Odprtost na vse strani

Test: Toyota Yaris 1.33 VVT-i Style

Če avtomobil svoje zrelosti ne doseže v prvi ali drugi generaciji, jo bo skoraj zagotovo v tretji. Tako je tudi s Toyotinim Yarisom, svoje čase tudi na evropskih tleh prodajno uspešnico, ki je v svoji tretji generacijski podobi pridobila znaten prirastek pri merah in tehnološko osvežitev, nekoliko pa so jo prikrajšali pri oblikovni radoživosti.

Toyotini tržni strategi so se namreč držali pravila rasti, zato je avtomobil pridobil dodatne dolžinske centimetre, s katerimi se uvršča med novejše razredne tekmece, dolžinski prirastek pa je namenjen predvsem raztegovanju notranjosti in izboljšanju potniškega udobja.

Medtem ko je predhodna generacija Yarisa navduševala s svojo živahno zunanjostjo in igrivo notranjostjo, se zdajšnja postavlja s precejšnjo resnobnostjo in oblikovno zadržanostjo. Kreatorji karoserijske pločevine so očitno želeli narediti nekoliko bolj izrazito evolucijo, vendar so se pri tem najbrž brcnili v koleno in vsaj na hitro je Yaris zdaj manj všečen, kot je bil prej.

Toda vsakdo si po svoje slika simpatije, zato je bolje pogledati, kakšne so pridobitve v notranjosti. Prostorsko je potniška kabina dobro izkoriščena, tako da se tudi potniki na zadnji klopi ne smejo pritoževati preveč naglas. Žal pa je avtomobil prikrajšan za niti ne tako nepomembno podrobnost, kot je vzdolžni pomik zadnje klopi, in s tem za možnost povečevanja prtljažnega prostora, ki tako ostaja zgolj v povprečnih okvirih.

Tudi pri oblikovanju armaturne plošče so oblikovalci skušali prikazati več resnosti, zato merilniki nimajo več digitalnih številčnic, proti sredini pa je nameščen z modnimi tokovi usklajen večfunkcijski, na dotik občutljivi zaslon, ki združuje vse komunikacijske povezave z avtomobilom, z doplačilnim internetom in navigacijo pa tudi s svetom.

Pri pogonskih strojih kakšne posebne revolucije ni bilo, 1,33-litrski štirivaljnik se dobro ujame z Yarisovimi lastnostmi. Deluje dovolj energično, da zna prepričati tudi dvomljivce, in hkrati je s pomočjo ročnega šeststopenjskega menjalnika času in naftni draginji tudi primerno ekonomičen. Le kakšni bolj zahtevni vozniki bi od tega motorja pričakovali kaj več, kar velja tudi za podvozje, ki se lovi med udobjem in čvrstostjo, in volanskim mehanizmom, ki bi bil lahko za spoznanje bolj natančen z informacijami, ki jih voznik dobi prek volanskega obroča.

Yaris pravzaprav nagovarja zelo široko skupino kupcev avtomobilov, tiste, ki nočejo preveč odstopati od povprečja, ki jim je vseeno, če avtomobil ni izjemno vpadljiv, in od njega pričakujejo predvsem vlogo prevoznega sredstva. V tem pogledu temu Toyotinemu modelu ne manjka dosti, za odskok iz sivega povprečja pa bi bilo potrebno kaj več.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,885, š. 1,695, v. 1,510 m, medosje 2,550 m
Prostornina prtljažnika: 268
Teža (prazno v./dovoljena): 1090/1470 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1329 ccm
Največja moč pri v/min: 73 kW/99 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 135 pri 4000
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 11,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 123 (Euro V)
Maloprodajna cena: 14.450 EUR
Uvoznik/zastopnik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / nedelja, 20. avgust 2017 / 16:42

Najnevarnejša ženska Evrope

O kom je beseda? O Mariji Karolin­i, hčerki Marije Terezije in kraljici Dveh Sicilij. In čigava je trditev? Velikega vojskovodje Napoleona. Marija Karolina je odraščala na dvoru in bila deležna dob...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 22. maj 2024 / 18:16

Helikoptersko reševanje

Predlog, pravzaprav zahteva po nujni reorganizaciji helikopterske nujne medicinske pomoči, da bo primerljiva podobnim sistemom po Evropi, ni nekaj novega – na to se opozarja že domala od n...

Rekreacija / sreda, 22. maj 2024 / 18:15

Potovanje s kolesi in barko, 1. del

Tokratno traso kolesarskega potovanja z barko smo zaradi slabe vremenske napovedi morali spremeniti. Prvotni načrt je bil, da se iz Zadra odpeljemo proti Šibeniku, si ogledamo slapove Krke in se po...

Kranj / sreda, 22. maj 2024 / 18:14

Pouk športa spet poteka na šoli

Po več kot poldrugem letu od vdrtja stropa so na Osnovni šoli Franceta Prešerna v Kranju vendarle dočakali obnovo telovadnice.

Kronika / sreda, 22. maj 2024 / 15:44

Pridržali vinjenega voznika

Kranj – Gorenjski prometni policisti so v petek zvečer za 12 ur pridržali 29-letnega avstrijskega voznika kombija, ki je na gorenjski avtocesti trčil v vozilo, ki ga je prehiteval. Ugotovili so, da...

Šport / sreda, 22. maj 2024 / 15:44

Balinarji Trate so podprvaki

Škofja Loka – Minulo nedeljo se je s finalno tekmo zaključnega turnirja končala sezona 2023/24 v moški balinarski Super ligi. Naslov klubskih prvakov je osvojila sežanska Skala, ki je v velikem fin...