Spodbudni rezultati za Gorenjski glas
Nacionalna raziskava branosti (NRB) za leto 2011 je zaključena in konec prejšnjega tedna so na tiskovni konferenci razglasili nove valutne podatke. Gorenjski glas se je dobro odrezal.
Ljubljana - Najprej nekaj dejstev o raziskavi. NRB je nastala po vzoru evropskih držav in se v Sloveniji izvaja deseto leto. Njen cilj je bil, da poenoti trg, ki je bil leta 2001 razdvojen z raziskavama, ki sta uporabljali različni metodologiji in bili zato med sabo neprimerljivi. Pri NRB se uporablja metodologija »nedavnega branja«, poteka strnjeno, na vzorcu, ki je reprezentativen za populacijo slovenskih rezidentov v starosti med 10 in 75 let. NRB je financirana s strani plačnikov raziskave, to so založniki tiskanih medijev, med katerimi je tudi Gorenjski glas, d. o. o., agencije, oglaševalci in njihova združenja. Tak način zagotavlja transparentnost rezultatov in preprečuje prevelik vpliv kateregakoli člana. Tudi raziskava MOSS (merjenje obiskanosti spletnih strani) se izvaja po modelu NRB.
Raziskava NRB je pokazala, da je branje tiska ena najbolj intenzivnih oblik medijske potrošnje, saj časopise prebira vsa družina, snopiči in posamezne tematike pa se predajajo tudi drugim družinskim članom. To velja tudi za Gorenjski glas, za katerega radi rečemo, da je družinski časopis. Ker so rezultati raziskave predstavljeni po različnih kategorijah (dnevniki, priloge, brezplačniki …), se Gorenjski glas umešča v kategorijo večdnevnikov. Rezultati kažejo, da je branost Gorenjskega glasa stabilna, saj v primerjavi s preteklimi leti dosega enak doseg bralcev na en izid, to je 49 tisoč. Ker Gorenjski glas izhaja dvakrat tedensko, je v primerjavi z dnevniki večje tudi število bralnih dni. To pomeni, da bralci enega izvoda ne preberejo le enkrat, pač pa ga prelistajo večkrat. S tem se poveča tudi število kontaktov z oglasi, s čimer so zelo zadovoljni tudi oglaševalci. Branost je malenkost padla prilogam: Jeseniške novice, Kranjčanka, Kranjski glas, Ločanka in Moja Gorenjska. Prvi korak k izboljšanju rezultata se že pripravlja, saj bomo osvežili revijo Kranjčanka & Ločanka, ki jo bodo gospodinjstva v Kranju in Škofji Loki enkrat mesečno prejemala brezplačno, prvič na valentinovo, 14. februarja.