Odločnost

Test: Ford S-Max 1.6 EcoBoost Titanium

Veliki enoprostorci v zadnjih letih izgubljajo bitko z avtomobili, ki so bolj kompaktnih mer. Vendar to ne velja kar povprek, ampak obstajajo tudi izjeme. Mednje vsekakor sodi Fordov S-Max, ki mu s premišljenimi posegi uspeva ostajati med zanimivejšimi modeli v tem razredu.

Ob prenovi so Fordovi oblikovalci premišljenimi osvežilnimi oblikovnimi potezami S-Maxu ohranili videz in status najbolj športnega večjega enoprostorskega avtomobila. Spremembe na zunanjosti so še vedno takšne, da jih takoj opazijo le avtomobilsko bolj izkušene oči, spredaj sta najbolj očitno drugačna žarometa z dnevnimi lučmi iz svetlečih diod, zadaj rahlo spremenjena svetlobna telesa in še nekaj podrobnosti, ki poudarjajo športno eleganco.

Čeprav načelno velja, da so večjim enoprostorskim avtomobilom na kožo bolje pisani dizelski motorji, pri S-Maxu to načelo ne velja. Tudi novi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu pri delu pomaga turbinski polnilnik, namreč deluje zelo suvereno. Ta pogonski stroj zna navdušiti tako z voljo do vrtenja kot z zmogljivostmi in vožnja je lahko res dinamična. Motor odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, povprečje porabe goriva pa je seveda zelo odvisno od obremenjevanja. Tudi med dinamično vožnjo avtomobil ohranja suvereno lego na cesti in s tem status enega najbolj gibčnih predstavnikov svojega razreda.

Notranjost je prostorsko razkošna, vendar je treba vedeti, da se s tem avtomobilom lahko pelje le pet potnikov, predvsem spredaj sta vozniku in sopotniku namenjena razkošna in dobro nastavljiva sedeža, a tudi potnikom, ki jim je dodeljen zadnji del kabine, se godi dobro. Pohvale gredo tudi kakovosti uporabljenih materialov, smislu za podrobnosti, na primer velikemu številu odlagalnih predalov in polic. Tudi z vozniškega vidika je skoraj vse tako kot mora biti. Merilniki, ročice, volanska obroča, vse to je v S-Maxu na zavidljivi ergonomski ravni, pri čemer se je treba soočiti tudi z nekaj več nastavitvami, ki jih zahteva komunikacijski sistem.

Sposobnost združevanja lastnosti za družinsko vožnjo, prevoz večje količine prtljage in še skoraj športnih zmogljivosti ni lahko opravilo. S-Max s tem nima posebnih težav.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1596 ccm

Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM

Najvišja hitrost: 204 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,8/5,7/6,8 l/100 km

Maloprodajna cena: 28.270 EUR

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 10. december 2019 / 14:06

Zaradi plina zaprta tudi cesta v Orehovljah

Orehovlje – Težavam z uhajanjem zemeljskega plina še ni videti konca. Potem ko je prejšnji teden plin eksplodiral v Britofu in so včeraj uhajanje plina zaznali v Tržiču, so danes nekaj po 12. uri z...

Objavljeno na isti dan


Tržič / petek, 11. december 2020 / 09:48

Akademije ne bo, podelili bodo priznanja

Tržič – Dvanajsti december je pomemben datum v zgodovini Tržiča, saj je leta 1492 dobil posebne trške pravice in svoboščine in bil iz vasi povzdignjen v trg. Slavnostne akademije ob letošnjem občin...

Šport / petek, 11. december 2020 / 16:49

Loški rokometaši izgubili v Izoli

Škofja Loka – Minulo sredo je na zaostali tekmi petega kroga rokometne Lige NLB ekipa Urbanscape Loka gostovala pri ekipi Butan plin Izola in izgubila z rezultatom 27 : 22 (14 : 10). Jutri ob 18. u...

Kronika / petek, 11. december 2020 / 16:49

Odvetniki svetujejo tudi letos

Slovenski odvetniki bodo letos že desetič izvedli dan odvetniške pravne pomoči pro bono.

Šport / petek, 11. december 2020 / 16:48

Jutri nov hokejski derbi

V Hali Tivoli bo jutri obračun med ekipama SŽ Olimpija in SIJ Acroni Jesenice.

Radovljica / petek, 11. december 2020 / 15:47

Stari most so že porušili

Danes so v sklopu del pri rekonstrukciji gorenjske železniške proge porušili stari most nad radovljiško železniško postajo.