Novih izzivov ne zmanjka

Test: Hyundai i40 1.7 CRDi Style

Pri južnokorejskem Hyundaiju že nekaj časa vedo, kako pomembno je biti prisoten tudi v srednjem avtomobilskem razredu. Česar niso mogli doseči s priletno in nedomiselno Sonato, zdaj skušajo popravljati z novim i40 in pri tem ni naključje, da je novi predstavnik srednjega razreda po cestah najprej zapeljal v kombijevski karoserijski izvedbi.

Sveži i40, ki v tej karoserijski obliki nima posebne oznake, se po merah uvršča v zgornji del razreda, vendar velikost navidezno dobro razblinjajo dinamične zunanje poteze. O oblikovanju zunanjosti sicer ne kaže razmetavati veliko besed, potrebno pa je zapisati, da Hyundai i40, ki prinaša s seboj oblikovno svežino, zna ugajati evropskemu okusu in tudi tistim, ki se sicer raje ozirajo po evropskih tekmecih.

Prtljažnik, ki je eden ključnih delov tovrstnih štirikolesnikov, so notranji arhitekti dobro izkoristili, saj že brez podiranja sedežev meri več kot spodobnih 533 litrov, še bolj prepričljiv pa je prtljažnik z zloženo zadnjo klopjo. Tudi prostor za potnike je odmerjen velikodušno, kar glede na zunanje mere seveda ni posebno presenečenje. Nad zasnovo voznikovega delovnega prostora so za volanom i40 bolj navdušeni ljubitelji novega in sodobnega kot klasičnega, čeprav so dodatki, kot sta navigacijski sistem in kamera za vzvratno vožnjo, šele v izvedbi z najbolj prestižno opremo in jih je kajpak treba izdatno doplačati. Zato pa voznika ob vstopu v kabino avtomobil pozdravi s kratko melodijo in se ob zaustavitvi motorja tudi poslovi in še kakšen sladkorček bi se našel. Vsekakor je potrebno opozoriti, da bi se snovalci lahko bolj potrudili za enostavnejše upravljanje informacijskega sistema, ki si ob vsakem odvzemu kontakta ne zapomni posameznih nastavitev.

Pod motornim pokrovom si je mogoče izbrati dve različici 1,7-litrskega turbodizelskega štirivaljnika. Manjša gibna prostornina žal ne pripomore veliko k nižji porabi, saj že razmerje med težo avtomobila in zmogljivostjo pogonskega stroja govori, da slednji nima ravno lahkega dela. Med vožnjo tega sicer ni čutiti, saj je motorna prožnost zadovoljiva in tudi šeststopenjski ročni menjalnik korektno opravlja svoje delo. Pri motorju je treba pohvaliti miren tek in dobro zadušenost potniške kabine pred pretiranim hrupom. Obnašanje avtomobila na cesti je pričakovano, med vožnjo po ovinkasti cesti dolgo ohranja nevtralno lego, a se občasno odzove z nekoliko preveč očitnim karoserijskim nihanjem in za odtenek pregrobimi reakcijami na večje cestne grbine. Glede vožnje v nočnem času si kritiko zaslužita relativno šibka žarometa.

Ne glede na to pa je i40 resen izzivalec evropskim predstavnikom srednjega razreda, čeprav cenovna politika južnokorejskega avtomobilskega tigra počasi že sega globoko v evropsko razredno povprečje.

Osnovni tehnični podatki

Mere: d. 4,770, š. 1,815, v. 1,470 m, medosje 2,770 m

Prostornina prtljažnika: 553/1719 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1460/2120 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1685 ccm

Največja moč pri v/min: 85 kW/116 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 260 pri 1250

Najvišja hitrost: 190 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,3/ 3,7/ 4,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 113 (Euro V)

Maloprodajna cena: 23.990 EUR

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / petek, 20. maj 2016 / 07:00

Na Pepetovem klancu spet stari parkirni režim

Škofja Loka – Z Občine Škofja Loka so včeraj sporočili, da nedavno vzpostavljen režim kratkotrajnega parkiranja na Pepetovem klancu ne velja več. Do preklica je tako tam spet možno parkiranje brez...

Objavljeno na isti dan


Kamnik / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Proti enosmernemu prometu na Medvedovi

Kamnik - Tisoč tristo občanov Kamnika, ki živijo v neposredni bližini nove enosmerne prometne ureditve v središču mesta, je županu Marjanu Šarcu predalo zahtevo za ukinitev nedav...

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Korže izgubil prvo tožbo z Elanom

Višje sodišče v Ljubljani je razsodilo, da Uroš Korže ni upravičen do 2,1 milijona evrov nagrade za vodenje Elana od aprila do decembra 2000.

Zanimivosti / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Predstavitev filma o Komendi

Komenda - Člani Turističnega društva Komenda so ob finančni pomoči Občine Komenda posneli 23-minutni promocijski film o svoji občini. »S filmom želimo predstaviti zgodovino naših...

Gospodarstvo / petek, 10. maj 2013 / 07:00

V Peku zagnali proizvodnjo

Včeraj so v tržiškem Peku lastniki na skupščini potrdili dvomilijonsko dokapitalizacijo hrvaškega Osimpexa.

Kronika / petek, 10. maj 2013 / 07:00

Objavili fotorobot roparja

Kranj - Policija je izdelala fotorobot enega od osumljencev ropa poštarja v Žabnici, ki se je zgodil zadnji aprilski dan. Poročali smo že, da roparja tedaj denarja nista dobila,...