Komentar: Ničelna toleranca

Primerov, ko se niti ne zavedamo ali pa tiho sami toleriramo zavajanje potrošnikov, je ogromno. Še nekaj let nazaj so nizkocenovni letalski prevozniki vozovnice ponujali tudi za evro, kupci pa so morali doplačati za takse in letališke pristojbine. To danes ni več mogoče, saj je šlo za zavajanje potrošnikov. Sedaj ti prevozniki skušajo prodati vse, kar se prodati da, tudi če te storitve na samo potovanje sploh ne vplivajo.

Lep primer, našli smo ga na spletu, je zavajanje o lastnostih izdelka, natančneje toaletnega papirja: v velikem trgovskem centru so z akcijo vabili k nakupu trislojnega papirja po smešno nizki ceni. Na koncu se je izkazalo, da papir ni bil niti dvoslojni. Nekatera neumna, ne toliko zavajajoča oglaševanja, so postala šale. Tako je veliki slovenski trgovec z velikim oglasom na določen dan ponujal izdelek v akciji: tortilje za nič odstotkov ceneje.

Marsikdo je že videl oglas za zapestnice, ki naj bi obvarovale pred visokim krvnim tlakom. Že s kapljico krvi znajo nekateri tudi ugotoviti, za kateri šport je nadarjen vaš otrok. Na čem slonijo te trditve? Če ni dokazov, gre za prevaro. Enako tudi pri 'zdravilih' proti plešavosti.

Tudi obljubljanje nagrade podjetij, po katero mora potrošnik na vnaprej določeno mesto. Ponavadi v gostilnah ta podjetja predstavijo ponudbo in kupcu toliko časa ne izdajo nagrade, dokler ne opravi nakupa. Prevara, ki jo pozna skoraj vsak, je klic mojstru, na primer vodovodarju. Ta najprej ponudi, da bo opravil delo za določeno ceno, na koncu je račun nekajkrat višji. Ker potrošnik zavrne plačilo, mojster zapre dovod vode. Ne sme!

Pred leti je diskontni trgovec z agresivnim oglaševanjem v Sloveniji odpiral trgovine, ob vsakem odprtju pa vabil tudi z zelo nizkimi cenami televizorjev, računalnikov … Če vnaprej ve, da glede na ceno in obseg oglaševanja ne bo zadovoljil večine kupcev, gre za zavajanje.

Evropska unija je določila, da povprečni potrošnik, to je tisti, ki je razumno obveščen, pozoren in pazljiv, ne sme biti zaveden. Kadar oglaševalsko sporočilo obsega posebne ponudbe, kot so popusti, premije, nagrade, darila in podobno, morajo biti le-ti jasno prepoznavni, pogoji za njihovo pridobitev pa dostopni in jasni ter nedvoumno navedeni. Izpuščanje informacij oziroma če so te podane nejasno, nerazumljivo ali dvoumno, je zavajajoče.

Kolikokrat ste vi ugotovili, da so vas naplahtali? Ste ukrepali? Ne bodite preveč tolerantni, saj do vas ni nihče. Za vaš denar gre. Ukrepajte!

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sobota, 19. december 2015 / 10:06

Uzakonili spremembo dohodninske lestvice

Kranj – Državni zbor je na seji v torek sprejel spremembe zakona za uravnoteženje javnih financ, s katerimi je spremenil tudi dohodninsko lestvico za leti 2016 in 2017. Z novelo zakona je mejo med...

Objavljeno na isti dan


Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

V deželo pomaranč

Obisk Andaluzije (Andalucie), najjužnejše španske pokrajine, bi lahko poimenoval tudi (H)ola, ole in drugo govoričenje iz telenovel.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Z balonom pod nebo

Posebne vrste avantura je polet s toplozračnim balonom, velikansko napihljivo pošastjo, ki v košaro sprejme tudi "običajne" potnike, željne adrenalina ...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Besede

Rada imam besede. Z njimi se igram, jih sestavljam, črtam in premetavam sem in tja. Imam jih za svoje zaveznice, pogosto pa mi prav njihova uporaba prinese tudi težave.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Čarobna moč pravljic

Ko je Rdeča kapica prišla v gozd, je srečala volka. Ni vedela, kakšna hudobna žival je, in zato se ga ni nič ustrašila. "Dober dan, Rdeča kapica," ji je rekel volk. "Dober dan, volk," je odgovorila de...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Vzgoja malega potrošnika

Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe?