Odprtost na vse strani

Test: Toyota Yaris 1.33 VVT-i Style

Če avtomobil svoje zrelosti ne doseže v prvi ali drugi generaciji, jo bo skoraj zagotovo v tretji. Tako je tudi s Toyotinim Yarisom, svoje čase tudi na evropskih tleh prodajno uspešnico, ki je v svoji tretji generacijski podobi pridobila znaten prirastek pri merah in tehnološko osvežitev, nekoliko pa so jo prikrajšali pri oblikovni radoživosti.

Toyotini tržni strategi so se namreč držali pravila rasti, zato je avtomobil pridobil dodatne dolžinske centimetre, s katerimi se uvršča med novejše razredne tekmece, dolžinski prirastek pa je namenjen predvsem raztegovanju notranjosti in izboljšanju potniškega udobja.

Medtem ko je predhodna generacija Yarisa navduševala s svojo živahno zunanjostjo in igrivo notranjostjo, se zdajšnja postavlja s precejšnjo resnobnostjo in oblikovno zadržanostjo. Kreatorji karoserijske pločevine so očitno želeli narediti nekoliko bolj izrazito evolucijo, vendar so se pri tem najbrž brcnili v koleno in vsaj na hitro je Yaris zdaj manj všečen, kot je bil prej.

Toda vsakdo si po svoje slika simpatije, zato je bolje pogledati, kakšne so pridobitve v notranjosti. Prostorsko je potniška kabina dobro izkoriščena, tako da se tudi potniki na zadnji klopi ne smejo pritoževati preveč naglas. Žal pa je avtomobil prikrajšan za niti ne tako nepomembno podrobnost, kot je vzdolžni pomik zadnje klopi, in s tem za možnost povečevanja prtljažnega prostora, ki tako ostaja zgolj v povprečnih okvirih.

Tudi pri oblikovanju armaturne plošče so oblikovalci skušali prikazati več resnosti, zato merilniki nimajo več digitalnih številčnic, proti sredini pa je nameščen z modnimi tokovi usklajen večfunkcijski, na dotik občutljivi zaslon, ki združuje vse komunikacijske povezave z avtomobilom, z doplačilnim internetom in navigacijo pa tudi s svetom.

Pri pogonskih strojih kakšne posebne revolucije ni bilo, 1,33-litrski štirivaljnik se dobro ujame z Yarisovimi lastnostmi. Deluje dovolj energično, da zna prepričati tudi dvomljivce, in hkrati je s pomočjo ročnega šeststopenjskega menjalnika času in naftni draginji tudi primerno ekonomičen. Le kakšni bolj zahtevni vozniki bi od tega motorja pričakovali kaj več, kar velja tudi za podvozje, ki se lovi med udobjem in čvrstostjo, in volanskim mehanizmom, ki bi bil lahko za spoznanje bolj natančen z informacijami, ki jih voznik dobi prek volanskega obroča.

Yaris pravzaprav nagovarja zelo široko skupino kupcev avtomobilov, tiste, ki nočejo preveč odstopati od povprečja, ki jim je vseeno, če avtomobil ni izjemno vpadljiv, in od njega pričakujejo predvsem vlogo prevoznega sredstva. V tem pogledu temu Toyotinemu modelu ne manjka dosti, za odskok iz sivega povprečja pa bi bilo potrebno kaj več.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,885, š. 1,695, v. 1,510 m, medosje 2,550 m
Prostornina prtljažnika: 268
Teža (prazno v./dovoljena): 1090/1470 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1329 ccm
Največja moč pri v/min: 73 kW/99 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 135 pri 4000
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 11,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 123 (Euro V)
Maloprodajna cena: 14.450 EUR
Uvoznik/zastopnik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / sobota, 9. maj 2015 / 15:00

Zapeljal na nasprotni pas

Gabrk – V torek okoli 7.30 se je v naselju Gabrk na cesti Gabrk–Brode zgodila prometna nesreča, v katero sta bila udeležena voznika tovornega in osebnega vozila. Po ugotovitvah policistov je do nes...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / petek, 11. marec 2022 / 07:00

Prihodnost je svoboda narodov, da si jo izberejo sami

Ob nedavnem obisku Stephana Sejourneja, predsednika politične skupine Renew Europe, ki je v Ljubljano prispel na povabilo evropskih poslancev Irene Joveve, Klemna Grošlja in stranke LMŠ, so največ poz...

Razvedrilo / petek, 11. marec 2022 / 07:38

Ne gregorjevo srednjeveška večerja v kamniški gostilnici Pri podkvi

Vratarnica in Darja Pirš v sodelovanju s Polono Janežič ter Obujenimi okusi ter Kristino Jakopič, tekmovalko iz MasterChefa Slovenija, 12. marca 2022 ob 19. uri v Kamniku načrtujeta pethodno srednj...

Kronika / petek, 11. marec 2022 / 19:48

Gorelo ostrešje

Naklo – V ponedeljek popoldan je gorelo ostrešje stanovanjske hiše v Naklem. Požar je povzročil za nekaj deset tisoč evrov škode, poškodovan ni bil nihče. Najprej je zagorelo v elektro omarici.

Nasveti / petek, 11. marec 2022 / 19:47

Neizgovorjeno

Pretekli teden sem imel obisk strokovnjakinj, ki proučujeta dolgoročne posledice migracij in medgeneracijski prenos travm. Posledice, ki jih utrpijo ljudje, ki so morali pred mnogimi leti...

GG Plus / petek, 11. marec 2022 / 16:50

Putin se je odločil za vojno

»Rusom pri doseganju svojega strateškega cilja ni v interesu, da povzročijo veliko žrtev, ampak da je teh, ko zavzamejo Kijev in odstranijo predsednika Zelenskega, čim manj. Zato bodo ob hkratni aplik...