Proti koncu nekega obdobja
Test: Lancia Delta 1.8 Di Turbojet Platino
Italijanska avtomobilska znamka Lancia ima za seboj pestro zgodovino, od izjemnih modelov iz začetka prejšnjega stoletja do skoraj popolnega poloma in vegetiranja v senci drugih, ki so znali na bolj učinkovit način združiti eleganco, prestiž in športnost. In ker bo nova generacija avtomobilov te znamke zasnovana na ameriški (Chryslerjevi) genetiki, si je vredno zapomniti tisto, kar je še italijansko. Lanciini stilisti so se pri novi Delti odločili za zunanjost, ki presega okvire običajne konfekcije med spodnjim srednjim in pravim srednjim razredom. Posledica skupne dolžine in dolge medosne razdalje pa je prijetno prostorna notranjost, ki jo lahko izdatno izkoristijo tudi potniki na zadnji klopi, katere uporabnost povečuje še vzdolžni pomik; zadaj je spodoben prtljažnik, tako da avtomobilu ni mogoče očitati prostorske skoposti.
Za volanom je oblikovne svojeglavosti skoraj konec, saj je voznikov delovni prostor pretežno zasnovan v koncernskem duhu, kar pomeni, da spominja na kakšnega od Fiatovih avtomobilov. Seveda pa ima Delta, kot se za prestižen avtomobil spodobi, boljšo plastiko, bolj kakovostne obloge in sedežne prevleke.
Motorni izbor med drugim sestavlja tudi tehnološko napredni 1,8-litrski bencinski štirivaljnik, ki želi s podporo turbinskega puhala dokazovati svojo športnost. Gre za enak motor, kot ga uporablja tudi sestrska Alfa Romeo, kar samo po sebi seveda ni nič slabega, a robotizirani menjalnik, ki deluje preveč obotavljivo in sunkovito, si ne zasluži kakšnih posebnih pohval. Nenazadnje pripomore tudi k višji porabi bencina, ki zlahka preseže 11 litrov na 100 kilometrov. V svojih najboljših časih je Delta slovela predvsem po agresivni športnosti, od katere je sedaj ostala samo še bleda senca. Podvozje je bolje uglašeno na udobno potovalno vožnjo po gladki cesti kot pa na kratke cestne grbine in hitre spremembe smeri. Veliko je odvisno tudi od tega, ali so na kolesih nizkopresečne gume, ki vsekakor precej poslabšajo potniško udobje.
Sicer pa je Delta v modelni paleti Lanciie še eden zadnjih pravih italijanskih avtomobilov. Naslednja generacija bo nedvomno pod vplivom z druge strani Atlantika.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1742 ccm
Največja moč pri v/min: 147 kW/200 KM
Najvišja hitrost: 230 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 11,1/ 5,9/ 7,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 27.590 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana