Komentar: Ničelna toleranca

Primerov, ko se niti ne zavedamo ali pa tiho sami toleriramo zavajanje potrošnikov, je ogromno. Še nekaj let nazaj so nizkocenovni letalski prevozniki vozovnice ponujali tudi za evro, kupci pa so morali doplačati za takse in letališke pristojbine. To danes ni več mogoče, saj je šlo za zavajanje potrošnikov. Sedaj ti prevozniki skušajo prodati vse, kar se prodati da, tudi če te storitve na samo potovanje sploh ne vplivajo.

Lep primer, našli smo ga na spletu, je zavajanje o lastnostih izdelka, natančneje toaletnega papirja: v velikem trgovskem centru so z akcijo vabili k nakupu trislojnega papirja po smešno nizki ceni. Na koncu se je izkazalo, da papir ni bil niti dvoslojni. Nekatera neumna, ne toliko zavajajoča oglaševanja, so postala šale. Tako je veliki slovenski trgovec z velikim oglasom na določen dan ponujal izdelek v akciji: tortilje za nič odstotkov ceneje.

Marsikdo je že videl oglas za zapestnice, ki naj bi obvarovale pred visokim krvnim tlakom. Že s kapljico krvi znajo nekateri tudi ugotoviti, za kateri šport je nadarjen vaš otrok. Na čem slonijo te trditve? Če ni dokazov, gre za prevaro. Enako tudi pri 'zdravilih' proti plešavosti.

Tudi obljubljanje nagrade podjetij, po katero mora potrošnik na vnaprej določeno mesto. Ponavadi v gostilnah ta podjetja predstavijo ponudbo in kupcu toliko časa ne izdajo nagrade, dokler ne opravi nakupa. Prevara, ki jo pozna skoraj vsak, je klic mojstru, na primer vodovodarju. Ta najprej ponudi, da bo opravil delo za določeno ceno, na koncu je račun nekajkrat višji. Ker potrošnik zavrne plačilo, mojster zapre dovod vode. Ne sme!

Pred leti je diskontni trgovec z agresivnim oglaševanjem v Sloveniji odpiral trgovine, ob vsakem odprtju pa vabil tudi z zelo nizkimi cenami televizorjev, računalnikov … Če vnaprej ve, da glede na ceno in obseg oglaševanja ne bo zadovoljil večine kupcev, gre za zavajanje.

Evropska unija je določila, da povprečni potrošnik, to je tisti, ki je razumno obveščen, pozoren in pazljiv, ne sme biti zaveden. Kadar oglaševalsko sporočilo obsega posebne ponudbe, kot so popusti, premije, nagrade, darila in podobno, morajo biti le-ti jasno prepoznavni, pogoji za njihovo pridobitev pa dostopni in jasni ter nedvoumno navedeni. Izpuščanje informacij oziroma če so te podane nejasno, nerazumljivo ali dvoumno, je zavajajoče.

Kolikokrat ste vi ugotovili, da so vas naplahtali? Ste ukrepali? Ne bodite preveč tolerantni, saj do vas ni nihče. Za vaš denar gre. Ukrepajte!

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Humor / petek, 19. julij 2013 / 13:54

Jaz sem Boško, jaz pa Igor

Pogled v bližnjo prihodnost. Uvodni kader za film »Najboljša soseda v ječi ali prijatelja za vedno«.

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 27. junij 2007 / 07:00

Mladinci so gorenjski prvaki

S pred kratkim končano nogometno sezono so na Velesovem zelo zadovoljni.

Splošno / sreda, 27. junij 2007 / 07:00

Petdeset let krvavškega oddajnika

Prvi prenos TV programa s Krvavca so naredili 14. februarja 1957. Sedanji oddajnik je začel delovati po vojni leta 1991.

Splošno / sreda, 27. junij 2007 / 07:00

Otroci risali ornamente

Na OŠ Davorina Jenka so v tem šolskem letu izvedli tudi mednarodni likovni natečaj in praznovali 50 let šolskega glasila Odmevi izpod Krvavca.

Splošno / sreda, 27. junij 2007 / 07:00

Petrovčeva hiša kulturni spomenik

Za obnovo Petrovčeve hiše naj bi pridobili 842 tisoč evrov strukturnih sredstev, meni župan Franc Čebulj.

Splošno / sreda, 27. junij 2007 / 07:00

Uradno odprtje ceste 6. julija

Junija je gradbeno podjetje SCT Ljubljana zaključilo z rekonstrukcijo regionalne ceste na Zgornjem Brniku, v okviru katere so razširili in preplastili tudi cestni odsek do Cerkelj (na...