![](/images/20120916/309169999-AR_1.jpg?Size=main_picture&ImageVersion=online_l1)
Probleme dijakov pozna od blizu
Jure Ferjan je najmlajši član delovne skupine za modernizacijo vzgoje in izobraževanja. Bodoči študent ekonomije je uspešno zaključil šolanje na Ekonomski gimnaziji v Kranju.
Tržič - Sestajati se je začela delovna skupina za modernizacijo vzgoje in izobraževanja pod okriljem ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Člani skupine se bodo opredelili do skoraj štirideset posameznih vsebin, od osnovnega do univerzitetnega šolstva, in jih bodo kot priporočila za izboljšanje šolskega sistema predstavili ministrstvu. Najmlajši član skupine je devetnajstletni Jure Ferjan iz Tržiča, ki je zaključil šolanje na Gimnaziji ESIC Kranj, oktobra pa bo nadaljeval s študijem ekonomije. V delovni skupini so ga prepoznali kot dovolj kreativnega, da bo srednješolske izkušnje lahko konstruktivno zagovarjal. »Tri leta sem bil predsednik Dijaške skupnosti, eno leto član predsedstva Dijaške organizacije Slovenije, od oktobra 2011 pa svoje družbeno udejstvovanje prepletam še s političnim. Udeleževal sem se raznih tekmovanj, projektov, konferenc in mednarodnih izobraževanj. Probleme dijakov poznam od blizu,« je pojasnil Ferjan.
Sogovornik zagovarja predvsem večjo kvaliteto šolskih programov, ki morajo ponuditi tudi dovolj praktičnega dela, še posebej pri strokovnih programih. »Zagovarjam zlasti uporabnost programov, njihovo dodatno vrednost, da torej vsak udeleženec izobraževalnega procesa osvoji dovolj znanja in izkušenj, da si lahko ustvari kariero. Konkretno, mehanik ali frizer se bo v tujem jeziku učil izraze za svojo stroko, ne pa nekaj tretjega.«
Ker so Ferjana povabili v delovno skupino, naj bi imel izoblikovana stališča do aktualnih tem. »Šolski prevozi so z nedavno spremenjeno zakonodajo odlično urejeni, malice nimajo pretiranih cen, sicer pa imajo učenci in dijaki iz socialno šibkejših družin malico subvencionirano. Pomembna je enakopravna dostopnost do javnih univerz, bistvena pa pripravljenost študentov, njihovi interesi in cilji. Izobrazbe ne moremo enačiti z uspehom. Kako ti uspe, odkriješ sam, šolski sistem pa je tisti, ki ustvarja pogoje in mora vsem ponuditi enake izhodiščne možnosti. Vse pa se začne z vzgojo staršev, ki predstavljajo otroku vzgled, ga skozi pogovor usmerjajo in mu svetujejo,« je še dejal Jure Ferjan.