plačilo, mojster zapre dovod vode. Ne sme!

Pred leti je diskontni trgovec z agresivnim oglaševanjem v Sloveniji odpiral trgovine, ob vsakem odprtju pa vabil tudi z zelo nizkimi cenami televizorjev, računalnikov … Če vnaprej ve, da glede na ceno in obseg oglaševanja ne bo zadovoljil večine kupcev, gre za zavajanje.

Evropska unija je določila, da povprečni potrošnik, to je tisti, ki je razumno obveščen, pozoren in pazljiv, ne sme biti zaveden. Kadar oglaševalsko sporočilo obsega posebne ponudbe, kot so popusti, premije, nagrade, darila in podobno, morajo biti le-ti jasno prepoznavni, pogoji za njihovo pridobitev pa dostopni in jasni ter nedvoumno navedeni. Izpuščanje informacij oziroma če so te podane nejasno, nerazumljivo ali dvoumno, je zavajajoče.

Kolikokrat ste vi ugotovili, da so vas naplahtali? Ste ukrepali? Ne bodite preveč tolerantni, saj do vas ni nihče. Za vaš denar gre. Ukrepajte!

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 11. december 2015 / 13:24

Božično-novoletni odbojkarski turnir

Škofja Loka – Pri škofjeloškem Odbojkarskem klubu Lubnik so minuli ponedeljek pripravili sejo kluba. Poleg novih načrtov imajo tudi nov upravni odbor, predsednik pa je postal Gregor Kamin, ki je tu...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 8. februar 2010 / 07:00

Najbolj se je vsidrala Košnikova gostilna

Dolgoletni televizijec Mito Trefalt petdesetletnico televizijskega dela proslavlja s prireditvijo Košnikova gostilna, ki po priljubljenosti predstavlja enega od vrhuncev v njegovi dolgoletni karieri.

Prosti čas / ponedeljek, 8. februar 2010 / 07:00

Predstavilo se je več kot dva tisoč talentov

V drugi polovici januarja se je po različnih slovenskih krajih zvrstilo enajst predizborov za nov resničnostni šov Slovenija ima talent, ki ga pripravljajo na Pop TV.

Prosti čas / ponedeljek, 8. februar 2010 / 07:00

Atomiki snemali na Krvavcu

Zasedba Atomik Harmonik se je pred dnevi mudila na Krvavcu, kjer je snemala videospot za najnovejšo skladbo z naslovom Pivo mi dej.

Slovenija / ponedeljek, 8. februar 2010 / 07:00

Donacija gluhemu dijaku

V sredo so na Zvezi društev gluhih in naglušnih Slovenije v Ljubljani gluhemu dijaku Gašperju Remsu iz Lahovč podarili poseben tehnični pripomoček, ki mu bo zelo olajšal nadaljnje izobraževanje.

Zanimivosti / ponedeljek, 8. februar 2010 / 07:00

Radovljičanki Neži Finžgar Unescova štipendija

Radovljica - Sredi tedna so Slovenska nacionalna komisija za Unesco, Slovenska znanstvena fundacija in družba L'Oreal Slovenija že četrto leto zapored podelile enoletne štipendij...