Prenovljena nihalka na Veliko planino
Po treh mesecih remonta se je ena najstarejših slovenskih žičnic prelevila v najnovejšo, predvsem pa varnejšo in tudi hitrejšo. Skupaj s številnimi drugimi posodobitvami je bila naložba vredna več kot milijon evrov.
Kamnik – Nihalko na Veliko planino so po večmesečnem remontu, ko je bil dostop na planino mogoč le peš, znova pognali tik pred koncem minulega leta, ko so pridobili še vsa potrebna tehnična in inšpekcijska potrdila.
Nihalka na Veliko planino, ki so jo postavili daljnega leta 1964, je veljala za najstarejšo žičnico pri nas, nujne obnove pa se je vodstvo podjetja Velika planina lotilo tudi zaradi novega pravilnika, ki je od lanskega aprila do tovrstnih starih naprav in elementov, ki vplivajo na varnost, še posebej strog. »Sama nihalka je nekakšna sestavljanka iz več komponent, ki se jih lahko menja posamezno, zato ji starosti niti ne moremo določiti. V tokratnem remontu smo zamenjali strojnico, nekakšno srce nihalke, vključno z elektromotorjem, pogonskim kolesom in reduktorjem. Nosilno vrv menjamo na šestnajst let in ta bo zdržala še nadaljnjih osem let, na spodnji postaji smo zamenjali tudi osi in konuse. Takšen pristop se je izkazal za pametno potezo, saj bi nas nova naprava stala od pet do sedem milijonov evrov, s to obnovo pa smo prav tako zagotovili sodobno, varno in hitrejšo nihalko. V prihodnjih letih nas tako čaka le še zamenjava obeh kabin in obnova obeh postaj, za kar bo treba zagotoviti še približno dva milijona, a potem bomo res imeli sistem, ki bo povsem primerljiv z novim,« je z zaključkom zahtevne investicije zadovoljen direktor podjetja Velika planina Dušan Bombač. Novo srce pogona velikoplaninske nihalke so izdelali v švicarsko-avstrijskem podjetju Steuer, petnajsttonski tovor pa so na planino po cesti odpeljali s posebnimi tovornjaki. Nova strojnica omogoča hitrejšo vožnjo, tako da le-ta v eno smer zdaj traja pet minut ali poldrugo minuto manj kot prej. Prav tako se v nihalki zdaj lahko naenkrat pelje trideset oseb ali deset več kot prej.
Poleg najpomembnejše naložbe pa so delavci družbe Velika planina v sklopu remonta opravili še več pomembnih vzdrževalnih del. V celoti je prenovljena električna napeljava in trafo postaja na zgornji postaji nihalke. Vzdrževalna dela so potekala tudi na sedežnici in vlečnicah, obnovljeno pa je tudi gostišče Zeleni rob, ki ima novo streho, okna, kuhinjo, kopalnico in zadrževalnih vode.