Regijski center zasuli s klici
Dim, ki se je v sredo s Storžiča dvigal zaradi nadzorovanega kurjenja vejevja, je sprožil številne klice na 112.
Kranj – Regijski center za obveščanje Kranj so v sredo dopoldne zasuli številni klici občanov na številko 112, ki jih je zaskrbel dim, ki se je širil s pobočja Storžiča, zato so kasneje prek medijev javnosti sporočili, da zaskrbljenost ni potrebna, saj je na pobočju Storžiča tamkajšnja agrarna skupnost izvajala čiščenje pašnikov in kurjenje vejevja pod nadzorom. V regijskem centru so zato občane prosili, da zaradi tega kurjenja ne kličejo več na 112, saj so neprestani klici resno ovirali delo operaterjev na pravih intervencijah.
»Od 8. do 11. ure je regijski center v resnici nenehno prejemal klice o požaru na pobočju Storžiča, popoldne, ko so se ljudje vračali iz služb, se je zgodba ponovila. Skupno smo prejeli prek šeststo klicev, dodatnih sto pa policija na številko 113. Po eni strani je razveseljivo, da občani niso bili brezbrižni in so nas bili pripravljeni obvestiti o domnevni nevarnosti požara, a ker so številni klici resno obremenjevali normalno delo operaterja, smo se odločili za obvestilo prek medijev, da ti klici niso več potrebni. Moram reči, da se je količina klicev potem kar v precejšnji meri zmanjšala, niso pa prenehali,« je v četrtek razložil Jernej Hudohmet, vodja kranjske izpostave Uprave RS za zaščito in reševanje. Kot je dodal, je agrarna skupnost regijskemu centru že vnaprej napovedala, da bodo kurili na Storžiču, prav tako je zagotovila požarno stražo, zato z njene strani ni bilo napačnega ravnanja.
Se pa ob tem dogodku poraja vprašanje, kako izvesti hipno obveščanje javnosti o izrednih dogodkih, da bi obvestilo regijskega centra čim hitreje prejelo čim več ljudi. Hudohmet pravi, da gre za zanimivo vprašanje, saj so taka obvestila pogosto lahko zelo pomembna za varnost premoženja in zdravja ljudi, npr. ob zastrupitvi vodnega zajetja. »Običajno javnost o izrednih dogodkih obveščamo prek medijev, predvsem radijskih postaj, a se zavedamo, da vsi ne poslušajo radia, zato obvestilo tudi ne doseže vseh naslovnikov. Ponekod v tujini sicer že uporabljajo tehnično rešitev, s katero taka obvestila prebivalcem na določenem območju pošiljajo kar prek sms-sporočil, kar je gotovo učinkovito dopolnilo obveščanju prek medijev. Vendar v trenutnih finančnih razmerah razvoj v tej smeri ni možen,« razmišlja Hudohmet.