Odprtost na vse strani

Test: Toyota Yaris 1.33 VVT-i Style

Če avtomobil svoje zrelosti ne doseže v prvi ali drugi generaciji, jo bo skoraj zagotovo v tretji. Tako je tudi s Toyotinim Yarisom, svoje čase tudi na evropskih tleh prodajno uspešnico, ki je v svoji tretji generacijski podobi pridobila znaten prirastek pri merah in tehnološko osvežitev, nekoliko pa so jo prikrajšali pri oblikovni radoživosti.

Toyotini tržni strategi so se namreč držali pravila rasti, zato je avtomobil pridobil dodatne dolžinske centimetre, s katerimi se uvršča med novejše razredne tekmece, dolžinski prirastek pa je namenjen predvsem raztegovanju notranjosti in izboljšanju potniškega udobja.

Medtem ko je predhodna generacija Yarisa navduševala s svojo živahno zunanjostjo in igrivo notranjostjo, se zdajšnja postavlja s precejšnjo resnobnostjo in oblikovno zadržanostjo. Kreatorji karoserijske pločevine so očitno želeli narediti nekoliko bolj izrazito evolucijo, vendar so se pri tem najbrž brcnili v koleno in vsaj na hitro je Yaris zdaj manj všečen, kot je bil prej.

Toda vsakdo si po svoje slika simpatije, zato je bolje pogledati, kakšne so pridobitve v notranjosti. Prostorsko je potniška kabina dobro izkoriščena, tako da se tudi potniki na zadnji klopi ne smejo pritoževati preveč naglas. Žal pa je avtomobil prikrajšan za niti ne tako nepomembno podrobnost, kot je vzdolžni pomik zadnje klopi, in s tem za možnost povečevanja prtljažnega prostora, ki tako ostaja zgolj v povprečnih okvirih.

Tudi pri oblikovanju armaturne plošče so oblikovalci skušali prikazati več resnosti, zato merilniki nimajo več digitalnih številčnic, proti sredini pa je nameščen z modnimi tokovi usklajen večfunkcijski, na dotik občutljivi zaslon, ki združuje vse komunikacijske povezave z avtomobilom, z doplačilnim internetom in navigacijo pa tudi s svetom.

Pri pogonskih strojih kakšne posebne revolucije ni bilo, 1,33-litrski štirivaljnik se dobro ujame z Yarisovimi lastnostmi. Deluje dovolj energično, da zna prepričati tudi dvomljivce, in hkrati je s pomočjo ročnega šeststopenjskega menjalnika času in naftni draginji tudi primerno ekonomičen. Le kakšni bolj zahtevni vozniki bi od tega motorja pričakovali kaj več, kar velja tudi za podvozje, ki se lovi med udobjem in čvrstostjo, in volanskim mehanizmom, ki bi bil lahko za spoznanje bolj natančen z informacijami, ki jih voznik dobi prek volanskega obroča.

Yaris pravzaprav nagovarja zelo široko skupino kupcev avtomobilov, tiste, ki nočejo preveč odstopati od povprečja, ki jim je vseeno, če avtomobil ni izjemno vpadljiv, in od njega pričakujejo predvsem vlogo prevoznega sredstva. V tem pogledu temu Toyotinemu modelu ne manjka dosti, za odskok iz sivega povprečja pa bi bilo potrebno kaj več.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 3,885, š. 1,695, v. 1,510 m, medosje 2,550 m
Prostornina prtljažnika: 268
Teža (prazno v./dovoljena): 1090/1470 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1329 ccm
Največja moč pri v/min: 73 kW/99 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 135 pri 4000
Najvišja hitrost: 175 km/h
Pospešek 0–100 km/h: 11,7 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 123 (Euro V)
Maloprodajna cena: 14.450 EUR
Uvoznik/zastopnik: Toyota Adria, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / torek, 21. november 2023 / 09:36

Za konec slavje ekipe Triglava

Kranj – Zaradi tekem reprezentance srečanj v Prvi ligi Telemach ta konec tedna ni bilo.V zadnjem jesenskem krogu tekmovanja v 2. SNL je ekipa Triglava v soboto gostila moštvo Beltinci Klima...

Objavljeno na isti dan


Bled / ponedeljek, 14. marec 2016 / 20:31

Orgle šele zdaj polno zvenijo

V cerkvi sv. Martina na Bledu so v začetku februarja blagoslovili obnovljene Milavčeve orgle. Ivan Milavec jih je izdelal leta 1910, na podlagi tega projekta pa so mu nato zaupali izdelavo orgel v lju...

Tržič / ponedeljek, 14. marec 2016 / 20:31

Tržič želi biti turističen

Občina Tržič je skupaj s turističnimi ponudniki pripravila srečanje na temo Kam gremo v turizmu. Promotor tržiškega turizma je olimpijec Žan Košir.

Gospodarstvo / ponedeljek, 14. marec 2016 / 20:30

Že to poletje bo kamp odprt

Družba Hit Larix bo v Gozdu - Martuljku v neposredni bližini hotela Špik že letos uredila kamp, ki so ga nekoč v Rutah že imeli. Projekt je pred nedavnim potrdila tudi skupščina podjetja.

GG Plus / ponedeljek, 14. marec 2016 / 20:29

Matej Šurc znova o obdobju slovenskega osamosvajanja

Knjiga Prevarana Slovenja obravnava obdobje od prvih večstrankarskih volitev v Sloveniji aprila 1990 do prvih demokratičnih volitev v samostojni državi decembra 1992.

GG Plus / ponedeljek, 14. marec 2016 / 20:29

En sam strašanski krik ...

»Lavina, lavina!« so pridrveli ruski ujetniki s prestrašenimi obrazi ... Strahovit plaz, ki je pridrvel s pobočij nad Vršičem, je 8. marca pred natanko sto leti pod seboj pokopal več kot sto ruskih vo...