Na Torovem rušijo betonske otoke
Betonske otoke na vinjetnih stezah cestninske postaje Torovo bodo odstranili do 5. oktobra.
Torovo - Po preureditvi cestninske postaje Log so včeraj betonske otoke na vinjetnih stezah začeli odstranjevati tudi na cestninski postaji Torovo na gorenjski avtocesti.
Odstranili bodo sredinski otok in otok levo ob sredinskem otoku v smeri Ljubljana-Kranj (dva ločilna betonska otoka). Rušitev, njena vrednost je ocenjena na trideset tisoč evrov, in obnovitev vozišča, katere vrednost še ni ocenjena, bodo predvidoma končali 5. oktobra, razen če gradbenikov ne bo oviralo slabo vreme.
»Cestninska postaja Torovo je druga na vrsti za izvedbo prve faze preureditve iz razloga, ker ima drugi največji pretok vozil v Sloveniji, to je 40 tisoč vozil na dan. Tu gre tudi za enostavnejša rušitvena dela, ker ni bilo potrebno izvesti nobenih novih jeklenih konstrukcij, kot bo to potrebno pri preureditvah na naslednjih petih cestninskih postajah, ki bodo na vrsti še letos,« je povedal Matej Malgaj, izvršni direktor področja za izvedbo vzdrževanja avtocest v Darsu.
Dela na Torovem potekajo v obeh smereh, tudi med gradbenimi deli pa bosta vozilom z vinjeto za prehod cestninske postaje na voljo po dve stezi proti Kranju oziroma Ljubljani. Cestninjenje tovornih oziroma vseh nevinjetnih vozil bo potekalo brez sprememb obstoječe prometne ureditve, razen v smeri iz Ljubljane proti Kranju, kjer bo ostala zaprta tudi ena kombinirana steza. Med opravljanjem del je zlasti v konicah možno pričakovati tudi zgostitve in zastoje, opozarjajo na Darsu.
Med izvajanjem rušitvenih in obnovitvenih del bo hitrost na cestninski postaji Torovo še vedno omejena na 40 km/h, po končani preureditvi v okviru prve faze pa bo omejitev hitrosti povišana na 60 km/h. »Po izvedbi prve faze bo vožnja skozi cestninsko postajo varnejša kot doslej,« je poudaril Malgaj. Nova ureditev cestninske postaje Torovo bo sicer v skladu z ugotovitvami študije Prometnotehniškega inštituta, ki deluje v okviru Fakultete za gradbeništvo in geodezijo v Ljubljani.
Malgaj še pričakuje, da bodo v naslednjem letu začeli z razpisi za izvedbo naslednjih faz preureditev cestninskih postaj. »Druga faza je za prihodnje leto zaenkrat planirana na cestninski postaji Log, za ostale cestninske postaje pa je še preuranjeno napovedovati, kdaj bodo na vrsti. Z drugo fazo bomo povečali hitrost vsaj na 80 km/h, kar pomeni, da bo treba zamenjati voziščno konstrukcijo na način, da bo odvodnjavanje ustrezalo predpisom,« je še dejal. Izvedba obeh faz hkrati bi bila po njegovi oceni prevelik poseg, hkrati pa preureditve ne bi uspeli izvesti še letoš.