Domačine najbolj vznemirja krožišče ob vstopu na Bled

Na javni obravnavi občinskega prostorskega načrta, ki bo osnova za gradnjo južne blejske obvoznice, so številni krajani še vedno prepričani, da bolj kot južno potrebujejo severno obvoznico.

Civilna iniciativa za obvoznico grozi z zaporo Na Bledu in v Bohinju pa se, kakor je razbrati iz anonimnega pisma, ki je zakrožilo v medijih, pripravljajo na ustanovitev civilne iniciative, ki zahteva takojšnjo gradnjo obvoznice. »Krajanom Bleda in Bohinja Blejski strateški forum in podobni protokolarni objekti pomenijo le težave. Če do drugega Strateškega foruma ne bo pomembnih premikov pri gradnji obvoznice, bomo cesto skozi Bled ob začetku foruma protestno zaprli,« so zapisali v pismu, kjer tudi pravijo, da so o grožnjah že obvestili župana Fajfarja ter Ministrstvo za notranje zadeve.

Bled - Približno petdeset občanov Bleda se je v ponedeljek popoldne udeležilo javne obravnave občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki bo podlaga za začetek gradnje južne blejske obvoznice. Na blejski občinski upravi pričakujejo, da bo dokument sprejet do konca leta, na pristojni Direkciji RS za ceste pa napovedujejo, da bodo v tem primeru že prihodnje leto začeli najprej z gradnjo krožišča ob vstopu na Bled in v letu 2013 še z gradnjo celotnega, 3,3 kilometre dolgega kraka južne obvoznice, ki bo središče Bleda in predvsem obalo Blejskega jezera razbremenila obremenjujočega prometa v smeri proti Bohinju.

Domačini skeptični

A domačini so še vedno skeptični, je pokazala ponedeljkova javna obravnava, na kateri so se kot kritične točke tudi tokrat pokazale predvsem vstopno krožišče z vzporedno cesto proti Bledu, na katero bo vezanih pet priključkov k individualnim hišam, potek trase prek Mlinskega polja in samo dejstvo, da se bo država najprej lotila izgradnje južne razbremenilne ceste in šele nato severne.

»To obvoznico bomo gradili, ker jo Bled potrebuje. Trenutno prometno stanje je nevzdržno, problem je treba rešiti. V projekt smo vložili zelo veliko truda in dodelali rešitve. Stroki, ki je pripravila projekt, absolutno zaupamo,« je bil v ponedeljek na Bledu odločen Gregor Ficko, direktor republiške direkcije za ceste.

Vstopno krožišče previsoko?

A odločni so bili tudi Blejci, ki so se udeležili javne obravnave. Največ pripomb je bilo tako deležno načrtovano križišče ob vstopu na Bled, s katerega bodo speljane obvoznica ter cesti v smeri središča Bleda in Lesc. Številni Blejci so prepričani, če bi bilo načrtovano nižje v smeri proti mostu čez Savo Dolinko, bi bilo bistveno bolj primerno, in bi, če bi bilo locirano na mestu sedanjih izvozov za Ribno ali Lisice, obenem rešilo dva nevarna odseka na sedanji regionalni cesti. A projektanti pravijo, da je izbrana lokacija edina, ki je tehnično izvedljiva, pa še tam bo zaradi naklona zemljišča izvedba dokaj zahtevna.

Cesta bo razdelila Mlino

Načrtovani trasi nasprotujejo tudi številni krajani vasi Mlino; razbremenilna cesta bo namreč tekla čez Mlinsko polje in vas razdelila na dva dela. »Tisto, kar želite speljati stran od središča Bleda, torej promet in s tem hrup in umazanijo, boste z novo cesto potisnili na Mlino,« je bila kritična Sonja Dornig in Direkcijo opozorila na upoštevanje evropske zakonodaje, Aleš Piber pa je izpostavil problem izvozov z obvoznice, ki bodo obremenile vasi ob Bledu. »Kdorkoli bo hotel iti na Bled, bo šel skozi Selo, kar bo vas zelo dodatno obremenilo.«

»Vplivi bodo, a v okviru meja«

Mitja Golja, katerega hiša bo, če bo obvoznica zgrajena po načrtih, stala le nekaj metrov od točke, na kateri bodo avtomobili zapuščali vkopani del obvoznice, skrbita hrup in umazan zrak. »Ne verjamem, da ne bo negativnih vplivov na okolje, zato bom gradnji do konca nasprotoval.«

»Vplivi bodo, a v okviru zakonsko dovoljenih meja. Ljudem, ki bodo živeli neposredno ob obvoznici, se bo življenje poslabšalo, a za celoten Bled se bodo razmere bistveno izboljšale,« je pojasnil Aleš Mlakar, ki je za projekt pripravil okoljsko poročilo in poudaril, da bo investitor na bolj obremenjenih delih tudi po izgradnji obvoznice moral spremljati stanje in v primeru prevelikih obremenitev pripraviti ukrepe, ki bodo negativne vplive zmanjšali.

Po obvoznici 40 odstotkov prometa

Med navzočimi na javni obravnavi je bilo seveda veliko tudi Blejcev, ki po desetletjih obljub, priprav projektov in tudi že opravljenih javnih obravnav prostorskih dokumentov enostavno ne verjamejo, da bo Bled sploh kdaj imel obvoznico. In tudi takšnih, ki so prepričani, da bi bistveno prej potrebovali severno kot južno razbremenilno cesto. Da Bled potrebuje obe, se strinja tudi stroka, ki na podlagi opravljenih meritev ugotavlja, da bo v novem krožišču proti severnemu obvozu v smeri Bohinja zavilo približno 40 odstotkov vseh voznikov, drugi bodo šli še vedno v smeri proti središču Bleda.

Vse pripombe so legitimne

Kot pravi Gregor Ficko, so reakcije občanov na javni obravnavi običajne in pričakovane. »Vse javne razgrnitve so podobne, ljudje, ko se jim neka cesta približa v njihovo življenjsko okolje, izražajo legitimne pripombe. Nismo pričakovali, da bo tudi kaj drugače. Glede na izkušnje z javnimi razgrnitvami je bila blejska zelo kvalitetna. Verjamem, da se bo projekt nekako obranil in na koncu verjamem, ko bo to zgrajeno, da bomo vsi zadovoljni.«

Pripombe še do 3. oktobra

Občina Bled bo še do 3. oktobra zbirala pripombe občanov, do katerih se mora opredeliti, potem popravljeni osnutek pošlje v presojo oblikovalcem smernic in nato gre predlog na občinski svet. »Upam, da bo to še pred novim letom. Ko občinski svet dokument potrdi, pomeni, da je občina svojo nalogo izpolnila in da gre lahko država v parcelacijo in odkupe,« je povedal Fajfar, ki upa, da se bo direkcija lahko dogovorila z vsemi lastniki in razlastitve ne bodo potrebne. Po optimalni varianti bi z gradnjo same obvoznice tako začeli v drugi polovici leta 2013, kot uverturo pa že prihodnje leto z gradnjo krožišča na vstopu na Bled.

       

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 16. september 2011 / 07:00

Ločani v boj za jubilejni naslov

S prvim krogom se jutri začenja novo državno prvenstvo v dvoranskem hokeju, v katerem si škofjeloška ekipa Insporta želi deseto zvezdico.

Objavljeno na isti dan


Jesenice / četrtek, 12. november 2015 / 10:34

Selitev medobčinskega inšpektorata in redarstva

Jesenice – Medobčinski inšpektorat in redarstvo Jesenice se je preselil v prostore Občine Jesenice na Cesti železarjev 6. Iz stavbe na Titovi 78a so se morali izseliti, ker je objekt v lasti minist...

Žirovnica / četrtek, 12. november 2015 / 10:33

Souporaba ceste za kolesarje in motorna vozila

Žirovnica – V Mostah pri Žirovnici so na odseku ceste nedavno uvedli novost v cestnem prometu – souporabo voznega pasu za kolesarje in motorna vozila. Kot je pojasnil župan Leopold Pogačar, je to e...

Kranjska Gora / četrtek, 12. november 2015 / 10:33

Lavtižarjevi dnevi že v novem Ljudskem domu

Kranjska Gora – Letošnje, že 18. Lavtižarjeve dneve, ki se začenjajo v četrtek, 12. novembra, bodo organizirali v novem Ljudskem domu v Kranjski Gori. Prireditev se bo začela s slovesnostjo ob odpr...

Kranj / četrtek, 12. november 2015 / 10:32

Napol narejeno postajališče

Mavčiče – Avtobusno postajališče nasproti Osnovne šole Mavčiče je napol narejeno. Na to nas je opozoril bralec, ki je prepričan, da si v kraju zaslužijo, da bi imelo postajališče šipe, klop in da b...

Gospodarstvo / četrtek, 12. november 2015 / 10:32

Planetu Zemlja prijazne Vodice

Ljubljana – Na nedavnem odprtju sejma Narava-zdravje je društvo Planet Zemlja podelilo že šeste nazive planetu Zemlja prijazna občina. Med petnajstimi sodelujočimi občinami jih je naziv prejelo pet...