Karel Smolle, Janko Zerzer, župnik Peter Olip, Valentin Inzko in Gerhard Hafner (od leve) ob grobu župnika Janeza Starca

Spomin na dušnega pastirja

V Šentlenartu pri Sedmih studencih/St. Leonhard bei Siebenbruenn, ki leži pri naselju Ločilo/Hart, kjer se v križišču odcepi cesta proti Korenskemu sedlu/Wurzenpass in naprej do Kranjske Gore, glavna cesta pa pelje naprej proti Podkloštru/Arnoldstein, je bilo v soboto popoldne slovesno. V cerkvi sv. Lenarta so počastili god svetega Florijana, zavetnika gasilcev in varuha pred ognjem, zato so prišli v cerkev tudi člani tamkajšnje požarne brambe. Pri maši, ki jo je daroval domači župnik Peter Olip, rojen v zavedni slovenski družini v Selah, pa so se spomnili tudi 60. obletnice tragične smrti med ljudmi zelo spoštovanega župnika Ivana ali Janeza Starca, ki je bil rojen leta 1884 v podjunski vasi Mokrije/Moekriach. Pokopan je ob cerkvi v Šentlenartu, zasnovo za spomenik pa je narisal Jože Plečnik.

Janez Starc je bil človek visoke narodne zavesti in odločnih dejanj. V cerkvi in v javnem življenju se je zavzemal za slovensko besedo in jo branil. Spodbujal je gospodarsko dejavnost Slovencev na Koroškem. Bil je politično dejaven, zato ni nenavadno, da je bil leta 1949 skupaj z dr. Joškom Tischlerjem med pobudniki za ustanovitev Narodnega sveta koroških Slovencev, ki je danes ena od treh krovnih organizacij Slovencev na Koroškem. Ljudje, ki so ga poznali, pravijo, da so po njegovi zaslugi v farah, kjer je deloval, še posebej pa na Hodišah in Šentlenartu slovensko molili tudi tisti, ki slovensko niso znali. Ker je bil zaradi svoje narodne zavednosti nevaren, so ga nacisti leta 1938 izgnali na Gradiščansko. Sadovi njegovega dela so vidni še danes. V župniji, kjer se za Slovence ni izreklo veliko vernikov, so v nedeljo popoldne pri maši vsi znali moliti in peti po slovensko. Seveda ima za to zasluge tudi sedanji župnik Peter Olip.

O pokojnem župniku Janezu Starcu, ki se je ponesrečil prvega maja 1953 med ogledom pogozdovanja v župnijskem gozdu in je naslednji dan umrl v beljaški bolnišnici, sta govorila predsednik Narodnega sveta koroških Slovencev dr. Valentin Inzko in župnikov sorodnik dr. Gerhard Hafner. Pel je moški pevski zbor Jepa Baško jezero, med udeleženci svečanosti pa je bil tudi domačin Anton Hrovat, ki je bil leta 1953 kot 21-letni fant med iskalci ponesrečenega župnika. Antonovo stalno bivališče je Dunaj, v rojstno hišo v Šentlenartu pa se vrača občasno. Predstavniki Narodnega sveta so na grob župnika Starca položili cvetje.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sobota, 3. marec 2012 / 07:00

Poudarili pomen delovne terapije

Kranj - Petindvajsetega februarja je bil svetovni dan prostovoljnih aktivnosti delovnih terapevtov Podaj naprej. Delovni terapevti po vsem svetu in tudi v Sloveniji so na ta dan...

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Peugeot RC Z bo resničen

Peugeot je najavil serijsko proizvodnjo konceptnega avtomobila RC Z, ki bo del strategije za načrtovano okrepitev prodajne ponudbe.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Fiat najmanj obremenjuje okolje

Znamka Fiat je med desetimi največjimi evropskimi proizvajalci avtomobilov pri svojih modelih, prodanih v letu 2007, zabeležila najnižjo povprečno emisijo ogljikovega dioksida in sicer 137,3 grama na...

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Prvi bokserski dizel na svetu

Japonski Subaru, ki že dolga leta vztraja pri simetričnem štirikolesnem pogonu in bencinskih bokserskih motorjih, je prvič v svoji zgodovini predstavil dizelski motor.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Audi Q5 pripravljen na naskok

Nemški Audi bo ob koncu poletja oziroma v začetku jeseni poslal na ceste svoj drugi model v razredu športnih terencev.

Splošno / sreda, 18. junij 2008 / 07:00

Dolgoletna zgodba o uspehu

Šestdeset uspešnih let Porschejevih športnih štirikolesnikov, ki so z velikimi črkami zaznamovali avtomobilsko zgodovino.